// ۳۰ آبان ۹۸ ، ۱۶:۵۸

 به گزارش سایت تفریحی چفچفک به نقل از دیجیاتو : با گذشت پنج روز از محدودیت‌های گسترده در پهنای باند کشور، اولین نشانه‌ها از باز شدن این محدودیت‌ها برای برخی کسب و کارها مشاهده شد.

هرچند هنوز برخی از مهمترین مبادی کسب و کارهای اینترنتی کشور یعنی موتور جستجوی گوگل تا لحظه تنظیم این خبر بسته است و بر اساس گزارش‌ها پیش‌بینی می‌شود دست کم روزی نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان به این کسب و کارها در مجموع لطمه خورده باشد ولی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که آزادسازی اینترنت در حوزه‌ها و استان‌هایی که تضادی با امنیت عمومی نداشته باشند، از ساعات پایانی امروز شروع می‌شود.

در پی ناآرامی‌هایی که ابتدای هفته جاری بر سر افزایش قیمت بنزین در سراسر کشور اتفاق افتاد دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت بین‌الملل به نحو قابل ملاحظه‌ای ابتدا مختل و سپس قطع شد. فیلترشکن‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم در دسترس نبودند ولی سخنگوی دولت ، علی ربیعی ، و وزیر ارتباطات ، محمد جواد آذری جهرمی خبر از پیگیری برای رفع این محدودیت‌ها داده‌ بودند که گویا به نتیجه نسبی تا این لحظه رسیده است.

همچنینین بخوانید:

19ترفند مفید درWINDOWS MEDIA PLAYER

10 نکته و ترفند برای آشنایی با«ویندوز 8»

همچنین ساعتی پیش نت بلاکس که یک وبسایت مانیتورینگ اینترنت در دنیا محسوب می‌شود دقایقی پیش با ارسال توییتی اعلام کرد که اینترنت بین المللی در ایران در حال برقراری است و هم اکنون برخی شهرها و استان ها از جمله قسمت هایی از تهران به اینترنت  بین‌الملل دسترسی دارند.

 

در این توییت آمده است: در حالی که ۱۱۳ ساعت از قطعی اینترنت در ایران می گذرد اتصال اندکی برقرار شده و برخی کاربران ایرانی نیز ظاهرا گزارش داده‌اند که دسترسی‌شان به اپلیکیشن های ارتباطی از جمله واتس اپ و اینستاگرام برقرار شده. نت بلاکس سطح این اتصال را ۸ درصد عنوان کرده است.

چفچفک در به روز رسانی‌های آینده خود جزییات بیشتری از این گشایش در مهمترین شریان اطلاعاتی کشور ارایه خواهد داد.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع:دیجیاتو

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.