// ۰۶ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۰۱

مواد غذایی سالم : یکی از مشکلات بیشتر آقایان، ابتلا به دردها و گرفتگی‌های عضلانی در طول روز است. راه رهایی از این مشکل هم نوشیدن آب یا خود آلبالو و گیلاس است. رنگدانه‌های موجود در این میوه‌ها، حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که باعث تخفیف التهاب و دردهای عضلانی می‌شوند. به‌علاوه، هنوز عوارض جانبی قابل توجهی هم از مصرف این دو میوه پرطرفدار، گزارش نشده است.

اگر دوست دارید که اندامی عضلانی‌تر داشته باشید، مصرف گوشت‌ها را پشت گوشت نیندازید. یکی از توصیه‌های تغذیه‌ای به آقایانی که اهمیت زیادی به اندام خود می‌دهند، مصرف گوشت‌های کم‌چرب به‌جای مکمل‌های پروتئینی برای عضله‌سازی است.

استیک بدون چربی، سینه مرغ، گوشت بوقلمون و شترمرغ، گزینه‌های خوبی برای آقایان هستند که هم پروتئین دارند و هم حجم بالایی از لوسین را در خود جای داده‌اند. لوسین، نوعی آمینو اسید است که به ساخت عضله در بدن مردان کمک می‌کند.

شکلات، دیگر خوراکی قابل توصیه به مردان است. شکلات می‌تواند باعث بهبود گردش خون در بدن شود. فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ هم می‌توانند به کاهش کلسترول خون و بهبود گردش خون و فشار خون در بدن مردان کمک کنند. به این ترتیب، هم سلامت قلب آقایان با مصرف حدود ۳۰ گرم شکلات تلخ در طول روز تضمین خواهد شد و هم سلامت چرخه جنسی آنها.

حلزون و دیگر غذاهای دریایی سرشار از روی هستند که برای سلامت قلب،عضلات و دستگاه تولید مثل مفیدند.سطوح پایین روی با کیفیت پایین اسپرم و نازایی مردان در ارتباط است.

آووکادو میوه ای غنی از چربی های مفید است و اسیدهای چرب غیر اشباع تک زنجیره(MUFA) در این میوه در مقابل کلسترول عمل میکنند و هم توتال کلسترول و هم LDL را کاهش می دهند. روغن زیتون و مغزدانه ها نیز حاوی چربی های مفید هستند.

ماهی های چرب مثل سالمون و ساردین نیز از دیگر منابع خوب چربی ها هستند.این ماهی ها حاوی اسیدهای چرب امگا۳ هستند که از بیماری های قلبی که عامل اصلی مرگ و میر مردان در آمریکا میباشد محافظت میکنند.مصرف ۲ سروینگ ماهی در هفته میتواند ریسک بیماری های قلبی را کاهش دهد.

زنجبیل از ترکیباتی است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند. درنتیجه خوردن زنجبیل می تواند در کاهش درد عضلانی ناشی از فعالیت بدنی موثر باشد.

سلامتی مردان, غذاهای مردانه

مواد غذایی سالم :مصرف آجیل در آقایان باعث ارتقای سیستم ایمنی بدن می شود.

وی پروتئین موجود در شیر و ماست از دیگر منابع اسید آمینه لوسین میباشند که یک اسیدآمینه عضله ساز است.

موز نیز بدلیل سرشار بودن از پتاسیم برای انقباضات عضلانی و سلامت استخوان مفید است.دریافت مقادیر کافی پتاسیم به اندازه محدودیت دریافت سدیم برای کاهش فشار خون اهمیت دارد.

آجیل ها از جمله پسته منبع خوبی از پروتئین،فیبر و روی هستند .مقادیر بالای استرول ها در پسته می توانند سطوح کلسترول را بهبود بخشند. همچنین یک اونس آجیل برزیلی هفت برابر بیشتر از ارزش روزانه سلنیم دارد.این ماده معدنی برای ارتقای سیستم ایمنی و کمک به غده تیروئید ضروری است.

گوجه فرنگی که غنی از لیکوپن است بدن را در مقابل برخی سرطان ها محافظت میکند.بعضی مطالعات بیان کرده اند مردانی که بطور منظم سس گوجه فرنگی مصرف می کنند کمتر به سرطان پروستات مبتلا میگردند. یکی دیگر از غذاهایی که بدن را در مقابل این سرطان محافظت میکند سویا است.توفو و شیرسویا از موادی هستند که میتوانند بدین منظور استفاده شوند.در کشورهای آسیایی نسبت به آمریکا مردم ۹۰ برابر بیشتر غذاهای حاوی سویا مصرف میکنند و درنتیجه سرطان پروستات در این کشورها کمتر است.

سبزیجات نارنجی رنگ منبع خوبی از بتاکاروتن،لوتئین و ویتامین سی هستند که میتوانند ریسک ابتلا به بزرگ شدن پروستات را کاهش دهند.فلفل دلمه ای قرمز،هویج،کدو تنبل و سیب زمینی شیرین انتخاب های خوبی از این گروه هستند.

سبزیجات برگ سبز تیره،اسفناج و کلم پیچ نیز میتوانند به سلامت چشم و پروستات کمک کنند.این سبزیجات حاوی مقادیر زیادی لوتئین و زآگزانتین هستند که هردو این ترکیبات از کاتاراکت و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) پیشگیری میکنند.

تخم مرغ نیز دارای پروتئین،لوتئین و آهن است و هر زرده آن محتوی ۱۸۵ میلیگرم کلسترول است (یک فرد سالم تا ۳۰۰ میلی گرم کلسترول در روز میتواند دریافت کند).

برنج قهوه ای و دیگر غلات کامل نیز میتوانند به حفظ وزن سالم شما و کاهش ریسک بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ کمک کنند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.