// ۲۹ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۵۲

بسیاری از ما ترجیح می دهیم صرف صبحانه را به تعویق بیندازیم و بعد از رسیدن به محل کار آن را صرف کنیم. حتی بعضی از ما صبحانه را به کلی از وعده های غذایی خود حذف می کنیم.

شاید برای به تعویق انداختن صرف صبحانه بهانه هایی مثل کمبود وقت داشته باشیم، اما باید بدانیم که صرف این وعده‌ی غذایی طی یک ساعت بعد از بیداری مزایای بسیار زیادی دارد. اگر بتوانید هر روز این کار را انجام دهید، برای شما به یک عادت نشاط بخش و مفید تبدیل خواهد شد.

با صرف به موقع صبحانه، این اتفاقات رخ می دهند:

۱. وقتی صبحانه را در زمان مناسب میل می کنید، قند خون و انسولین بدن تنظیم و متابولیسم آن آغاز می‌شود

وقتی صبحانه را در زمان مناسب میل می کنید، قند خون و انسولین بدن تنظیم و متابولیسم آن آغاز می‌شود

 

اگر می خواهید لاغر شوید یا حتی وزن‌تان را حفظ کنید، با صرف به موقع این وعده‌ی غذایی به بدن‌تان کمک می کنید فورا انسولین و قند خود را تنظیم و متابولیسم را شروع کند. وقتی قند خون و سطح انسولین شما منظم باشد، بدن‌تان می‌تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت‌های روزمره‌ی شما را در طی روز تامین کند.

موقع خواب چون بدن به انرژی کمتری نیاز دارد، متابولیسم طبیعی شما آرام تر است. وقتی صبحانه صرف می کنید، به دلیل حرکت و هضم غذا درون بدن، متابولیسم بدن‌تان یک جهش مثبت را تجربه می‌کند و از خواب بیدار می‌شود! برای اینکه متابولیسم بدن‌تان با نهایت ظرفیت انجام شود، باید وعده‌های غذایی منظم و پی‌درپی میل کنید و می‌توانید این کار را با صرف صبحانه به موقع آغاز کنید.

۲. اگر تا یک ساعت بعد از بیداری صبحانه نخورید، احتمال اینکه به دلیل گرسنگی به سمت غذاهای پرکالری با ارزش غذاییِ کم بروید، بیشتر می‌شود

حتما روزهایی را تجربه کرده اید که صبحانه را نزدیک ظهر صرف کرده  و بعد احتمالا غذاهایی پرکالری با ارزش غذاییِ کم را انتخاب کرده اید. مزیت صرف به موقع این وعده‌ی صبحانه این است که به شما کمک می کند در تمام طول روز برای خوردن حریص نباشید و با تمرکز بیشتری میان وعده های خود را انتخاب کنید. در واقع اگر به موقع صبحانه نخورید، احساس گرسنگی بر شما غالب و اشتهای‌تان چندین برابر می شود.

۳. تحقیقات نشان می دهد صرف صبحانه تا یک ساعت بعد از بیداری، توانایی شناختی و خُلق و خوی شما را بهبود می دهد

نتایج حاصل از برخی تحقیقات نشان داده که با خوردن به موقع صبحانه، روحیه ی شما به دلیل تغذیه ی فوریمغز تقویت می شود و در نتیجه حافظه، توانایی فهم مطالب و درک شما از مفاهیم بهبود می یابد.

یک مثال خوب: نخوردن صبحانه درست مثل نرسیدن سوخت به یک ماشین است؛ اگر انرژی خودرو کم باشد، نمی تواند به درستی حرکت کند. غذا هم سوخت بدن شماست. می توانید با سوخت رسانی به موقع به بدن خود از احساس خستگی و بد خلقی در طول روز جلوگیری کنید.

سخن پایانی

شاید صرف این وعده‌ی غذایی وقتی اصلا احساس گرسنگی نمی کنید یا وقت کافی برای آن ندارید ناخوشایند باشد، اما به این فکر کنید که اگر صبحانه را ظرف یک ساعت بعد از بیداری میل کنید، ذهن و بدن‌تان آماده‌ می‌شود که یک روز فوق العاده و پر از موفقیت را تجربه کند.

 

برگرفته از: lifehack

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.