// ۰۲ آذر ۹۸ ، ۱۶:۵۲

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از نیمروز : راه های درمان خانگی سنگ کلیه و درمان طبیعی سنگ کلیه و چگونه می توان با آب و آب انار و چای و روغن زیتون سنگ کلیه را درمان کرد.

سنگ کلیه در واقع رسوب سختی است که در کلیه‌ها شکل می‌گیرد. این سنگ‌ها باید از دستگاه ادراری عبور کنند تا از بدن خارج شوند. فرایند عبور سنگ‌ها می‌تواند بسیار دردناک باشد.

۱. آب

نوشیدن آب یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه و درمان است. اکثر پزشکان نوشیدن هشت لیوان آب را در روز پیشنهاد می‌کنند. همچنین نوشیدن ۱۲ لیوان در روز می‌تواند به تسهیل عبور سنگ یا کاهش روند تشکیل سنگ در کلیه کمک کند.

۲. آب لیمو

لیمو حاوی سیترات، ترکیبی که به تجزیه رسوبات کلسیم کمک می‌کند و سبب آهسته شدن رشد آنها می‌شود. نوشیدن یک لیوان ترکیب آب و لیمو به صورت ناشتا و یک لیوان قبل از شام می‌تواند به تجزیه سنگ‌های کوچک کمک کند.

۳. ریحان

ریحان می‌تواند سطح اسید اوریک را در خون به ثبات برساند و به این ترتیب از تشکیل سنگ‌ها کلیه جلوگیری می‌کند. ریحان در عین حال دارای اسید استیک است که سنگ‌ها را حل می‌کند. مصرف هر روزه‌ مقداری آب ریحان می‌تواند به درمان سنگ کلیه کمک کند.

۴. سرکه سیب

سرکه سیب هم حاوی اسید استیک است و می‌تواند به تجزیه رسوبات کلسیم کمک کند. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب خالص را با ۲۴۰ میلی‌لیتر آب تریکب کنید و بنوشید. این محلول را می‌توانید چند بار در روز میل کنید اما بهترین زمان برای مصرف آن قبل از غذا است.

درمان خانگی سنگ کلیه

۵. آب کرفس

کرفس حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیباتی است که گفته می‌شود تولید ادرار را افزایش می‌دهند. مصرف این گیاه به طور منظم می‌تواند احتمال تشکیل سنگ را کاهش دهد. می توانید یکی دو ساقه کرفس را با مقداری آب میکس کرده و آب کرفس آماده کنید.

۶. روغن زیتون فرابکر

 روغن زیتون فرابکر روغنی سفت و غنی است که می‌تواند به عبور سنگ کلیه از دستگاه ادرار کمک کند. بهترین کار این است که مقداری از این روغن را صبح‌ها ناشتا و مقداری هم عصر بخورید. به این ترتیب درد و ناراحتی ناشی از سنگ کلیه بهبود می‌یابد.

۷. آب انار

انار دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و قابض است و به همین دلیل هم احتمال توسعه سنگ کلیه را کاهش می‌دهد و هم عبور سنگ‌های موجود را آسان می‌کند. آب انار همچنین حاوی ترکیباتی است که میزیان اسیدیته ادرار را کاهش می‌دهند و به این ترتیب تشکیل سنگ دشوارتر خواهد بود.

۸. عصاره، چای یا آب قاصدک

گیاه دارویی قاصدک دارای ترکیباتی است که تولید صفرا و ادرار را افزایش می‌دهند و خروج مواد زائد از بدن را تسهیل می‌کنند. این گیاه دارویی را به صورت قرص یا کپسول ۵۰ میلی‌گرمی می‌توانید مصرف کنید. ۳ تا ۴ فنجان چای قاصدک در روز هم مفید و موثر است. این گیاه هم از تشکیل سنگ جلوگیری می‌کند و هم علائم سنگ کلیه را بهبود می‌دهد.

۹. گیاه دارویی انگور خرس

گیاه دارویی انگور خرس هم خواص ضدعفونی‌کننده دارد و هم حلال است به همین دلیل می‌تواند به پاکسازی دستگاه ادراری کمک و روند عبور سنگ‌ها را تسهیل کند. مطابق با برخی از مطالعات مصرف ۵۰۰ میلی‌گرم انگور خرس خالص و خشک، سه بار در روز برای کسانی که سنگ کلیه دارند مفید است.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : نیمروز

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.