// ۲۵ آبان ۹۸ ، ۱۳:۱۹

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از نیمروز : اگر ترک سیگار به نظرتان دشوار است، به این نکته دقت کنید: وقتی عادت سیگار کشیدن را فراموش کنید، حس چشایی و بویایی‌تان بازخواهد گشت و این اتفاق باعث می‌شود از غذاها بیشتر لذت ببرید.

دکتر فیور می‌گوید، یک پوک سیگار، ترکیبی سمی از ۷،۰۰۰ ماده شیمیایی آزاد می‌کند که می‌تواند به گیرنده‌های عصبی دهان‌تان آسیب وارد کند، و توانایی چشایی‌تان را از بین ببرد. خب رخوب این است که این آسیب دائمی نیست. پس از گذشت دو هفته از ترک سیگار، به آرامی طعم‌ها و مزه‌ها را درک خواهید کرد و از رایحه‌های مختلف لذت خواهید برد.

در حالی‌ که برای ترک سیگار تلاش می‌کنید، خوراکی‌ها و رژیم غذایی تان نیز می‌توانند به کمک شما بیابند. با وجود این‌که رژیم غذایی رسمی برای ترک سیگار وجود ندارد، برخی خوراکی‌ها می‌توانند شانس شما را برای دور ماندن از سیگار به شما کمک کنند، برخی خوراکی‌ها نیز ترک سیگار را برای شما دشوارتر می‌کنند. در ادامه شما را با ۱۰ بهترین و بدترین خوراکی‌ها آشنا خواهیم کرد.

بهترین ها

۱. شیر

ترک سیگار

اگر احساس می‌کنید ولع سیگار کشیدن به سمت‌تان باز می‌گردد، به جای سیگار یک لیوان شیر بنوشید.

همچنینین بخوانید:

نحوه آموزش صبر و بردباری به کودکان

راه حل جامع برای روش های آرام کردن نوزاد

۲. میوه‌ها و سبزیجات

سیگاری‌ها در مقایسه با دیگر افرادی که سیگار نمی‌کشند از میوه و سبزیجات کمتری استفاده می‌کنند. محققان دریافته‌اند کسانی که سه مرتبه در روز میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند بیشتر از دیگران از سیگار دوری می‌کنند و در نتیجه راحت‌تر آن را ترک می‌کنند.

۳. ذرت بوداده (پاپ کورن)

وقتی در حال ترک سیگار هستید، ممکن است همیشه احساس کنید لازم است هله و هوله بخورید و دست‌ها و دهان‌تان را مشغول نگه دارید تا به سراغ سیگار نروید. اگر اشتهای شما افزایش یافته است یا احساس می‌کنید نمی‌توانید از خوردن خوراکی دست بکشید، به توصیه انجمن قلب امریکا بهتر است از پاپ کورن استفاده کنید. زیرا هم کالری کمی دارد و هم زمان زیادی برای خوردن نیاز دارد.

۴. انگور یخ زده

انجمن قلب امریکا به این موضوع اشاره کرد که پس از ترک سیگار احتمال تمایل به خوراکی‌های شیرین بیشتر می‌شود و چنین چیزی خوب است چرا که مانع از نزدیک شدن به سیگار می‌شود. الته این‌ها به این معنی نیست که سراغ کیک و کلوچه بروید.

به توصیه انجمن قلب آمریکا به جای دسرهای فرآوری شده، از انگور یخ زده استفاده کنید. شیرینی آن‌ها ولع‌تان را برای خوراکی‌های شیرین از بین می‌برد و از آن‌جایی که یخ زده هستند به زمان بیشتری برای میل کردن نیاز دارید.

ترک سیگار

۵. چوب دارچین

منظور ما این نیست که چوب دارچین را در دهان بگذارید و بجوید، بلکه برخی افراد گفته‌اند طعم دارچین باعث می‌شود به سراغ سیگار نروند. دکتر فیور می‌گوید مکیدن چوب دارچین طعم خوبی برای‌تان ایجاد می‌کند بدون آن‌که کالری دریافت کنید. به جای این‌که سیگار به دست بگیرید، دهان‌تان مشغول به جویدن می‌شود.

۶. لوبیا

ترک سیگار غالبا با افزایش وزن همراه است، و واقعا لازم است مراقب رژیم غذایی‌تان باشید. ممکن است به این نکته پی ببرید که جایگزین کردن سیگار با خوراکی‌ها هم دست‌ها و هم دهان‌تان را مشغول می کند.

اگر نگران اضافه وزن هستید، لوبیا را که سرشار از فیبر است به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. دیگر خوراکی‌های سرشار از فیبر عبارتند از آرتیشو، بروکلی، تمشک و جو.

۷. خوراکی مورد علاقه‌تان

وقتی سیگار را ترک کردید، سهم و بافت غذا برای‌تان بهتر خواهد شد. سیگاری‌های قدیمی که اکنون سیگار را ترک کرده‌اند به دکتر فیور گفتند قبلا از مزه‌ها و رایحه‌های اطراف‌شان بهره نمی گرفتند. از این فرصت استفاده کنید و ارتباط‌تان با خوراکی‌ها را از سر بگیرید. درحالی‌که حس‌های تازه را نیز کشف می‌کنید، سعی کنید از غذاهای مورد علاقه‌تان بهره بگیرید.

بدترین ها

۱. قهوه

قهوه برای ترک سیگار

برخلاف شیر، قهوه و سیگار به خوبی با هم پیوند دارند. کافئین می‌تواند اثر تحریک کنندگی سیگار را تشدید کند، که دلیلی دیگری برای نامناسب بودن قهوه برای ترک سیگار است.

۲. الکل

افرادی که سیگار می‌کشند غالبا از نوشیدنی‌های الکلی نیز در کنار آن استفاده می‌کنند. تلاش کنید در زمان ترک سیگار از آن‌ها دوری کنید و تمام این عادات‌تان را کنار بگذارید.

۳. خوراکی‌های کم کالری

با وجود این‌که مراقبت از میزان دریافت کالری بسیار مهم است، تکیه کردن بر خوراکی‌های کم کالری و خوراکی‌های رژیمی موجب می‌شود نتیجه عکس بگیرید.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : نیمروز

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.