// ۱۳ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۳۷

حامد همایون بی شک چهره‌‌ی موسیقی پاپ سال ۹۵ است. این خواننده جوان و شیرازی سال گذشته به یکی از محبوب‌ترین خوانندگان ایران تبدیل شد و حالا می‌توان آهنگ‌هایش را در هر مراسم و برنامه و خودرویی شنید. جوانان آهنگ‌های خوش‌ریتم و شاد همایون را دوست دارند و برای خرید بلیت کنسرت‌هایش سرودست می‌شکنند.

حامد همایون پدیده این روزهای موسیقی پاپ؛ خواننده‌ای محبوب با آهنگ‌های شاد و خوش‌نوا

 تمام بلیت‌های کنسرت حامد همایون در تهران یک ماه پیش از برگزاری و در همان ساعت‌های اولیه به اتمام رسید. جالب است بدانید  او با آهنگ «چتر خیس» توانست آنچنان مخاطبان را جلب خودش کند که 23 میلیون نفر تنها از یک وبسایت این آهنگ را دانلود کردند.

اگر شما هم از طرفداران این پدیده‌ موسیقی ایران هستید مطلب ما درباره این خواننده محبوب را دنبال کنید

حامد همایون

حامد همایون متولد 19 بهمن 1361 در شیراز، شهر شعر و ادب ایران است. مدرک تحصیلی همایون فوق لیسانس آبیاری و زهکشی از دانشگاه شیراز است. او در خانواده‌ای متولد شد که چندان علاقه‌ای به موسیقی نداشتند و بیشتر به دنبال تحصیلات بودند. حامد همایون اما همیشه در دورهمی‌های خانوادگی می‌خواند و علاقه به موسیقی را از همان کودکی نشان داد.

او همیشه در مدرسه تک‌خوان گروه سرود بود و سر صف و در مراسم‌های مدرسه پای ثابت برنامه‌های سرود و موسیقی بوده است.

این علاقه و تلاش در مسیر خوانندگی تا دوره دانشگاه ادامه داشت و آن زمان شکل جدی‌تری به خود گرفت. همایون در این مورد می‌گوید: «در دانشگاه به‌ صورت جدی‌‌تر، گروهی با بچه‌ ها داشتیم که دست‌ و پاشکسته آهنگ‌‌هایی می‌‌ساختیم و اجرا می‌‌کردیم، حتی برای اجراهایمان بلیت هم می‌‌فروختیم. آن‌ موقع در دانشگاه به بچه‌‌ها سلفژ هم درس می‌‌دادم. دانشگاه فضای خوبی برای پیشرفت به من می‌‌داد.»‌

حامد همایون همیشه جزو دانشجویان ممتاز بود و خانواده‌اش دوست داشتند او تا مقطع دکترا تحصیل کرده و استاد دانشگاه شود اما عشق به خوانندگی باعث شد او از این کار صرف‌نظر کند. همایون در زمینه موسیقی تدریس هم کرده است و معتقد است تدریس به او در زمینه یادگیری و تمرین کمک می‌کند.  

  اولین آلبوم و حضور جدی در دنیای موسیقی

حامد همایون

اولین آلبوم حامد همایون «دوباره عشق» نام دارد که در 23 دی 1395 منتشر شد. این آلبوم هجده آهنگ دارد که 12 آهنگ آن قبلاً در فضای مجازی منتشر شده بود و 6 آهنگ جدید و شنیده نشده نیز داشت. همایون نخستین کنسرت خود را به نفع کودکان سرطانی در مؤسسه محک برگزار کرد. او در مورد همکاری با موسسه محک می‌گوید: «خوشحالم که به عنوان سفیر مبارزه با سرطان از سوی وزارت بهداشت معرفی شده‌ام و تمام این اتفاقات نتیجه زحمات آقای محسن رجب‌پور بوده است.»

همچنین نخستین حضور همایون در تلویزیون در ویژه برنامهٔ شب یلدای سال 1395 بود که او به طور زنده از برج میلاد برای ویژه برنامهٔ شبکه پنج برنامه اجرا کرد.

حامد همایون نوروز امسال اولین کنسرت‌های اروپایی‌اش را نیز برگزار کرد که با استقبال فراوان ایرانیان خارج از کشور روبه رو شد.

 زندگی شخصی حامد همایون

حامد همایون در برنامه خندوانه اعلام کرد مجرد است و قول داد ظرف مدت یک سال آینده وارد زندگی مشترک شود و به زودی ازدواج کند. او همچنین در پاسخ به رامبد جوان که پرسید آیا تا به حال عاشق شده‌ای؟ گفت: بله در سن 18 سالگی برای اولین بار عاشق شدم.

همایون در پاسخ به این پرسش که آیا قصد ازدواج دارد یا نه می‌گوید: «باید شرایطش پیش بیاید تا ازدواج کنم و به جایی برسم که بتوانم یک خانواده را خوشبخت کنم. الان وقتش را ندارم و درگیر موسیقی و کنسرت هستم. ولی فکر نمی کنم خیلی دور باشد و شاید یک سال دیگر، چرا که نه.»‌

همایون گفته است که صدای خوبش ارثی است و پدر٬ برادران و خواهرش هم صدای خوبی دارند اما مانند او به فعالیت در عرصه موسیقی علاقه نداشته‌اند.

 آهنگ‌های شاد و حال خوب

حامد همایون

کارشناسان موسیقی و منتقدان معتقدند رمز موفقیت و محبوبیت حامد همایون، حس و حال خوب و مثبتی است که در آهنگ‌های او جاریست. حس و حال مهربانانه و خوبی که مدت‌ها بود در آهنگ‌ها و موسیقی‌های پاپ نشنیده بودیم و نیاز جامعه موسیقیایی کشور بود.

حامد همایون در این باره می‌گوید: «بسیاری از آهنگ‌هایی که الان می‌شنویم جدای از زنجموره، از خیانت‌ها و مثلث‌های عشقی حکایت می‌کنند اما اغلب آهنگ‌های من شعر عاشقانه مثبت دارد. به نظرم قالب هر اثر هنری باید تاثیرگذار باشد. کسی که به جای خواندن از خیانت از یک عشق پاک و مثبت می‌خواند باز جامعه را تهییج می کند به سمت بهتر بودن و خوب بودن. هر اثر هنری باید یک فیدبک و پشتوانه داشته باشد و پشت‌بندش یک اتفاق بیافتد. من فکر می‌کنم ما در این قصه موفق بودیم که توانستیم مردم را خوشحال کنیم و این را از کامنت‌هایی که مردم برای ما می‌گذارند و نکاتی که خودشان لطف می‌کنند به ما می‌گویند می‌بینم. ما سعی کردیم رنگ مثبت و شاد در کارهایمان ارائه کنیم. اکثر کارهای ما از نظر رنگ‌بندی موسیقی، رنگ‌های شادی دارند.»

حامد رجب‌پور مشاور و مدیر موسسه ترانه شرقی ریتم آهنگ‌هایش را برگرفته از شاهنامه فردوسی می‌داند و می‌گوید: «ما روزی که خواستیم حامد همایون را به عنوان یک خواننده معرفی کنیم فکر کردیم که چه کاری انجام دهیم تا چیز جدیدی داشته باشد. من و سامان این لحن را ساختیم که برگرفته از اصیل‌ترین و کهن‌‌ترین لحن‌های فارسی در متون قدیمی است و ما خودمان نامش را لحن شاهنامه‌‌ای گذاشته‌‌ایم. اگر دقت کرده باشید نقالان هم همینطور شاهنامه را می‌‌خوانند.»

 حواشی جذاب‌تر از متن 

حامد همایون

اسم حامد همایون در واقع «سید حامد محمودزاده» است و به گفته رجب‌پور مدیر برنامه‌های این خواننده، برند «حامد همایون» متعلق به موسسه ترانه شرقی است.

حامد همایون طرفدار تیم پرسپولیس است و می‌گوید: «پرسپولیسی هستم اما این تیم را به خاطر پرسپولیسی که مهدوی کیا و علی دایی و علی کریمی در آن بازی می‌کردند دوست دارم. به نظرم آن تیم بهترین تیم تاریخ پرسپولیس بود.»

همایون اردیبهشت 96 حنجره خود را بیمه کرد. پیش از او، سالار عقیلی حنجره خود را تا سقف 500 میلیون تومان خسارت بیمه کرده بود

او پیانو و گیتار می‌نوازد و این کار را از دوره دبیرستان آغاز کرده است.  

شش سال به صورت جدی در آموزشگاه‌های معتبر درس داده است و مدرک مربیگری آواز دارد.

همایون گفته است آشنایی‌اش با موسسه «ترانه شرقی»  تصور او رادرباره موسیقی عوض کرده است.

 حامد همایون

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.