// ۲۶ دی ۰۲ ، ۱۹:۲۰

 

 برای راه اندازی یک سایت چه چیز هایی نیاز داریم؟

میدونستید بیش از 60 میلیون از سایت های دنیا به وسیله وردپرس ساخته شده اند و در این بین سایت های معروفی مثل سایت وردپرسی مجله نیویورکر، والت دیزنی به چشم می خوره.

از دلایل این محبوبیت و استفاده از وردپرس اینکه کار کردن با اون راحت و  با صرف هزینه‌ی بسیار پایین و همچنین در زمان کم و بدون نیاز به کد نویسی می تونید صاحب وب‌سایت شخصی خودتون بشید. حالا حتماً کنجکاو شدی که بدونی  برای راه اندازی یک سایت چه چیز هایی نیاز داریم؟ در ادامه این مقاله همراه من باش تا برای این سوال جواب درست پیدا کنیم.

 

وردپرس چیست؟

وردپرس یکی از محبوبترین سیستمهای مدیریت محتواست و اگر کسب و کاری دارید و به فکر ساخت یک فروشگاه آنلاین هستید و یا به هر دلیل دیگه ای تصمیم دارید یک سایت راه اندازی کنید می تونید به راحتی از ورد پرس استفاده کنید . از مزایای استفاده از ورد پرس میشه  به مواردی مثل قابلیت انعطاف‌پذیری بسیار بالا، استقاده راحت، صرف هزینه کم، داشتن قالب ها و افزونه های کاربردی فراوان، .... اشاره کرد.

 

از وردپرسبرای ساخت چه نوع سایت هایی میشه استفاده کرد؟

با استفاده از وردپرس می تونید سایت های مختلفی بسازید و محدودیتی در این خصوص ندارید، مثل وبسایت شخصی، فروشگاه اینترنتی

، سایت آموزشی، سایت پادکست، سایت شرکتی و بیزنسی، سایت خبری و ....

 

پیش نیازهای وردپرس برای راه اندازی سایت

تا اینجا به تعریف کلی از وردپرس پرداختیم، حالا سوالی که  مطرح اینکه به چه مواردی برای راه اندازی سایت با وردپرس نیاز داریم؟ یا پیش نیازهای وردپرس برای راه اندازی سایت وردپرسی چیست؟  یک نگاه کلی به 4 مورد نیاز داریم:

  • خرید هاست
  • انتخاب دامنه و نام گذاری برای دامنه
  • انتخاب تم مناسب و درخور محتوای سایت
  • استفاده از افرونه های وردپرس

خرید هاست: مورد مهمی که می تونیم به عنوان پیش نیاز ساخت سایت در وردپرس بهش اشاره کنیم انتخاب هاست یا میزبان وب . برای سایت های فروشگاهی پیشنهاد می کنیم  هاستی رو در نظر بگیرید که علاوه بر سرعت خوب فضای حداقل 5 گیگ به بالا داشته باشه .

انتخاب دامنه و نام گذاری برای دامنه : مورد بعدی انتخاب دامنه مناسب سایت شماست که می تونید از همون جایی که هاست و تهیه کردید دامنه نیز بگیرید و مهم که  برای دامنه نامی رو انتخاب کنید که بهتره این نام با کسب و کار شما مطابقت داشته باشه.

انتخاب تم مناسب و درخور محتوای سایت: بهتر است به کمک یک گرافیست یا طراح،  تم و رنگ مناسب با فضا و محتوای سایت در نظر بگیرید.

استفاده از افرونه های وردپرس: همانطور که از اسمش مشخص است افزونه ها یک قابلیت یا ویژگی را به سایت اضافه می کنند و در دسته بندی های مختلفی توسعه پیدا کرده اند که می توانید با توجه به نیاز خود به راحتی از این افزونه های استفاده کنید.

آپدیت سایت وردپرس

آپدیت سایت وردپرس

خب حالا تصور کنید که پیش نیازهای راه اندازی سایت با وردپرس رو فراهم کردید و سایت طراحی و راه اندازی شده. حالا موضوع قابل توجه بعدی آپدیت وردپرس.  اگر کمی هم با دنیای فناوری آشنا باشی میدونی که مهمه در بازه های زمانی مشخص آپدیت سایتت رو انجام بدی تا به قابلیت های جدید دسترسی پیدا کنی و ایرادات و باگ های نسخه قبلی رو حل کنی. حالا چرا باید وردپرس را آپدیت کنیم؟ درپاسخ می تونم بهتون بگم که اصلی ترین دلیل به روزرسانی وردپرس امنیت سایته. به طور معمول سایت های وردپرسی مورد توجه  هکرها هستند، با آپدیتهای منظم امنیت سایت افزایش پیدا می کنه. علاوه بر این با آپدیت نگه داشتن سایت بسیاری از مشکلات و باگ ها حل میشه و به قابلیت های جدید دسترسی پیدا می کنید.

قابلیت های جدید آخرین نسخه وردپرس

قابلیت های جدید آخرین نسخه وردپرس

موضوع مهم بعدی که در هر مهارتی لازم به اون توجه کنید،  اینکه توسعه و قابلیت های جدید وردپرس رو هم از دست ندید. یعنی تا اینجا شما با پیش نیازهای ساخت یک سایت، و با نحوه و مراحل اپدیت آشنا شدید در قدم بعدی مهم ، اگر نسخه و ورژن جدیدی ارائه میشه اون رو بشناسید و از قابلیت های جدید در مسیر توسعه سایت استفاده کنید.

  وردپرس نسخه 6.3  رو با امکانات و قابلیت های جدید در سال 2023 معرفی کرد در این نسخه ی جدید پشتیانی از PHP 5   متوقف  شد و حداقل نسخه ی پشتیانی  به PHP 7.0.0 رسید.  به وسیله اون می تونید از امکانات و ویژگی های جالبی نظیر موارد زیر استفاده کنید:

✔ بهبود ویرایشگر در آخرین ورژن وردپرس

✔ بهبود پیش نمایش تم ها

✔ بهبود قابلیت Distraction Free 

✔ اضافه شدن بلوک های جدید

✔ خط فرمان وردپرس نسخه ی 6.3

✔ ایجاد تغییرات اساسی در الگوها (Pattern)

✔ بهبود مدیریت لینک ها در وردپرس

✔ ناوبری جدید در ویرایشگر وردپرس

✔ بازبینی یا revisions در وردپرس

✔ مدیریت بهتر تصاویر

 

سخن آخر

حتما در خصوص وردپرس شندید و می دونید این سیستم محتواساز و طراحی سایت حسابی پرطرفداره. تو این مقاله سعی کردیم به سوال برای راه اندازی یک سایت چه چیز هایی نیاز داریم؟ پاسخ مناسبی ارائه کنیم و مقاله هایی رو که معرفی کردیم با همین هدف بوده تا بتونید به راحتی با موارد مهم و پیش نیازهای راه اندازی سایت با وردپرس آشنا بشید.

اگر با سوال یا مشکلی مواجه شدید روی کمک کارشناسان محموعه رایانه کمک حساب کنید تا در حداقل زمان به پاسخ درست برسید. راه های تماس با رایانه کمک از طریق تلفن ثابت 9099071540 و از طریق موبایل: 0217129

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.