// ۳۰ آبان ۰۱ ، ۰۲:۱۳

آیا افزایش هزینه ملک جهت دریافت شهروندی ترکیه بر میزان تقاضای ایرانیان تاثیر گذاشته است؟

ایرانیان همواره از متقاضیان دائمی املاک ترکیه بوده اند. با این حال در سال های اخیر شاهد هجوم بیشتر سرمایه گذاران به سمت املاک این کشور هستیم. دلایل مختلفی برای علاقه مردم به خرید ملک در ترکیه وجود دارد. برخی برای تعطیلات خود این کشور را انتخاب می کنند. بعضی نیز به دنبال اخذ شهروندی هستند. به هر حال هدف سرمایه گذاری چندان اهمیتی ندارد، زیرا خرید خانه در ترکیه از بسیاری جهات یک موفقیت محسوب می شود. یک مسئله ای که اخیرا خریداران را مردد کرده، افزایش مبلغ اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه است. چرا با وجود افزایش رقم اخذ شهروندی با خرید ملک ایرانیان هنوز علاقه مند به خرید آپارتمان در استانبول هستند؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

خریداران خانه در ترکیه نسبت به برخی کشورها، باید هزینه ای بسیار ارزان تر را برای زندگی بپردازند. سرعت زندگی پایین تر، غذای سالم و آب و هوای مطبوع از جمله مزایای مطلوب زندگی در این کشور می باشند. از سوی دیگر به تازگی شاهد افزایش قیمت خرید ملک برای دریافت شهروندی ترکیه هستیم. اما این مسئله بر تصمیم ایرانیان جهت سرمایه گذاری در املاک این کشور تاثیر چندانی نداشته است. دلایل اساسی برای خرید خانه در ترکیه عبارتند از:

قیمت ارزان تر نسبت به تهران و ایران

شاید یکی از مهم ترین مزایای خرید ملک در ترکیه هزینه ملک باشد. طبق آمار موجود، قیمت خرید خانه در ترکیه و شهر استانبول، بسیار کمتر از قیمت خرید در ایران خواهد بود. به عنوان مثال متوسط قیمت هر متر مربع خانه در تهران حدود 50 میلیون و در استانبول 30 میلیون تومان می باشد. این در حالی است که املاک در ترکیه، از کیفیت و امکانات بسیار بالاتری برخوردارند. قیمت و امکانات آپارتمان های استانبول ترکیه را در وبسایت املاک پوریا می توانید مشاهده کنید.

بازار آزاد جهانی و گسترش کسب و کار

ترکیه یکی از سریع ترین اقتصادهای در حال رشد در جهان، بهترین مکان برای گسترش تجارت شما است. این کشور با اقتصاد پررونق، موقعیت ژئوپلیتیک، فرصت رشد، جامعه تجاری سخت کوش و جمعیت جوان، سرمایه گذاران را از سراسر جهان جذب می کند. ترکیه برای سرمایه گذاران، بازار هیجان انگیزی است. زیرا به عنوان مرکز تجاری اروپا و خاورمیانه، موقعیت استراتژیکی دارد. همچنین حمایت مداوم دولت ترکیه، فرصتی بی نظیر را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند.

ارزش پاسپورت

اخذ پاسپورت ترکیه مزایای بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت. شما با داشتن این پاسپورت می توانید به 110 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کنید. علاوه بر این امکان دریافت ویزای بلند مدت، برای رفت و آمد به ایالات متحده آمریکا را به دست می آورید. شهروندان ترکیه می توانند ویزای شنگن C-2 را نیز برای بازه 5 ساله دریافت کنند. دارندگان این پاسپورت، هر زمان که بخواهند به ترکیه سفر کرده و بدون هیچ محدودیتی از آن خارج می شوند.

نزدیکی به ایران

نزدیکی جغرافیایی ترکیه با ایران از دیگر دلایلی است که ایرانیان را به سوی سرمایه گذاری در این کشور، جذب می کند. شهروندان ایران برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارند. بر همین اساس شما برای سفر به این کشور از ایران دردسر زیادی نخواهید داشت. به علاوه فاصله کم جغرافیایی، رفت و آمد را بین دو کشور بسیار تسهیل کرده است. بنابراین حتی اگر قصد اقامت در ترکیه را هم نداشته باشید، ترکیه مقصد خوبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

نزدیکی فرهنگی

ایران و ترکیه از نظر تاریخ و فرهنگ بسیار مشابه هستند. از آداب اجتماعی و برخی رسوم تا سلایق غذایی، همگی بین مردم این دو کشور شباهت های زیادی دارند. این امر مهاجرت به ترکیه و زندگی در این کشور را برای ایرانیان آسان تر می کند. زمانی که به ترکیه سفر کنید، اشتراکات فرهنگی بسیاری را خواهید دید. بدین ترتیب شما می توانید با خانواده خود در کشوری با امکانات ایده آل زندگی کنید و احساس راحتی و نزدیکی داشته باشید.  

جمع بندی

خرید ملک ساده ترین و سریع ترین راه برای اخذ اقامت ترکیه است. در حال حاضر مهاجرت به ترکیه از طریق خرید خانه، یکی از پرطرفدارترین روش های مهاجرت محسوب می شود. علاوه بر این، سرمایه گذاری در املاک این کشور نیز بسیار محبوب و سودآور است. اگرچه هزینه خرید خانه برای کسب اقامت و پاسپورت این کشور در سال 2022 افزایش یافته، اما همچنان مزیت های زیادی دارد. املاک پوریا امکان یافتن ملک مدنظرتان در ترکیه را برای شما فراهم آورده است. اگر می خواهید از مزیت های این سرمایه گذاری بهره مند شوید، انواع آپارتمان و قیمت ها را در وبسایت املاک پوریا مشاهده نمایید.  

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.