// ۱۸ مرداد ۹۷ ، ۱۶:۱۱

اگر شب ها مشکل کم خوابی دارید یا دچار استرس و اضطراب هستید مدیتیشن حمام صوت می تواند باعث کاهش استرس و برقراری آرامش تان شود.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

مدیتیشن حمام صوتی چیست؟

یک روش درمانی است که از صدا برای درمان استفاده می کند. مدیتیشن حمام صوت از قدیم الایام توسط مصری ها، بومیان استرالیا و فیلسوفان یونانی استفاده میشده و امروزه این سبک مدیتیشن در دنیا شهرت بالایی پیدا کرده است. جلسات حمام صوتی که در آن از آواز و صدای ناقوس گرفته تا صدای ضربه به ظروف استفاده می شود می تواند در درمان بیماری های ذهنی و جسمی بسیار موثر و مفید باشد.

در حمام صوتی چه اتفاقی می افتد؟

در جلسات حمام صوتی باید از مت یوگا استفاده کنید و خودتان را برای غوطه ور شدن در انواع صداها آماده کنید. هر جلسه ۶۰ دقیقه زمان می برد. در حمام صوت باید روی زمین کاملا ریلکس دراز بکشید در حالی که فرد درمانگر با ابزارهای خاصی به نام دیجرید و گانگ صداهای مختلفی ایجاد می کند.

ذهن در اثر ارتعاشات صداها کاملا ریلکس می شود و تنش ها را دور می ریزد. باید به خودتان اجازه ریلکس شدن بدهید و اجازه دهید اصوات ذهن تان را هدایت کند.

تجربه هر فرد با فرد دیگر در حمام صوت متفاوت است و کمک می کند تمام تمرکز را روی خودتان قرار دهید.

بسته به تجربیات شما از زندگی هر جلسه با جلسات دیگر کاملا متفاوت است و هر جلسه تاثیرات کاملا متفاوتی روی ذهن تان دارد.

فواید حمام صوتی

کاهش حس اضطراب و استرس
تقویت مدیریت استرس
کاهش مشکلات خواب و تنظیم الگوی خواب
کمک به کاهش فشار خون
تقویت تمرکز و حافظه
تقویت روحیه و احساس شادی
آرامش ذهن
تقویت گردش خون
متعادل کردن چاکراها و انرژی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن

امروزه مردم با افزایش آگاهی از اهمیت سلامت ذهن از روش های مختلفی برای آرامش ذهن و جسم استفاده می کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید چیزهای جدیدی را تجربه کنید شاید دوست داشته باشید مدیتیشن حمام صوتی را امتحان کنید.

بدونیم - خیلی چیزها برای دونستن هست bedunim : بخش سلامت از سایت تفریحی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. فاطمه سادات داوری | ۱۸ مرداد ۹۷ ، ۱۶:۵۹ | لینک
    خیلی خوب مطلبی بود ممنون
    • | ۱۸ مرداد ۹۷، ۱۷:۲۷
      خواهش. سپاس از حضورتان