// ۲۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۵۸

مشکل این است که در اکثر موارد شما ترکیبات این غذاهای محلی را نمی دانید و در برخی موارد محتویات این غذاها می تواند بسیار عجیب و غریب و حتی حال به هم زن باشد. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با برخی از غذاهای محلی عجیب و غریب و بسیار ناخوشایند آشنا کنیم که ممکن است در خیابان های کشورهای دیگر جهان با آن ها مواجه شوید.با سایت سرگرمی چفچفک همراه باشید.

۱- شراب موش- چین

غذاهای محلی

معمولاً شراب را از میوه ها می گیرند اما تاکنون از شرابی شنیده اید که در درون آن بچه موش باشد؟ دزدیدن بچه موش از پدر و مادرش و انداختن آن در درون شراب برنج چه تاثیری بر روی آن دارد؟ چینی ها در زمینه درست کردن و خوردن غذاهای عجیب و غریب و مشمئز کننده ید طولایی دارند. در این مورد خاص، آن ها بچه موش ها را به مدت حدود یک سال در شراب برنج می خوابانند و سپس آن را به عنوان یک محلول بسیار سالم و مفید می نوشند. در باور چینی ها، این ترکیب محلی برای درمان آسم بسیار مفید است هرچند طعم و بویی شبیه بنزین دارد.

۲- حلزون خوراکی- بریتانیا

غذاهای محلی

بریتانیایی ها عاشق ساحل، شن،دریا و بستنی هستند و البته نمی توانند در مقابل حلزون های کوچک خوراکی نیز مقاومت کنند. آن ها با تمیز کردن حلزون های دریایی، آن ها را پخته، در نمک و سرکه خوابانده و می خورند. البته بیرون کشیدن قسمت گوشتی حلزون از درون پوسته سختش کار دشواری است که روش خاص خود را دارد.

۳- بالوت- فیلیپین

غذاهای محلی

این غذا ظاهراً یک تخم آب پز شده است اما این تمام حقیقت نبوده و چیزی در مورد آن کمی غیرطبیعی است! کمی با دقت نگاه کرده و فکر کنید زیرا در زیر این پوسته طبیعی و ظاهراً بی خطر یک جنین کوچک اردک وجود دارد که زنده زنده پخته شده است. برای آماده شدن این غذا، تخم بارور شده اردک را برای بیش از ۲۰ روز جوجه کشی کرده و سپس آن را می پزند تا غذای مورد نظر بدست آید. خوردن این غذای ناخوشایند نیز دشوار است اما بسیاری پس از شکستن پوسته تخم با یک آبگوشت خوشمزه مواجه شده و از سر کشیدن آن لذت می برند.

۴- کاسو مارزو- ساردینیا

غذاهای محلی

نظرتان در مورد کمی پنیر با شراب مورد اول چیست؟ پنیر «کاسو مارزو» (casu marzu) با استفاده از لارو حشرات ساخته شده و در آن هر نوع قارچ زنده ای که فکر کنید وجود دارد. در واقع مردم ساردینیا پنیری بسیار قدیمی را درست کرده و سپس حشرات در درون آن تخم گذاری می کنند. لاروها از این پنیر به عنوان غذا استفاده کرده و سپس مدفوع خود را وارد پنیر می کنند و بدین ترتیب پنیری بسیار خاص بدست می آید که مردم ساردینیا از خوردن آن لذت می برند. این پنیر، خطرناک ترین پنیر جهان شناخته می شود و به همین دلیل فروش آن در کشورهای اتحادیه اروپا ممنوع شده است. از این رو این غذای محلی خطرناک را تنها می توانید در بازارهای سیاه ایتالیا تهیه نمایید.

۵- ایساو- فیلیپین

غذاهای محلی

همه از خوردن کباب و باربکیو لذت می برند و فیلیپینی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر به شهر مانیل بروید تمام خیابان های از بوی گوشت گریل شده و غذاهای محلی گوشتی پر خواهد بود. یکی از غذاهای محلی این کشور «ایساو» (isaw) نام دارد که از روده های مرغ یا خوک درست می شود.

۶- چشم ماهی تن- ژاپن

غذاهای محلی

ژاپنی ها نیز در زمینه تهیه غذاهای محلی بسیار متنوع عمل می کنند و هیچ محدودیتی ندارند و در این میان چشم ماهی تن یکی از غذاهای محلی عجیب آن ها به شمار می آید. ژاپنی ها معمولاض چشم ماهی تن را پخته و با سس سویا و شراب برنج طعم دار می کنند. گفته می شود که این غذا طعمی بین تخم مرغ آب پز و اسکوید داشته و سرشار از امگا ۳ می باشد.

۷- اندویلت- فرانسه

غذاهای محلی

«اندویلت» (Andouillette) بدون شک بدبوترین و حال به هم زن ترین سوسیسی است که تاکنون با آن مواجه شده اید. این سوسیس از روده های خوک درست شده و بویی بسیار بد و تند دارد. روده های خوک معمولاً خرد شده و سپس سرخ می شود و در ادامه با سس خردل یا خامه سرو خواهد شد. اما هیچ مقدار از سس یا ادویه ای نمی تواند بوی سوسیس اندویلت را از بین ببرد.

۸- هاکارل- ایسلند

غذاهای محلی

«هاکارل» (hakarl) یکی از غذاهای محلی فنلاند است که از گوشت متعفن و بسیار بدبوی کوسه درست می شود. این غذای محلی از گوشت کوسه گرینلند تهیه می شود که در حالت خام بسیار سمی است اما در حالت خشک شده یا دودی شده بسیار بی خطر است. اما این غذا از غذاهای محلی و سنتی بسیار قدیمی ایسلند بوده و حتی در افسانه ها نیز به آن اشاره شده است. بافت های بدن کوسه گرینلند پر از اوره و آمونیاک بوده و ترکیب آن بسیار شبیه ترکیب ادرار است. اما این گوشت بعد از خشک شدن به حال خود رها می شود تا ماه ها مانده و سپس تکه تکه از آن بریده شده و خورده می شود. بسیاری این غذا را بدبوترین و متعفن ترین غذای روی زمین می دانند.

۹- صدف خوراکی کوهستان- ایالات متحده

غذاهای محلی

صدف های خوراکی موجودات عجیب و غریبی هستند اما صدف کوهستان بسیار عجیب تر است زیرا در واقع اصلا صدف نیست. این غذای محلی در واقع از بیضه گوساله، گوسفند یا خوک ساخته شد که با آرد آغشته شده و سپس در روغن سرخ می شود. در ادامه این غذای ارزان با سس تند سرو خواهد شد.

۱۰- کرم های موپان- زیمبابوه

غذاهای محلی

اگر به خیابان های زیمبابوه سر بزنید متوجه می شوید که یکی از اسنک های رایج و پرطرفدار در این کشور، کاسه ای پر از کرم های موپان است. این کرم ها بسیار بزرگ و دارای رنگ های متنوع روشن بوده که از روی درختان محلی جمع آوری شده و پس از پاره کردن شکم، سرخ می شوند. این کرم ها شبیه هزارپا بوده و طعم گوشت مرغ می دهند.

روزیاتو : سایت تفریحی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۲

  1. میرزا مهدی | ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۱۷ | لینک
    دوست خوبم..... روز اول ماه رمضونیه اینا رو گذاشتی اشتهامون کور بشه؟ زهی خیل باطل...:)) هوس اون پنیر خطرناکه رو کردم با شراب موش:)) بفرما
  2. wasted 1803 | ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۳۱ | لینک
    کله پاچه و سیرابی و جغور بغور خودمون جاش تو لیست خالیه!