// ۰۲ آذر ۹۸ ، ۰۸:۴۹

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از روزیاتو : اولین هفته آذر ماه ۹۸ را از روز جمعه ۱ آذر، در حالی آغاز می‌کنیم که در نهایت شگفتی، اینترنت در بسیاری از نقاط کشور وصل نشده و همچنان دولت و ملت، در شوک پاتک شبانه دولت تدبیر و امید در ۳۰۰۰  تومانی کردن قیمت بنزین به سر می برد.

برای اولین بار در چند دهه اخیر، شاهد قطع سراسری اینترنت در ۳۱ استان کشور بودیم که علاوه بر هزاران میلیارد تومان خسارت به اقتصاد نحیف ایران در سال رکود تورمی که نامش «رونق تولید» بود، اعتماد عمومی و پرستیژ بین‌المللی را نیز خدشه دار کرد. رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری از تعطیلی برخی آژانس های هواپیمایی در پی قطعی اینترنت هفته آخر آبان ۹۸ خبر داد و این یعنی ضربه به پیکر نحیف اقتصاد گردشگری ورودی و خروجی ایران. آن هم در سالی که به ارز گردشگران نیاز داریم.

داستان هفته پبش، تراژدی «می‌شود» و «نمی‌شود» هایی بود که بزودی سوژه ملت در شبکه‌های اجتماعی خواهد شد و طوفانی از کامنت‌ها را روانه توییتر و اینستاگرام محمد جواد آذری جهرمی می‌کند.

اولین ترکش افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت بنزین، خسارتی بود که به صدها بانک و اموال عمومی وارد شد و اقدامی که می‌توانست عاقبت اندیشی شود، به یک التهاب ملی تبدیل شد و مشخص نیست که اثراتش در اقتصاد و فرهنگ و اعتماد عمومی، تا چه زمانی ادامه یابد. شوک بنزین در حالی آتش خشم مردم را برافروخت که خاموش کردن اینترنت و اصرار بر قطع یک هفته ای آن و اتصال قطره ای در نقاط محدودی از کشور، آن را شعله ور کرد به گونه ای که با اعتراض بین المللی نیز همراه شد.

در مساله دو نرخی شدن بنزین که اکبر ترکان، مرد بازنشسته و تمام نشدنی اقتصاد و سیاست ایران و مشاور حسن روحانی، ۲۴ اردیبهشت ۹۸ بر دو نرخی شدن آن تاکید کرده بود، دو وزیر دولت، بیش از سایرین، در کانون توجه افکار عمومی و رسانه ها قرار داشتند و انتظار این بود که در مواقع بحرانی، فرار را بر قرار ترجیح ندهند.

۲۱ آبان ۹۸ زنگنه گفته بود که مردم نگران دو نرخی شدن بنزین نباشند!

یکی شیخ الوزرا، مهندس زنگنه بود که چند روز و چند هفته و چند ماه پیش از تراژدی ۳۰۰۰ تومانی، به زبان فارسی و صدای رسا گفته بود که دولت هیچ قصد و برنامه ای برای سهیمه کردن بنزین ندارد و استارت کارت سوخت، مدیریت مصرف را در دستور کار دارد و نه افزایش قیمت.

همچنینین بخوانید:

رئیس‌جمهوی می‌تواند لایحه پالرمو را ابلاغ کند

31 کشوری که ارتش ندارند

ادعا هایی که سهامداران به خصوص فعالان بورس انرژی ایران، اصلا آن را جدی نگرفتند و بر تعداد سهام خود در این بورس افزودند تا این که سرمایه شان پس از این تراژدی، ظرف ۲ ماه، با ۱۲۰ درصد افزایش همراه شد.

این که بیژن خان، اکنون با تصمیم شبانه دولت، غافل گیر شده یا نشده، خیلی به مردم ارتباطی ندارد. آن چه که برای مردم اهمیت دارد، ۲ تا شدن حرف آقای وزیر نفت است و نتیجه اش، جدی نگرفتن اظهارات آینده آقای وزیر تا زمان صدرات.

این که وزیر نفت آگاهانه یا ناآگاهانه، ادعایی خلاف بیان کرده، موضوعی است که نمایندگان ملت در بهارستان، بایستی از اولین هفته آذر ماه، در دستور کار قرار دهند و علت را بررسی کنند. علتی که هر دلیلی داشته باشد،  باز برای افکار عمومی، قانع کننده نیست.

مساله بعدی در تاریخی ترین آبان ماه دهه نود هجری شمسی، قایم شدن وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات است. فردی که خود را آقای «حق الناس»  و مرد لایو اینستاگرام خطاب می‌کرد و در توییت های جنجالیش از مردم می خواست که «کمکم کنید» تا دست فاسدان ومفسدان و جیره خواران و ضایع کنندگان حقوق بیت المال در «وس» را شناسایی و معرفی کند، اکنون با ۲ بحران روبرو شده است.

بنزین

محمد جواد آذری جهرمی، در نوک پیکان افشاگری های حمید زرآبادی، نماینده قزوین است

یکی افشاگری های حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی درباره معاملات میلیاردی ثنا اسدیان (خواهر زن) در پرونده رانت «بیمه ما» و دیگری، بی توجهی به خواست ملت در موضوع قطعی سراسری اینترنت به مدت ۱ هفته.

این که وزیر جوان ارتباطات، به رغم مصاحبه های نصف و نیمه با خبرگزاری ها، وعده وعیدهایی به ملت می داد که اکثریت، آن ها را مصداق «سرخرمن» دانستند، نشان از عدم موضع شفاف و روشن و قطعی دولت درباره مهم ترین چالش فناوری ایران در هفته پای

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : روزیتا

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. chefft.blog.ir 💞💕
    chefft.blog.ir 💞💕 | ۰۲ آذر ۹۸ ، ۱۰:۴۸ | لینک
    نمیدونم چی بگم
    فقط متاسفم برای مسئولان