// ۲۲ آبان ۰۱ ، ۰۰:۱۲

بررسی بهترین جراح دندان عقل در تهران

بررسی بهترین جراح دندان عقل در تهران

دندان عقل به طور معمول باعث ناراحتی فرد شده و فرآیندهای پاتولوژیک در حفره دهان را ایجاد می‌کند. از این رو در اغلب موارد کشیدن دندان عقل ضروری است. مراجعه به بهترین جراح دندان برای عمل بدون درد و بهبود وضعیت دهانی بسیار مهم می‌باشد. در ادامه به بررسی دلایل جراحی دندان عقل، انواع آن و ویژگی‌های یک پزشک خوب می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

چرا دندان عقل به جراحی نیاز دارد؟

در شرایط زیر حتما باید جهت انجام جراحی دندان عقل به پزشک مراجعه کنید:

  • پوسیدگی گسترده با آسیب قابل توجه به قسمت تاج
  • پالپیت یا پریودنتیت که باعث آسیب به بافت‌های داخلی و اطراف دندان می‌شود.
  • ایجاد کیست یا آسیب به عصب سه قلو
  • درد عمومی فک‌ها و اختلال در روند طبیعی آن
  • اصلاح آسیب نیش، قبل از نصب سیستم براکت

اغلب، نشانه‌هایی برای برداشتن دندان عقل در مرحله رویش یا کمی بعد از آن ایجاد می‌شوند. با کمک تجهیزات ویژه و تکنیک‌های مناسب می‌توان آن‌ها را تشخیص داد. این نشانه‌ها عبارتند از:

دیستوپی دندان

مولر سوم نهفته به واحدهای مجاور و بافت نرم آسیب می‌رساند. همچنین باعث ایجاد تغییرات پاتولوژیک در اپیتلیوم و تغییر شکل قوس فک می‌شود.

احتباس دندان (کامل یا جزئی)

دندان عقل نیمه شبکیه شده باید برداشته شود، زیرا می‌تواند منجر به آسیب و التهاب لثه شود.

آتیت پریکورون دندان

به دلیل تجمع باکتری‌های مضر در فضای آزاد زیر لثه، باعث قرمزی، تورم و تشکیل محتویات چرکی می‌شود.

 

انواع روش‌های جراحی دندان عقل

انواع روش های جراحی دندان عقل

درمان معمول

اگر شرایط بالینی اجازه دهد، برای حفظ دندان‌های عقل، درمان معمول یا به عبارتی دارو برای بیمار تجویز می‌شود. برای این کار، دندانپزشک معالج با استفاده از اشعه ایکس، جهت رشد و تمایل آن‌ها را مطالعه می کند. انجام این کار به دلیل منحرف شدن دندان عقل از محور عمودی و وارد کردن فشار طولانی مدت به دندان شماره هفت می باشد. این مساله باعث ایجاد پوسیدگی بین آنها یا شکست هر دو دندان می شود. اگر جهت رشد واحدهای مجاور را تحت تاثیر قرار ندهد، پزشک درمان آنتی بیوتیکی را برای متوقف کردن توسعه روند التهابی تجویز می کند.

درمان ارتودنسی

در تعدادی از بیماری ها و آسیب ها، درمان دارویی غیرممکن بوده یا به نتیجه مطلوب منجر نمی شود. در چنین مواردی پزشک دندان عقل را خارج کرده و عمل انجام خواهد شد. درآوردن یا عدم برداشتن دندان عقل یک نکته مهم در درمان ارتودنسی است. این تصمیم نیازمند صلاحیت بالای متخصص ارتودنسی، دانش عمیق، تجربه عملی و تشخیص کامل حفره دهان بیمار می باشد. اندازه گیری مدل های فک، تصاویر رادیوگرافی، تجزیه و تحلیل شکل صورت و لبخند بیمار جهت تصمیم بهتر پزشک، ضروری هستند. به طور معمول، کشیدن دندان در طول درمان ارتودنسی در موارد زیر انجام می شود:

  • شلوغی دندان ها
  • بیرون زدگی دندان ها (بیرون زدگی واحدهای قدامی)
  • ·        نیش نادرست دندان، عدم تطابق بین اندازه فک ها یا موقعیت برخی از یونیت های دندانی

درمان ارتوپدی دندانپزشکی

در اکثر کشورهای اروپایی، برداشتن دندان عقل به محض ظاهر شدن آن بالای لثه و با جراحی انجام می شود. درمان ارتوپدی در مواردی تجویز شده که در حین پروتز، ارتوپد نتواند ساختار مصنوعی را در حفره دهان بیمار به درستی پردازش یا نصب کند. در این صورت انسداد آناتومیکی مختل می شود.

 

ویژگی‌های بهترین جراح دندان عقل

  • کسب آموزش و تجربه جامع. داشتن مدارک تحصیلی معتبر و تجربه کافی در این زمینه.
  • ارائه طیف گسترده ای از خدمات. آشنایی با انواع جراحی ها و داشتن تجربه در آنها.
  • اطلاع از روش ها و درمان بروز. آپدیت کردن اطلاعات پزشکی خود مطابق با استانداردهای جهانی.
  • حمایت از بیماران در تمام مراحل. آماده سازی بیمار قبل از انجام جراحی.
  • محبوب بودن پزشک و دارای رتبه بالا. حتما نظرات مشتریان و نزدیکان را بررسی کنید.

 

هزینه انجام جراحی دندان عقل

هزینه انجام جراحی دندان عقل

کلینیک دندانپزشکی دکتر کندری از مدرن ترین تجهیزات و مواد بیهوشی باکیفیت استفاده می کند. هزینه جراحی دندان عقل بستگی به شرایط خاص، وجود یا عدم وجود عوامل پیچیده کننده عمل دارد. به طور کلی، پیش از جراحی تنها عکس برداری با اشعه ایکس مورد نیاز است. شما می توانید با تماس با شماره های درج شده در سایت دکتر کندری از قیمت دقیق کشیدن دندان عقل مطلع شوید. همچنین پس از ویزیت و مشاوره رایگان، در اسرع وقت برای خود نوبت بگیرید. برداشتن دندان عقل با درجه 2 پیچیدگی کمی گران می باشد. پرهزینه ترین عمل، برداشتن مولر سوم با بیهوشی عمومی است.

 

انجام جراحی دندان عقل برای درمان دندان های از دست رفته

دندان های عقل در پشت لثه رشد کرده و آخرین دندان هایی هستند که از بین می روند. اکثر مردم 4 دندان عقل دارند. معمولا در اواخر نوجوانی یا ابتدای دهه بیست شاهد رشد دندان عقل ودر لثه خواهیم بود. در این زمان، ۲۸ دندان دیگر معمولا در جای خود قرار دارند، بنابراین همیشه فضای کافی در دهان برای رشد مناسب دندان عقل وجود ندارد. به دلیل کمبود فضا، گاهی اوقات دندان عقل ممکن است در یک زاویه بیرون آمده یا فقط تا حدی بیرون بیاید. دندان های عقلی که به این شکل رشد می کنند را نهفته می نامند.

اگر دندان عقل شما باعث درد شدید می شود، باید برای ملاقات با دندانپزشک خود وقت بگیرید. اگر دندان عقل شما نهفته باشد اما مشکلی ایجاد نکند، معمولا نیازی به کشیدن ندارد.

 

هزینه انجام لمینت دندان و جراحی دندان عقل

کلینیک دندانپزشکی دکتر کندی همواره بهترین قیمت‌ها از جمله هزینه لمینت دندان و هزینه جراحی لثه را ارائه می دهد. با توجه به شرایط موجود، ما شرایط بسیار مناسبی را برای پرداخت هزینه عمل در نظر می گیریم. ضمن اینکه امکان پرداخت هزینه با برخی بیمه ها وجود دارد. هزینه دقیق انجام عمل تا زمان بررسی نهایی پزشک از دهان شما، مشخص نمی شود. برای اطلاع از این موضوع، می توانید از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

Drkondori.com

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.