// ۲۳ آبان ۹۸ ، ۰۸:۵۳

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از نیمروز : جواد رضویان بازیگر محبوب و با تجربه کشورمان در۶ مرداد ۱۳۵۳ در قم به دنیا آمد. او ازدواج کرده و متاهل است.حاصل ازدواج او و همسرش دختری به نام یامین است.

 او برخلاف هنرمندان دیگر علاقه ی چندانی به ورود به عرصه بازیگری تئاتر،سینما و تلویزیون نداشته و شاید تا یک سن خاصی حتی به آن فکر هم نمی کرده است.روحیه مذهبی اش از همان کودکی، او را به سمت و سویی دیگر می کشید که متفاوت از حس و حال دنیای هنر و یا حتی حس و حال هم دوره ای های او بود.

سابقه جواد رضوان در بازیگری

بیوگرافی و عکس های سید جواد رضویان بازیگر و کارگردان

شاید حضور در صحنه تئاتر یکی از کابوس های زندگی اش بوده که ترجیح میداد هیچ گاه با آن روبرو نشود.اما انسان نمی داند که در آینده چه سرنوشتی در انتظار او خواهد بود و امکان دارد هرچه که روزی از آن متنفر بوده روزی به سراغش آمده و به بخشی از زندگی اش تبدیل شود.قطعا که زندگی جواد رضویان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

همچنینین بخوانید:

ستاره هایی که از داشتن پدر محروم بودند

عکس گرفتن از فرزندان این ستاره ها، ممنوع است!

در دانشگاه رشته نقاشی را برای تحصیل انتخاب کرد.پس از اتمام دوره توانست مدرک لیسانس خود را از دانشگاه اخذ نموده و فارغ التحصیل شود.بیژن بنفشه خواه،مهران غفوریان،امیر غفارمنش که خود اکنون از بازیگران بنام کشورمان هستند در دوران دانشگاه  با جواد رضویان همکلاس و هم دوره بودند.آن ها با مشاهده توانایی و استعداد دوستشان در این زمینه او را برای شرکت در این عرصه ترغیب کرده و باعث ایجاد انگیزه در درون این هنرمند شدند. شاید همین دانشگاه بود که آتش عشق به بازیگری را در وجود او شعله ور کرد و باعث شد به سمت و سوی آن کشیده شود.

بیوگرافی و عکس های سید جواد رضویان بازیگر و کارگردان

بهترین نقطه آغاز برای هر هنرمندی در دوران دانشجویی تئاترهای دانشگاهی می تواند باشد او نیز مانند سایر هنرمندان کار خود را با تئاتر های دانشجویی دانشگاهش آغاز کرد و به عضویت آن درآمد.

سریال ها و فیلم های جواد رضویان

مدت زمان زیادی طول نکشید که این هنرمند بی توجه به هنر که روزی فکر ورود به این حرفه را نیز  در سر نمی پروراند برای ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی سیب خنده به کارگردانی رضا عطاران (۱۳۷۶) انتخاب شده و فعالیت جدی و حرفه ای خود را در عرصه تلویزیون آغاز کرد و بسیار خوش

درخشید.از دیگر مجموعه های تلویزیونی این بازیگر که در آن ها به ایفای نقش پرداخته است می توان به:مجموعه تلویزیونی مجید دلبندم به کارگردانی رضا عطاران(۱۳۷۷)،پاورچین به کارگردانی مهران مدیری(۱۳۸۱)،جایزه  بزرگ به کارگردانی مهران مدیری(۱۳۸۴)،فرار بزرگ به کارگردانی محمد حسین لطیفی(۱۳۸۵)،چارخونه به کارگردانی سروش صحت(۱۳۸۶)،شوخی کردم به کارگردانی مهران مدیری(۱۳۹۲)،در حاشیه به کارگردانی مهران مدیری(۱۳۹۴)،همسایه ها به کارگردانی مهران غفوریان(۱۳۹۵) و بسیاری دیگر از آثار که در کارنامه درخشان این بازیگر به ثبت رسیده است اشاره کرد.

بیوگرافی و عکس های سید جواد رضویان بازیگر و کارگردان

فیلم های سینمایی جواد رضویان

حضور در تلویزیون و مجموعه های تلویزیونی بستر مناسبی را برای حضور او در سینما و ایفای نقش فراهم کرد.بدین ترتیب این هنرمند در سال ۱۳۸۳ با ایفای نقش در فیلم سینمایی شارلاتان به کارگردانی آرش معیریان(۱۳۸۳) پا به این عرصه گذاشت و فعالیت خود را در سینما آغاز کرد. فیلم های سینمایی دیگر نیز نظیر: شاخه گلی برای عروس به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی(۱۳۸۳)، کلاهی برای باران به کارگردانی مسعود نوابی(۱۳۸۵)،ده رقمی به کارگردانی همایون اسعدیان(۱۳۸۷)، چارچنگولی به کارگردانی سعید سهیلی(۱۳۸۷)،اخراجی های ۲ به کارگردانی مسعود ده نمکی (۱۳۸۷)،لازانیا به کارگردانی حسین قناعت(۱۳۹۶)و… از جمله آثار دیگر سینمایی هستند که این بازیگر در آن ها به ایفای نقش پرداخته است.

حضور در عرصه هنر و بازیگری باعث پی بردن به سایر استعداد ها و توانایی هایش و علاقه او به کارگردانی و خلق آثاری در سینما وتلویزیون شد.ارث بابام(کارگردانی و بازیگری)،قرار گاه مسکونی (بازیگر، کارگردان، خواننده)،مهمانان ویژه(کارگردان)،زهرمار(کارگردان) از جمله آثاری هستند که این هنرمند موفق شده است در کارنامه حرفه ای خود به ثبت رسانیده و آن ها را به نمایش بگذارد.

خوانندگی جواد رضویان

این هنرمند علاوه بر بازیگری و کارگردانی به خوانندگی نیز علاقه دارد و تا کنون آهنگ هایی را نیز منتشر کرده است. البته در بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی که در آن ها به ایفای نقش پرداخته است شاهده خوانندگی او بوده و صدای او را شنیده ایم.البته او هر از گاهی نیز به سمت رشته تحصیلی خود رفته و صحنه هایی را نیز  به تصویر می کشد که نشان ازعواطف و احساسات نهفته در

این بازیگر است.کودک درون رضویان همیشه فعال است و او را برای انجام هرکاری که نیازمند انرژی بسیاری است هدایت می کند.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : نیمروز

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.