// ۰۳ مرداد ۰۱ ، ۰۰:۳۷

مانومتر 

مانومتر  چیست

از مانومتر برای اندازه گیری فشار ، تجزیه و تحلیل نیروی وارد شده توسط یک سیال (مایع یا گاز) بر روی سطح استفاده می شود. فشار به طور معمول در واحد نیرو یا واحد سطح اندازه گیری می شود. تکنیک های زیادی برای اندازه گیری فشار و خلا وجود دارد. به ابزارهایی که برای اندازه گیری و نمایش فشار در یک واحد انتگرال استفاده می شوند فشار سنج یا مانومتر گفته می شود.

مانومتر عمودی

گیج فشار چیست

گیج سنج، فشار سنجی است که برای اندازه گیری فشارهای کمتر از فشار جوی محیط که به عنوان نقطه صفر تنظیم می شود ، در مقادیر منفی استفاده می شود (به عنوان مثال: −15 psig یا −760 mmHg برابر با خلا total کل). بیشتر گیج ها فشار را از نسبت فشار اتمسفر به عنوان نقطه صفر اندازه گیری می کنند ، بنابراین این شکل از خواندن به سادگی "فشار گیج" نامیده می شود. با این حال ، هر چیزی بیشتر از خلا کامل از نظر فنی نوعی فشار است. برای قرائت های بسیار دقیق ، به ویژه در فشارهای بسیار کم ، از گیجی که از خلا کامل به عنوان نقطه صفر استفاده می کند ، می توان قرائت فشار را در مقیاس مطلق استفاده کرد.

 

روشهای دیگر اندازه گیری فشار شامل سنسورهایی است که می توانند فشار فشار را به یک نشانگر از راه دور یا یک سیستم کنترل (تله متری) منتقل کنند.

انواع مختلف مانومتر :

عبارتست از مانومتر U شکل که برای اندازه گیری فشار های کم از صفر تا ۴ اینچ آب و فشارهای زیاد از صفر تا ۴۸ اینچ جیوه مورد استفاده قرار می گیرد.

مانومتر مخزن دار که برای اندازه گیری فشارهای کم تا ۱۲ اینچ آب و فشارهای زیاد تا ۴۸ اینچ جیوه قابل استفاده بوده است.

مانو متر مایل که جهت اندازه گیری فشار های کم تا ۰٫۵ اینچ آب مورد استفاده می باشد

مانومتر پکنز ترکیه

برای بیش از 45 سال ، PAKKENS یک شرکت پیشرو در طراحی و ساخت انواع ابزار اندازه گیری فشار و دما ، گروه های هیدرولیک ، HVAC و محصولات بهداشتی و قطعات دقیق ماشینکاری شده مشتری است.

ترمومتر

ترمومترها با توجه به نوع آنها به شیوه‌های مختلفی عمل می‌کنند.  بحث دما و دماسنجی در برخی از فرآیند های صنعتی و مراحل مرتبط با آن از ویژگی و جایگاه مهمی برخوردار است. شاید بتوان گفت که در اکثر این فرآیند ها ، کنترل دما صورت میگیرد. بسته به گستر دما و کاربردی که ممکن است داشته باشد ، برای اندازه گیری دما ، شیوه های متفاوتی وجود دارد. معمولا روش های اندازه گیری دما را به دو دسته تماسی و غیر تماسی تقسیم میکنند.

شرکت پکنز

PAKKENS با بیش از 450 کارمند واجد شرایط و آموزش دیده در دو تأسیسات تولید کاملاً یکپارچه ، به تولیدکنندگان اصلی و کاربران نهایی در نفت و گاز ، مواد شیمیایی پتروشیمی ، مواد شیمیایی ، دارویی ، بیوتکنولوژی ، فرآوری مواد غذایی ، تهویه مطبوع ، ماشین سازی ، هیدرولیک ، کشاورزی ، ساخت و ساز خدمات ارائه می دهد. و صنایع خودروسازی خدمات ارائه می دهد.

PAKKENS علاوه بر تقویت مداوم حضور خود در خطوط تجاری موجود ، در چارچوب برنامه های رشد استراتژیک و پایداری خود به سرمایه گذاری در زمینه طراحی و ساخت محصولات با ارزش افزوده بالا و نوآورانه ادامه می دهد. انواع ترمومتر و مانومتر را از پرتوتکنیک نماینده پکنز ترکیه تهیه نمایید.

ترمومتر

 

انواع مانومتر پکنز

 

1- مانومتر دیجیتال: این نوع مانومتر ها همان طور که از نام آن ها پیداست فشار اندازه گیری شده را به

صورت عدد دیجیتالی بر روی یک صفحه نمایش، نمایش می دهند.

 

2- مانومتر روغنی: همان طور که می دانید برخی از وسیله ها هستند که دائما در حال لرزشند و نمی توان

آن ها را به طور ثابت نگه داشت به همین دلیل برای اندازه گیری فشار این نوع وسیله ها از فشارسنج هایی

استفاده می شود که عقربه شان مقدار دقیق را نمایش دهد مانومتر روغنی از مانومترهایی می باشد که

از ویژگی برخوردار است و می توان برای اندازه گیری فشار این نوع دستگاه ها از آن استفاده کرد.

 

3- مانومتر اکسیژن: مانومتر اکسیژن که نام دیگر آن رگولاتور اکسیژن می باشد قطعه ای است که در قسمت

بالایی کپسول اکسیژن نصب می شود وظیفه این قطعه این است که میزان اکسیژن ورودی و خروجی را اندازه

گیری می کند و این امکان را به کاربر می دهد که بتواند خودش آن را تنظیم کند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.