// ۰۱ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۲۳

پدال – پژو ۲۰۸ ابتدای امر در سال ۲۰۱۴ تست شده و در آن زمان ۳ ستاره‌ی ایمنی را به دست آورده بود اما ۲۰۸ ساخته شده در برزیل پس از تست‌های برخورد جانبی یک ستاره‌ی خود را از دست داد.در مقایسه با نسخه‌ی اروپایی، این سوپرمینی فرانسوی فاقد ایربگ های جانبی و تقویت‌کننده‌های ساختاری است که همین امر منجر به نفوذ بالا به بدنه شده و حفاظت جانبی ضعیفی برای سر و سینه ایجاد می‌کند.

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,پژو

  پژو با وجود ۶ ایربگ و تقویت‌های ساختاری بدنه موفق به کسب ۵ ستاره‌ی ایمنی در یوروانکاپ شده است.

رئیس مجموعه‌ی لاتین انکاپ، ماریا رودریگز می‌گوید:لاتین انکاپ برای استراتژی فروش خودروهای پژو متأسف است. حفاظت‌های بخش جانبی خودرو از سال ۱۹۹۵ در اروپا اجباری شده اما این خودروساز در بازارهای محلی به این قوانین عمل نمی‌کند. پژو ۲۰۸ یک خودروی سطح بالا و موفق در اروپا است و از جدیدترین پلتفرم‌های این خودروساز سود می‌برد. شرم بر پژو!

دبیر کل سازمان آقای الخاندرو فوراس درخواست کرده اگر واقعاً اهمیتی به مشکل ایمنی خودروهای فروخته شده در آمریکای لاتین و منطقه‌ی کارائیب قائل هستند، قوانین سازمان ملل توسط دولت‌ها به‌صورت یکسان انجام شوند.

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,پژو

او این سخنان را پس از نتایج ضعیف کیا پیکانتو که هیچ ستاره‌ی ایمنی را به دست نیاورد به زبان آورد. پیکانتو در تست حفاظت از سرنشینان بالغ ضعیف عمل کرد درحالی‌که در تست‌های برخورد از جلو پایدار توصیف شده بود.

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,پژو

این خودرو به علت نتایج فاجعه باری که در تست‌های برخورد از جلو به دست آورده بود، تست تاثیر برخورد جانبی را انجام نداد بااین‌حال لاتین انکاپ خاطرنشان کرد که این خودرو ساختار جانبی پایه و حفاظت داخلی حداقلی را فراهم می‌سازد، چیزی که بیش از ۲۰۸ گران‌تر است.

فقدان کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای و دستورالعمل اشتباهی برای نصب سیستم نگهداری کودک CRS منجر شد تا این خودرو یک ستاره را برای حفاظت از سرنشینان خردسال دریافت نماید.

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,پژو

شایان ذکر است که لاتین انکاپ مدل پایه‌ی پیکانتو که بدون ایربگ است را آزمایش نموده و همین نبود ایربگ منجر به نتایج ضعیف گردیده است.

باید گفت که پیکانتو مجهز به ۶ ایربگ، سیستم کنترل پایداری و کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای در تست تصادف یوروانکاپ ۴ ستاره را به دست آورده است.

اخبارخودرو,خبرهای خودرو,پژو

نتایج ضعیف کسب شده توسط کیا پیکانتو و پژو ۲۰۸ در ادامه‌ی مجموعه نتایج ضعیفی است که توسط برخی خودروهای ساخته شده در هند به دست آمده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به رنو کوئید اشاره کرد که در تست ماه پیش انکاپ اصلی، هیچ ستاره‌ای را برای حفاظت از سرنشینان بالغ به دست نیاورد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.