// ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۰۵
مواد غذایی که جلوی استرس را می گیرند

مصرف میوه‌ها برای سلامتی ما ضروری هستند اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید میوه ها می‌توانند سبب کاهش استرس شما نیز بشوند. درادامه برای آشنایی با این میوه‌ها با ما همراه باشید.

 

 

مطالعه‌ای اخیراً در مجله دانشگاه سیدنی صورت گرفته که نشان می‌دهد زنانی که روزانه پنج تا شش وعده میوه و سبزی مصرف می‌کنند ریسک ابتلا به استرس را تا ۲۳ درصد کاهش می‌دهند.

 

اغلب میوه‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین C و E هستند که باعث کاهش التهاب‌های درون بدن می‌شوند. کمبود ویتامین‌های گروه B مثل اسید فولیک (ویتامین B9) سبب اثر منفی روی کنترل خلق و خوی شخص می‌شود. در ادامه باسیرسیرک همراه باشید.

 

بلوبری

 

بلوبری

وقتی محققان به موش‌هایی که تحت تاثیر استرس بودند بلوبری دادند متوجه شدند که سطح سروتونین مغز افزایش پیدا کرده بود. بلوبری با وجود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خود می‌تواند به مقابله با استرس بپردازد.

آووکادو 

آواکادو

 

 جدا از اینکه این میوه‌ی سبز رنگ خامه‌ای منبع بسیار خوبی از چربی‌های سالم است، می‌تواند استرس شما را درمان کند. آووکادو سرشار از گلوتاتیون است. این ترکیب با رادیکال‌های آزادی که در بدن تولید می‌شوند مقابله می‌کند. آووکادو همچنین سرشار فولات است. از آووکادو می‌توانید در کنار سالاد به جای سس مایونز نیز استفاده کنید.

پرتقال

یک میوه‌ی دیگر سرشار از ویتامین C همین پرتقال است. در ضمن این میوه را همه جا می‌توانید با خود حمل کنید.

موز

موز سرشار از پتاسیم است که به کنترل فشار خون کمک می‌کند. میوه‌ها و سبزیجات دیگری هم حاوی پتاسیم هستند اما هیچ‌کدام به اندازه‌ی موز دارای پتاسیم نیستند.

پسته

پسته میوه نیست بلکه یک آجیل است اما مناسب دیدم که این آجیل را هم به فهرست خودمان اضافه کنم. یک مطالعه‌ی مهم نشان داده است که مصرف روزانه‌ی پسته، انقباض عروق بدن در طی استرس را کاهش می‌دهد.

سیب

حتی نیازی به مصرف سیب ندارید. می‌توانید با بو کردن سیب نیز از شر سردرد و استرس رهایی یابید. در مطالعه‌ای که روی اثر بوی سیب بر بیماران مبتلا به میگرن صورت گرفت مشخص شد که این رایحه بر روی رفع سردرد خیلی موثر است.

نارگیل

وقتی استرس دارید یک نارگیل را به دو نیم تقسیم کنید و با بو کردن آن ضربان قلب خود را پایین بیاورید. 

انار

انار

این میوه‌ی خوشمزه و خاص، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که برای کاهش سطح کلسترول بد خون بسیار ضروری هستند. انار از طرفی سبب افزایش سطح انرژی بدن می‌شود.

لیمو

این میوه سرشار از مواد گوناگون مثل ویتامین C و B است. لیمو سرشار از فلاونوئیدها است که شما را در برابر استرس ناشی از مصرف شکر و فشار خون بالا محافظت می‌کند.

اسفناج

این یک سبزی فوق‌العاده است که ملوان زبل به ما نشان داده که چه قدرتی دارد! این سبزی به اندازه‌ی موز، پتاسیم، فیبر، کلسیم و منیزیم دارد. منیزیم به بدن انرژی می‌رساند و برای سلامتی استخوان و ساخت عضله نیز مناسب است.

سیلانترو

سیلانترو

سیلانترو یکی از گیاهانی است که می‌تواند برای سم‌زدایی در بدن استفاده شود. سیلانترو می‌تواند به از بین بردن اثر سمی جیوه در بدن کمک کند.

سیر

همیشه از سیر تازه استفاده کنید. سیر علاوه بر اینکه خوشمزه است به خاطر وجود آنتی‌اکسیدان‌های موجود به سلامتی دستگاه قلبی و عروقی کمک می‌کند. سیر دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است. 

کلم پیچ

کلم پیچ

کلم پیچ به خاطر فیبر بالا و چربی پایین یک ماده غذایی فوق‌العاده است. این سبزی سرشار از منیزیم، آهن و حتی ویتامین K است. این سبزی به خوبی با استرس مقابله می‌کند.

بذر کتان

بذر کتان

برای دریافت امگا ۳ در رژیم غذایی خود می‌توانید روی بذر کتان حساب کنید. امگا ۳ برای سلامتی سلول‌های مغزی و مقابله با التهاب بسیار مفید است. 

جو دو سر

جو دو سر سرشار از فیبر و بتا گلوکان است و به همین دلیل سبب کاهش کلسترول و افزایش سلامتی قلبی می‌شود. علاوه بر کاهش استرس سبب کاهش ریسک ابتلا به سرطان می‌شود.

کلم

کلم

کلم سرشار از ویتامین A ،C ،E و K است. کلم سرشار از گوگرد است که سبب می‌شود مواد سمی در بدن نابود شوند.

 

مارچوبه

مارچوبه

این سبزی به خاطر وجود اسید فولیک بالا سبب کاهش سطح استرس می‌شود و خلق و خوی افراد را بهتر می‌کند.

چغندر

این سبزی قرمز رنگ سرشار از مواد معدنی مانند: زینک، آهن و منیزیم است. این سبزی به سم‌زدایی بدن کمک خواهد کرد.

کلم بروکلی

کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از سالم‌ترین سبزیجات است که به سم‌زدایی بدن بسیار کمک خواهد کرد. کلم بروکلی دارای ترکیبات ضدسرطانی مانند ویتامین C و فیبر است.

شکلات تلخ

یک مطالعه که در سال ۲۰۰۹ در سوئیس انجام شده نشان می‌دهد افرادی که دارای استرس بالایی بودند با مصرف شکلات تلخ بعد از دو هفته شاهد کاهش سطح استرس بودند. در انتهای آزمایش این افراد سطح پایینی از کورتیزول را تجربه می‌کردند. شکلات تلخ سبب آزاد شدن اندورفین (هورمون شادی) می‌شود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.