// ۳۰ شهریور ۰۱ ، ۱۱:۰۸

 لیست بهترین تفریحات تهران

 

با تفریحات تهران چقدر آشنا هستید؟ تفریحات تهران برای هر رنج سنی می‌تواند متفاوت باشد. زمانی که صحبت از گردش و تفریح در شهر تهران می‌شود، گزینه‌های زیادی پیش‌روی شما قرار می‌گیرد.

اگر عاشق تفریحات هیجان‌انگیز، جذاب و سرگرم‌کننده در شهر تهران هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را با دقت بخوانید. در این مقاله جاباما قصد داریم تا شما را با بهترین تفریحات تهران آشنا کنیم.

 

تفریحات هیجان‌انگیز و بازی و سرگرمی در تهران

پس از یک هفته کار و تلاش بی‌شک هیچ چیزی به اندازه تفریحات هیجان‌انگیز و بازی و سرگرمی در تهران نمی‌تواند خستگی را از تن بیرون کند.

تنوع تفریحاتی که در این شهر می‌توانید انجام دهید به‌قدری زیاد است که می‌توانید با خیال راحت تفریح موردنظر خود را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی بهترین و جذاب‌ترین تفریحات تهران پرداخته‌ایم.

 

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ از آن دسته تفریحاتی است که هرکسی جرئت امتحان کردن آن را ندارد و بسیاری از افراد، پریدن از ارتفاع زیاد آن هم تنها با یک طناب را نوعی دیوانگی می‌دانند؛ اما تنها یکبار امتحان کردن این تفریح پرهیجان، نظر شما را به‌کلی در مورد آن تغییر خواهد داد و بی‌شک خواهان تجربه دوباره بانجی جامپینگ خواهید شد.

گردشگری

 

در مناطق مختلف تهران می‌توانید تفریح بانجی جامپینگ را تجربه کنید

از معروف‌ترین جاهایی که در تهران می‌توان در آن بانجی جامپینگ انجام داد، می‌توان به بانجی جامپینگ توچال، بانجی جامپینگ باشگاه انقلاب، بانجی جامپینگ بوستان ولایت، بانجی جامپینگ برج میلاد، بانجی جامپینگ نهج‌البلاغه، بانجی جامپینگ سعادت‌آباد و … اشاره کرد.

این ورزش یکی از تفریحات تهران در دوران کرونا محسوب می‌شود.

 

پاراگلایدر

برای افرادی که می‌خواهند لذت پرواز در آسمان را بچشند، ورزش پاراگلایدر همه آن چیزی است که لازم دارند. پاراگلایدر را می‌توان یکی از مهیج‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات تهران دانست که در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری دارد.

پرواز با پاراگلایدر معمولاً از بالای قله‌ای آغاز می‌شود و در نهایت بعد از پروازی دلنشین در کوهپایه‌ای صاف به پایان می‌رسد.

اگر در حال برنامه‌ریزی برای یک آخر هفته گردش در پایتخت هستید، سری هم بزنید به این مطلب درباره تهران گردی که یک راهنمای کامل گشت‌وگذار است.

پاراگلایدر

 

با پاراگلایدر پرواز در آسمان را تجربه کنید

جالب است بدانید که پاراگلایدر، سبک‌ترین و ارزان‌ترین وسیله شخصی برای پرواز در آسمان است. در شهر تهران با مراجعه به پاراگلایدر تهران (سایت شهران) می‌توانید از این تفریح هیجان‌انگیز لذت ببرید.

 

زیپ لاین

یکی دیگر از بهترین تفریحات تهران که می‌توانید از آن لذت ببرید، زیپ لاین است. زیپ لاین، تفریحی پرهیجان است که دوستداران سرعت و دلهره را در ارتفاع به چالش می‌کشد. برای این تجربه باید ترس را کنار بگذارید و تنها از لحظه‌ها لذت ببرید.

اگر به دنبال تفریحات تابستانی تهران هستید، پیشنهاد می‌کنیم زیپ لاین را تجربه کنید.

بسیاری از جوانان، نوجوانان و حتی افراد در سنین بالاتر، با استقبال از این فعالیت لذت‌بخش، میزان آدرنالینشان را بالا می‌برند و به‌این‌ترتیب انرژی خود را تخلیه می‌کنند‌.

اگر تفریح را می‌خواهید به ورزش گره بزنید، سری بزنید به بهترین مسیرهای کوهنوردی تهران و اطراف تهران که برای مبتدی و حرفه‌ای کارآمد است.

زیپ لاین برج میلاد، زیپ لاین توچال، زیپ لاین دریاچه چیتگر و زیپ لاین پارک طالقانی از معروف‌ترین جاهایی هستند که با مراجعه به آنجا می‌توانید این فعالیت هیجان‌انگیز را در تهران انجام دهید.

تهران گردی 

 

دریاچه چیتگر تهران

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس در غرب تهران، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران است که مساحت آن به ۱۳۰ هکتار می‌رسد و در مجاورت آن نیز مجموعه‌ای تفریحی به بزرگی ۱۲۰ هکتار وجود دارد. ایده اولیه ساخت این دریاچه به‌منظور کاهش آلودگی هوا به سال ۱۳۴۷ بازمی‌گردد؛ اما در نهایت دریاچه چیتگر در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ افتتاح شد. گشت‌وگذار در محوطه اطراف دریاچه رایگان است؛ به همین دلیل این جاذبه، محلی ایدئال در چهار فصل سال برای پیاده‌روی در سواحل شنی و سنگی، پیک‌نیک، شب‌گردی‌ و همین طور قرارهای عاشقانه به شمار می‌رود.

دریاچه چیتگر مجهز به انواع امکانات تفریحی و رفاهی همچون پارکینگ، سرویس بهداشتی، غرفه‌های خوراکی، نمازخانه (در شمال دریاچه)، آب‌نمای موزیکال، آلاچیق (در غرب دریاچه)، قایق‌سواری در دو اسکله غربی در سمت بلوار میلاد و اسکله شرقی در سمت باملند، ماهیگیری، دوچرخه‌سواری، کارتینگ، شهربازی، برج هیجان چیتگر (سرسره‌های سقوط آزاد و موج خروشان و زیپ لاین) و سرزمین شگفت‌انگیز دریاچه چیتگر (با ارائه انواع بازی‌های هیجان‌انگیز مانند سافاری پارک وحشت، اسکیت هوایی، ماشین برقی، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک بزرگ دریاچه) است.

مجموعه بام لند در کنار دریاچه چیتگر ساخته شده است و از دیگر دیدنی‌های اطراف این دریاچه به شمار می‌آید. این محل با مساحتی بالغ بر ۶۰ هزار متر مربع، بیش از ۱۳ هزار متر مربع فضای تجاری دارد. معماری باملند تلفیقی از معماری قدیمی ایرانی نظیر بادگیرهای یزد و ستون‌های تخت جمشید و المان‌های مدرن و لوکس است. این مجموعه شامل ۱۲ ساختمان دو طبقه مستقل است و نخستین مرکز خرید خطی ایران در فضای باز محسوب می‌شود.

باملند با وجود مراکز خرید فوق‌العاده (فروشگاه‌های پوشاک و مد، لوازم‌خانگی و الکتریکی، ساعت و طلا،  اسباب‌بازی، خانه شکلات (برند ام ای تی ای)، فروشگاه دوکاتی در حوزه فروش موتورسیکلت، فروشگاه چلبرگ از بهترین بوتیک‌های گل تهران و...)، کافه‌ها و رستوران‌های عالی، امکانات تفریحی جذاب همچون آمفی‌تئاتر روباز، مسیر پیاده‌روی، ماهیگیری، مجموعه تفریحی کودکان، شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن، مجموعه ساحل شنی پرشین، قایق‌سواری، مجموعه وی‌آر لند و غیره، گردشگران بسیاری را به‌سمت خود جذب می‌کند.

 

کارتینگ های تهران

کارتینگ، ورزشی است که از انجام آن خسته نخواهید شد و با اینکه شاید مدت‌زمان آن کم به نظر برسد، در همین زمان کوتاه دنیای جدیدی به روی شما باز می‌شود و هیجان زیادی را تجربه خواهید کرد. کارتینگ را باید از تفریحات لاکچری در تهران دانست که علاقه‌مندان بسیاری دارد.

این رشته ورزشی به طور خلاصه یعنی سرعت، هیجان، دقت و تمرکز همراه با امنیت که فقط باید پای خود را روی پدال گاز بگذارید و بدون ترس از محدودیت‌های رانندگی معمولی، هیجان سرعت را احساس کنید.

 

کارتینگ از تفریحات پرهیجانی است که حسابی آدرنالینتان را بالا می‌برد

بهترین کارتینگ های تهران عبارت‌اند از کارتینگ آزادی، کارتینگ فراسا، کارتینگ پرند، کارتینگ شهربانو، کارتینگ دریاچه چیتگر، کارتینگ موزه خودرو و … که هرکدام آن‌ها پیست‌های جذابی برای راندن ماشین کارتینگ دارند. اگر تابه‌حال این فعالیت هیجان‌انگیز را تجربه نکرده‌اید، این تفریح جذاب را به برنامه‌های خود اضافه کنید.

 

بولینگ و فوتبال دستی

ورزش بولینگ به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین ورزش‌های داخل سالن در کنار فوتبال دستی، دو تفریح پرطرفدار میان جوانان محسوب می‌شوند. بولینگ و فوتبال دستی را بی‌شک باید یکی از جذاب‌ترین تفریحات تهران برای جوانان دانست.

یکی از نکات مهم درباره این ورزش‌ها این است که شما می‌توانید در کنار خانواده و دوستان خود لحظه‌های مفرحی را سپری کنید.

 

چندین باشگاه معروف بولینگ در تهران وجود دارد

از معروف‌ترین باشگاه‌های بولینگ تهران می‌توان به باشگاه بولینگ عبدو، باشگاه بولینگ انقلاب و باشگاه بولینگ تیراژه اشاره کرد.

 

بیلیارد

بیلیارد را می‌توان یکی از جذاب‌ترین تفریحات تهران در شب به شمار آورد. تصور کنید پس از یک روز کاری سخت به همراه دوستان خود به یک باشگاه بیلیارد می‌روید؛ بی‌شک از این تفریح هیجان‌انگیز نهایت لذت را خواهید برد.

درگذشته بازی بیلیارد یکی از ورزش‌هایی بود که همه از آن به‌عنوان یک بازی در طبقه مرفه یاد می‌کردند ولی این روزها طیف وسیعی از طبقات اجتماعی، از انجام این بازی لذت می‌برند.

 

منبع: جاباما تهران سایت رزرو کوتاه مدت آپارتمان

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.