// ۰۶ آذر ۹۸ ، ۰۸:۰۷

مقدمه : سررسید یا سالنامه چیست؟

سالنامه دفتر یا کتابی است  چاپ‌شده که توسط تولید کنندگان این کسب و کار مانند سالنامه پاسارگاد سررسید ها اطلاعاتی در مورد رویدادهای اتفاق‌افتاده در یک سال اطلاعاتی می‌دهد.

سالنامه‌ها ممکن است موضوعات مختلفی از جمله اقتصادی، سیاسی، یا اجتماعی را پوشش دهند و یا به صورت تبلیغاتی برای شرکت  ها و سازمان ها استفاده شوند تا کسب و کار خود را بیشتر در مرض نمایش بگذارند و مشتریان وفادری جذب نمیاند.

جهت نمایش محصولات بر روی لینک : " سررسید "  کلیک کنید.

 

سررسید شامل چه چیز هایی می باشند؟

سالنامه می‌تواند شامل فهرست مناسبت‌هایی باشد که بنا به تصمیماتی اتخاذ شده‌اند تا یاد و خاطرهٔ حوادث، اتفاقات، یا انسان‌های نام‌آور را زنده نگه دارند. نوشتن سالنامه می‌تواند در مواردی چون حقوقی، بازرگانی، انبارداری یا تولیدی جنبهٔ قانونی داشته باشد.

 

معنای کلمه سالنامه ؟

سالنامه از ترکیب دو کلمه «سال» و «نامه» تشکیل شده و شاید به این دلیل باشد که سالنامه، مجموعه‌ای از نامه‌هایی است که فرد برای سال می‌نویسد یا برعکس.

یعنی سال (گذر زمان)، و صاحب سالنامه، نامه‌نگاری‌هایی با یکدیگر ترتیب می‌دهند و به همین دلیل است که برای برخی از مردم، سالنامه یک وسیله کاملاً شخصی محسوب می‌شود.

کلمه سررسید نیز در ایران به سالنامه ها گفته می شود که همنای همان زمان مشخصی جهت کاری که نشانی از تاریخ و زمان به مخاطب میدهد.

سررسید - سالنامه

 

تبلیغات و ارتباط سررسید با تبلیغات ؟

سررسید یا سالنامه یکی از راه های تبلیغات موثر برای کسب و کار در ایران تبدیل شده اند اما بهتر است قبل داشنتن اینکه به چه صورت تبلیغات سالنامه تاثیر گذار است از تبلیغات و به صورت کلی تاثیر تبلیغات مطالعه داشته باشید:

تبلیغات ، یکی از شیوه های ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل در بازاریابی است. در گذشته، تبلیغات، به عنوان تنها راه ارتباط با مشتری و ارسال پیام به او تلقی می‌شد.

اما امروز دانش بازاریابی به ما آموخته است که هر محصول یا خدمت یا برند، به شکل‌های مختلف با مخاطب و مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل خود رابطه برقرار می‌کند.

امروزه تبلیغات نقش بسیار مهم و موثری در میزان فروش و سود و ضرر یک شرکت بازی می کند و اساساً نقش حیاتی در روند کاری یک شرکت تولیدکننده و یا خدماتی دارد.

در دوره ای که در آن زندگی می کنیم تبلیغات، طیف گسترده ای را در بر گرفته و روش های ارائه آن بسیار متنوع و غالباً بسیار خلاقانه می باشد.

روزنامه ها ، مجلات، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات فضاهای خارجی، فضاهای داخلی، تبلیغات در فضای مجازی، سایتهای اینترنتی، اپلیکیشن های تلفن همراه و گجت ها، ایمیل مارکتینگ، پیامک های تبلیغی و بسیاری راه های دیگر برای رساندن نام یک محصول وجود دارد که بیشتر متخصصان تبلیغات و بازاریابی از آن استفاده می کنند. ولی در این میان نکته ی بسیار مهم و تعیین کننده، خلاقیت و ابتکار در روش تبلیغ و ایده است که باعث ماندگاری و موفقیت یک تبلیغ و به تبع آن افزایش فروش یک محصول می گردد.

تبلیغات سررسید یا سالنامه

استراتژی تبلیغات

استراتژی تبلیغات برنامه‌ای است که برای قانع کردن مشتری به خرید کالا یا خدمات به کار می‌رود. عناصر اصلی این برنامه موارد زیر هستند:

خود محصول و مزایای آن
مشتریان و خصوصیات‌ آن‌ها
مسیرهای جایگزین برای آگاه کردن مشتریان از محصول
بهینه‌سازی انتخاب مشتریان با توجه به بودجه‌‌

استراتژی تبلیغات و سررسید

 

بازیگران اصلی صنعت تبلیغات

– آژانس های مشاور تبلیغات

– سفارش دهندگان

– صاحبان رسانه

– تولید

– تحقیقات بازار و صنعت

 

رابطه تبلیغات با سایر فعالیت‌های سازمانی

تا همین چند سال قبل، تبلیغات یک عملیات فرعی مستقل در سیستم کسب و کار محسوب می‌شد.

بخشی از فروش را به تبلیغات اختصاص می‌دادند و از آژانس‌های تبلیغاتی یا واحد تبلیغات شرکت می‌خواستند که این بودجه را به بهترین نحو ممکن هزینه کند.

اما طی دهه‌ی اخیر، ابزارهای ارتباط با مشتری بسیار متنوع شده‌اند.

از بسته‌بندی محصول تا واحد روابط عمومی تا اکانت‌های یک شرکت در شبکه های اجتماعی، همگی بخشی از وظیفه‌ی ارسال پیام برای مخاطب و مشتری را بر عهده دارند.

بنابراین، دیگر نمی‌توان به تبلیغات به عنوان یک جزیره مستقل در سازمان نگاه کرد.

اصطلاحاتی مانند IMC یا) Integrated Marketing Communication ارتباطات یکپارچه بازاریابی) هم با توجه به همین ویژگی مطرح شده‌ و رواج یافته‌اند.

رابطه تبلیغات با سازمان ها

 

تاثیر تبلیغات سررسیدی برای صاحبان کسب و کار

همانطور که گفته شد دیگر ثابت شده که تبلیغات یک هزینه اضافی نیست بلکه در جهت افزایش بازدهی و جلب رضایت مشتریان یکی از موثر ترین روش ها برای افزایش نرخ سود و نرخ تبدیل است.

سالنامه یا سررسید یکی از پر مصرف ترین محصول نوشت افزاری در طی سال می باشد که تمامی مخاطبین در سنین مختلف از آن استفاده می کنند.

تقویم از دیر باز یکی از مسائل مهم در ساختار زندگی بشری بوده و خواهد بوده و تاثیر بسزایی در رفتار و پیشرفت روز افزون انسان داشته است. در متون زیر به تاریخچه و دلیل نیاز بشر به تاریخ نگاری می پردازیم:

تاثیر تبلیغات سررسیدی

 

پیدایش تقویم و تاریخ نگاری

آغار تقویم از زمانی شروع شده که انسان برای تامین نیاز های خود به کشاورزی روی آورد و کشاورزی نیاز به زمان بندی و دانش تاریخ نگاری داشت.

اولین تقویم نگاری توسط انسان های اولیه با محاسبه و مقایسه عوامل طبیعی مثل شب و روز ، حرکت اجرام آسمانی و آثار آن بر روی زندگی به اولین تقویم دست یابی پیدا کرد.

در بین تقویم های حال حاضر تنها تقویمی که آغازش به انسان های اولیه بر میگردد تقویم قمری است که گفته می شود حدود به ۳۰۰۰۰ پیش بر می گردد.

روز های هفته را نیز فواصل ۷ روزه بین اهله چهارگانه (۴تربیع) یک ماه قمری می‌دانند. در زمان پیش کلدانیان هر روز هفته را با یکی از اجرام هفتگانه مانند خورشید و ماه و سیارات نمایان نامگذاری کردند.

روز های جمعه امروزی را از سوی بابلی ها به علت نحس بودن تعطیل میداستند.

تاریخچه تقویم نگاری

 

تقویم خورشیدی در ایران

اما تاریخ هجری شمسی ایران از سال 1304 آغاز و به طور غیر رسمی از 1298 شروع می شود.

برای اولین بار در سال 1298 تاریخ رسمی کشور بر اساس تقویم شمسی تنظیم شد از همان زمان بود که تقویم خورشیدی جاگزین تقویم قمری شد البته انجام کامل این پرسه به 5 سال به طول انجامید.

اما با تصویب تقویم خورشیدی در مجلس، ادارات دولتی،‌ بنگاه‌ها،‌ مؤسسات اداری و اقتصادی و تجار و کسبه موظف شدند به جای ماه‌های حمل،‌ ثور، جوزا، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، جدی، از اسامی فروردین، اردیبهشت، خرداد،‌ تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان،‌ آذر، دی، بهمن، اسفند استفاده کنند، همچنین شش ماه اول سال سی و یک روز، پنج ماه دوم سی روز و ماه آخر 29 روزه در نظر گرفته شد. برای سال‌های کبیسه هم 30 روز انتخاب و این تقویم به عنوان تقویم رسمی ایران پذیرفته شد.

تاریخچه تقویم خورشیدی

 

مصرف کننده یا مخاطبین سالنامه در چه مواردی به آن نیازمند هستند؟

حال که دیگر می دانیم تاریخ نگاری یا تقویم چه تاثیر بسزایی در زندگی انسان داشته براحتی میتوانیم در مورد موارد استفاده مصرف کنندگان تقویم و سررسید را شرح دهیم.

انسان ها در سنین مختلف همروزه نیازمند تقویم هستند بشر جهت زمان بندی ها کاری ، تحصیلی ، قرارها و مقلاقات ها ، در مسائل سیاسی و اقتصادی ، همینطور خانوادگی  نیازی بزرگ با زمان بندی و تقویم دارد.

یک فرد صاحب کسب و کار برنامه ریزی های کاری  و فکری خود جهت رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را بدست تاریخ و تقویم سازماندهی میکند برای امور زمان بندی تایین می کند تاریخ معین میکند و با برنامه ریزی و هدف مندی سر زمان و تاریخ معین کرده به آن میرسد.

تقویم یک دست راست بزرگ در زندگی انسان هاست و کمتر کسی را پیدا میکنید که زمان و تاریخ نگاری برایش مهم نباشد.

انسان ها چشن ها ، تولد ها ، مراسمات و مناسبت ها را بر اسا تقویم معین می کنند و به استقبال آنها می روند.

حال با این حجم نیاز و طرفدار یک فرد که صاحب کسب و کار موفق است برای پیشرفت و بیشتر در مرض دید بودن (برندینگ) در 4 ماه آخر سال که همه مردم یک کشور کنجکاوی این را دارند که چه مناسبتی در چه تاریخی می باشد و یا حتی زمان توحیل سال 1399 به چه صورت است و افرادی که کسب و کار و امور زندگی خود را با هدف پیش می برند و نیاز به زمان بندی و تاریخ نگاری و هدرف گذاری دارند داشتن سررسید ، سالنامه ، تقویم رومیزی ، تقویم جیبی و یا هر تاریخ نگاری که به آنها در این راه کمک نماید نیازمند هستند.

حال این صاحب کسب و کار با توجه به بررسی و کارشناسی کسب و کارش توسط شرکت سالنامه پاسارگاد جهت انتخاب بهترین سررسید 1399 یا سالنامه 1399 از جهت اندازه ، جلد ، نوع صحافی و روش های سفارش سازی و یا اختصاصی بودن سالنامه مشاوره دریافت میکنند با ارائه آن به مشتریان همیشه نقش تعیین شده رد زندگیشان خواهند داشت صمین اینکه با در دست بودن سررسید در دست مخاطبین مصرف کننده خود تبلیغاتی رایگان برای صاحبین کسب و کار می باشد.

 

انواع قطع سررسید از نظر اندازه ، جلد و نیاز کسب و کار ها

کسب اطلاعات کافی ، بهترین گزینه شما برای انتخابی مناسب است. همکاران ما در واحد سالنامه پاسارگاد قصد دارند در این راه شما را یاری کنند. لذا دانش و نزدیک به یک دهه تجربه خود در حوزه تولید و فروش سررسید را در قالب مقالاتی که لینک آنها را در سمت راست مشاهده می کنید با شما به اشتراک گذاشته اند.

این مقالات به زبانی ساده و روان ( به همراه تصاویر ) نوشته شده و هرگز شما را درگیر نکات پیچیده فنی نخواهد کرد. بلکه سعی شده است به نکاتی که شما به عنوان یک خریدار به آنها نیاز پیدا خواهید کرد پرداخته شود. همچنین ما در این مقالات سعی کرده ایم نکات ریزی که برخی از فروشندگان غیر حرفه ای سررسید سعی می کنند از شما مخفی کنند را به شما بیاموزیم. در این مقالات سعی نخواهیم کرد شما را به خرید از تولید کننده خاصی ترغیب کنیم، بلکه تمام گزینه های موجود (حتی مواردی که خودمان ارائه نمی دهیم) را به شما معرفی خواهیم نمود.

سررسید ها بر اساس اندازه به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند که در پایین ذکر شده است:

  • سالنامه وزیری
  • سالنامه اروپایی
  • سالنامه سلطانی
  • سالنامه رحلی
  • سالنامه رقعی
  • سالنامه پالتویی
  • سالنامه خشتی
  • سالنامه جیبی
  • سالنامه ارگانایزر

ما در سالنامه پاسارگاد سالنامه های در قطعات زیر را تولید میکنیم:

  • سررسید ارگانایزر
  • سررسید اروپایی
  • سررسید وزیری
  • سررسید یک هشتم

 

خصوصیات و جزئیات سررسید ارگانایزر

سررسید یا سالنامه در سایز ها و طرح های مختلفی تولید می شوند. هر کدام از این طرح و اندازه ها ممکن است مناسب یک کسب و کار شغلی باشد.

سایز این نوع سررسید

سررسید های ارگانایزر در اندازه 25 در 18 می باشد البته که نسبت به جلدی که دارند ممکن است بزرگتر به نظر برسند اما اندازه اصلی داخله سررسید ماننده سررسید های وزیری می باشد.

تفاوت این نوع سررسید

تفاوت سررسید های ارگانایزر با سررسید های وزیری در این است که صحافی سررسید های وزیری ته چسب و دوخت می باشد اما سررسید های ارگانایزر به صورت کلاسوری 6 حلقه  به صورت دو جفت از حلقه هایی 3تایی با فاصله از هم می باشند .

همینطور ممکن است دارای جای مدارک و جای خودکار باشند، بسیاری از ادارات و سازمان ها از این سررسید ها به صورت چند منظوره استفاده می کننده ، این سررسید ها می توانند مدارک ، اسناد و لوازم نوشتاری را درون خود جای دهند.

این نوع سررسید ها در ایران تولید نمی شوند و همگی به صورت وارداتی هستند به همین علت قیمت آنها نسبت به بقیه سررسید ها بالاتر است.

جلد این نوع سررسید

جنس جلد سررسید های ارگانایزر از ترمو بوده و دارای ویژه گی بسته شدن سررسید به وسیله مگنت ، قفل ، و کش می باشد. این نوع ترمو بسیاری عالی بوده و در ایران تولید نمیشود. این محصول تنها به صورت وارداتی می باشد.

039A6691 compressor - سررسید

 

خصوصیات و جزئیات سررسید های اروپایی

اندازه ها ی استاندارد و رایج داخل کشور جهت چاپ سررسید همان بود که در مقاله ذکر شد ولی طی چهار پنج سال اخیر به خصوص از سررسیدهای 93 به بعد قطع جدیدی از سررسید در کشور تولید می شود که آن را با عنوان های سررسید اروپاییکه از سررسید رقعی باریک واز سررسید پالتویی بلند معرفی می کنند.

قطع اروپایی همانطور که از نام آن پیداست مربوط به سررسیدهای تولید شده در اروپا می شود که طی سال های اخیر بومی سازی شده و به جای محتوای میلادی، تقویم شمسی در این قطع چاپ می گردد.

دلیل نامگذاری مختلف برای آن هم نبود استاندارد اصلی برای این قطع در کشور است که ضمن سردرگمی مشتریان حتی سبب شده سررسیدهای اروپایی در سایزهای مختلف ولی نزدیک به هم چاپ شوند.

سایز

اندازه این نوع سررسید ها  12*21 سانتیمتر می باشد. این نوع سررسید شبیه سررسید رقعی می باشد اما از عرض آن کاسته شده است.

علت محبوبیت این نوع سررسید

همین عرض کمتر باعث می شود که سالنامه اروپایی نسبت به رقعی شکیل تر و خوش دست تر به نظر آید. البته این موضوع تا حدود زیادی به سلیقه خریدار بستگی دارد.

صحافی این نوع سررسید

صحافی این نوع سررسید میتواند به شکل های ته چسب و دوخت و یا ته چسب باشد در این نوع سررسید اگر دوخت و چسب باهم استفاده شود دوام بیشتری به سررسید  خواهد داد.

جلد این نوع سررسید

جلد این نوع سررسید می تواند چرم ، ترمو می باشد.  این نوع سررسید شامل لت مگنتی و یا به صورت کش دار موجود می باشد.

039A6717 compressor - سررسید

 

خصوصیات و جزئیات سررسید های وزیری

سایز این نوع سررسید ها

اندازه این نوع سررسید 24*17 این نوع سررسید از رایج ترین سررسید های تولید شده می باشد.

فواید و معایب این نوع سررسید

سررسید ها وزیری بخاطر اندازه بزرگی که دارند می توانند جهت یادداشت های روزانه و امور کاری مورد استفاده قرار بگیرند.

صحافی ای نوع سررسید به صورت ته چسب و دوخت بوده به همین علت است که این نوع سررسید بسیار محکم و مقاوم است.

فواید و معایب این نوع سررسید

جلد این نوع سررسید از نوع ترمو ، چرم ، جلد گلاسه ، و جلد نرم می باشد. سررسید های وزیری با جبد گلاسه به مراتب ارزان تر از سررسید های وزیری ترمو و چرم هستند.

سررسید های وزیری گلاسه این قابلیت را دارند تا طرح روی جلد را طراحی و چاپ بزنید تا طرحی تمام اختصاصی بر روی جلد سررسید داشته باشید.

سررسید چرم و ترمو وزیری این قابلیت را ندارند تا چاپی بر روی آنها صورت بگیرد ،سفارش سازی این نوع جلد بایدبه صورت حک لوگو روی جلد سررسید به صورت داغ کوب ، لیزر و طلاکوب باشد.

039A6693 compressor - سررسید

 
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.