// ۲۶ دی ۰۱ ، ۱۴:۴۹

تشخیص کولر گازی اینورتر از کولر گازی بدون اینورتر

کولر گازی اینورتر از کولر گازی بدون اینورتر، قابل تشخیص است. با روش های تشخیص این دو نوع کولر گازی آشنا می شویم.

تشخیص کولر گازی اینورتر از کولر گازی بدون اینورتر

چرا کولر گازی اینورتر بخریم؟

در سال های اخیر استقبال زیادی از خرید کولر گازی های اینورتر شده است. کولر گازی های اینورتر، مصرف انرژی کمتری دارند. کولر گازی های اینورتر در ساختار خود به برد اینورتر مجهز هستند. کارکرد موتور در کولر گازی های اینورتر به صورت نوسانی و سینوسی است. در واقع، تا زمانی که دمای محیط به دمای ایده آل می رسد، موتور کولر گازی در دور تند کار می کند تا در کوتاهترین زمان، محیط خنک شود. پس از خنک شدن محیط، موتور کولر روی دور کم کار کرده تا زمانی که مجدداً نیاز به افزایش دور موتور پیدا شود.

هدف از استفاده از کمپرسور دور متغیر به جای کمپرسور دور ثابت در کولر گازی اینورتر ( Inverter Air Conditioner )، افزایش طول عمر کولر گازی و کاهش مصرف انرژی است. کولر گازی اینورتر از کولر گازی بدون اینورتر، مدرن تر و پیشرفته تر است.

پس از روشن شدن کولر گازی اینورتر، آن را بر روی دمای مشخصی تنظیم می کنید. اگر دما روی 22 درجه تنظیم شود، موتور آغاز به کار کرده و هوای محیط خنک می شود. پس از تنظیم دمای محیط بر روی 22 درجه، از دور موتور کاسته شده تا به محض افزایش دمای محیط ( دمای بالاتر از 22 درجه )، اینورتر با افزایش جریان برق ورودی به موتور سبب افزایش دور موتور شود و دمای هوای محیط کاسته شود و به 22 درجه برسد.

مزایای تکنولوژی اینورتر چیست ؟

همانگونه که اشاره کردیم کولر گازی اینورتر از کولرگازی بدون اینورتر، بهتر است. دلایل مختلفی سبب شده که کولر گازی های اینورتر را در مقایسه با کولرهای معمولی، بهتر بدانیم. از مزایای کولر گازی اینورتر می توان به موارد زیر اشاره نمود :

-         به علت برخورداری کولر گازی اینورتر از برد اینورتر، مصرف برق این دستگاه تا حدود 30 درصد کمتر از کولر معمولی است.

-         کولر گازی های اینورتر نسبت به کولر گازی های معمولی ، کم صدا تر هستند. کولر گازی های اینورتر در زمان روشن بودن ، اصلاً صدایی از خود تولید نمی کنند.

-         برد الکترونیکی اینورتر موجب افزایش بازدهی کولر گازی اینورتر شده است. عملکرد کولرگازی اینورتر، فوق العاده است.

-         طول عمر کولرگازی اینورتر بسیار بالا است. اغلب قطعات کولر گازی اینورتر، مقاوم و عمری هستند و نهایتا در کولر گازی معمولی در زمان هربار استارت کمپرسور، آمپر میکشد و نوسان در برق مصرفی کاملا قابل مشاهده است.

کولر گازی اینورتر یا معمولی، کدامیک گران تر است؟

قیمت کولرگازی اینورتر به علت بهره گیری از فناوری ویژه در ساخت آن، از قیمت کولر گازی بدون اینورتر بیشتر است. شاید هزینه خرید کولر گازی اینورتر 18000 معادل با هزینه خرید کولر گازی معمولی 24000 باشد. به دلیل بالا بودن نرخ قطعات کولر گازی اینورتر ، هزینه نگهداری و تعمیر کولر گازی اینورتر از کولرگازی معمولی بیشتر است.

روش های تشخیص کولر گازی اینورتر از کولر گازی بدون اینورتر چیست؟

در اینجا چندین راهکار برای تشخیص کولر گازی اینورتر از کولر گازی معمولی ارائه می دهیم :

اگر کولر گازی در حین کار، سروصدای زیادی ایجاد می کند از نوع معمولی و یا بدون اینورتر می باشد. لذا اولین و ساده ترین راه تشخیص این دو از یکدیگر ، صدای دستگاه است.

کولر گازی معمولی به طور پیوسته روشن و خاموش می شود. اما در کولر گازی اینورتر فقط دور موتور کم و زیاد شده و هرگز موتور به طور کلی در حین روشن بودن دستگاه، خاموش نمی شود. اگر مشاهده نموده که کولرگازی دائماً روشن و خاموش می شود، حتماً از نوع معمولی است.

یک روش تشخیص کولر گازی اینورتر از کولر گازی بدون اینورتر، توجه به برچسب انرژی آنها است. کولر گازی اینورتر دارای برچسب انرژی با رده انرژی A+++ است. اما رده انرژی کولر گازی معمولی کمتر از این مقدار می باشد.

روش دیگر تشخیص کولر گازی اینورتر از کولر گازی بدون اینورتر، توجه به نوع خازن و سیم پیچی است. کولرگازی اینورتر فاقد خازن است. اما کولرگازی معمولی به علت روشن و خاموش شدن های مکرر، دارای خازن و سیم پیچ استارت می باشد.

توجه داشته باشید که آمپر برق مصرفی در کولر گازی های اینورتر، متغیر است. زیرا دور موتور کولر گازی اینورتر دائماً کاهش یا افزایش می یابد. بدین منظور می توانید آمپرسنج را به کولرگازی متصل نموده و تا چندین دقیقه آن را زیرنظر بگیرید. اگر آمپر دائماً بالا و پایین می شود، کولرگازی از نوع اینورتر می باشد.

نوع گاز مصرفی کولر گازی اینورتر و معمولی، متفاوت است. کولر گازی های اینورتر دارای گاز مبرد R410A می باشد. ولی کولر گازی معمولی دارای گاز R22 می باشد که در مقایسه با گاز R410A دارای آلاینده های زیادتری است. با توجه به موارد گفته شده می توان کولر گازی اینورتر از کولر گازی بدون اینورتر را به خوبی تشخیص داد.

دمـاتجهیــز؛ بهترین قیمت ها و برند های تجهیزات تأسیسات ساختمان

دما تجهیز

یکی از برترین شرکت های عرضه کننده سیستم های سرمایشی و گرمایشی و دستگاه های تهویه مطبوع، مجموعه دما تجهیز می باشد. مجموعه دما تجهیز، محصولاتی با کیفیت ممتاز را به مشتریان عرضه می نماید که دارای برترین عملکرد و راندمان می باشند. بسیاری از برندهای مطرح و حرفه ای از سوی این مجموعه تخصصی، به مشتریان عرضه می شود. دما تجهیز با عرضه تجهیزات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی به روز و پیشرفته ، توانسته است به برندی معتبر تبدیل شود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.