تنها چند ماه پس از انتشار گزارشهای اولیه در مورد یک نسخه هیدروژنی از کلاس GLC، اینک مرسدس بنز رسماً تأیید کرده که یک نسخه تولیدی با این نوع پیشرانه برای سال بعد درنظر خواهد گرفت.
GLC F-Cell که نمونه اولیه آن در مراسم ویژه برند با عنوان «راهی به سوی آینده» در اشتوتگارت رونمایی شده، اولین خودروی با پیل سوختی در دنیا خواهد بود که از یک دامنه رانندگی کاربردی تمامالکتریکی برخوردار میشود؛ موضوعی که بیشتر به قابلیتهای سیستم پلاگین در شارژ بسته باتریهای لیتیومی برمیگردد و انرژی لازم را برای طی مسافتی در حدود ۴۸ کیلومتر فراهم میکند.
امّا در هر صورت، هسته تکنولوژی این وسیله نقلیه را پیلسوختی تشکیل میدهد که با همکاری فورد توسعه داده شده است. سیستم پیلسوختی همان فضایی را اشغال میکند که معمولاً به یک موتور احتراق داخلی اختصاص مییابد. این سیستم، نیرو را به یک موتور الکتریکی ارسال میکند؛ موتوری که چرخهای عقب را به حرکت درمیآورد. ولی نباید انتظار یک نسخه تمامچرخ متحرک را داشته باشید؛ چرا که این سیستم، جزئی از پکیج درنظر گرفته شده برای GLC F-Cell نیست.
دو مخزن هیدروژن با محفظه فیبرکرنیب با ظرفیت ۴/۳ کیلوگرم و قابلیت فشاری برابر ۷۰۰ بار، میتوانند دامنه مسافتی در حدود ۵۰۰ کیلومتر را تأمین کنند. پُر کردن دوباره آنها، تنها ۳ دقیقه زمان نیاز دارد؛ یعنی تقریباً همان زمانی که برای سوختگیری یک خودرو با موتور احتراق داخلی نیاز است.
مرسدسبنز GLC F-Cell قرار است که ابتدا در سال آینده، در بازارهای کلیدی آلمان، ایالات متحده و ژاپن عرضه شود و سپس در سال ۲۰۱۸ به بازار بریتانیا راه یابد. این مدل، احتمالاً رقیبی جدّی برای دیگر هیدروژنیها مانند هیوندای ix35 / توسان، تویوتا میرای و هوندا کلاریتی خواهد بود.