// ۰۹ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۱۲

آتشفشان تونیوپا و طبیعت فریبنده بولیوی

بولیوی کشوری در مرکز آمریکای جنوبی و سرشار از منابع معدنی است که به طور کامل در میان خشکی محصور شده است. با این حال طبیعتی زیبا و بکر دارد که نمی‌شود از آن چشم پوشید.

آتشفشان تونیوپا (Tunupa) در Potosí Department واقع در کشور بولیوی قرار دارد. این آتشفشان ۱۶۰۱ متر ارتفاع دارد و محیطی بسیار جذاب و دیدنی اطراف آن را فرا گرفته است. مناظر متنوعی که کاملا فرا زمینی به نظر می‌رسند. wpid-tunupa10.jpg در سمت شمال این آتشفشان بزرگترین سطح یا جلگه‌ی نمکی دنیا به نام the Salar de Uyuni  وجود دارد که همانند یک آهنربا گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. wpid-tunupa2.jpg در طرف دیگر آن مراتع سرسبزی وجود دارد که لاماها (نوعی شتر) در آن به چرا مشغول هستند. جای تعحب نیست که بگوییم این کوهستان برای مردم آیمارا مقدس به شمار می‌رود. wpid-tunupa11.jpg در صورت سفر به این ناحیه، فرصت خواهید داشت که از کوهستان‌ها بالا بروید و از سمت بالا به جلگه‌ی نمکی نزدیک شوید. سطح این جلگه پس از باران مانند آینه‌ می‌شود، بنابراین سفر به این نقطه در فصل‌های بارانی خالی از لطف نیست. wpid-tunupa3.jpg در نهایت  این ناحیه پر از شگفتی‌های طبیعی است، آتشفشان مقدس Tunupa، لاواها و فلامینگوها و همچنین مسیر‌های زیبایی جهت پیاده‌روی و گشت و گذار به همراه جلگه‌ی نمکی، آن را به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بولیوی تبدیل کرده است. همه‌ی طول سال برای سفر به اینجا مناسب است. تابستان‌ها و فصل‌های بارانی از ماه‌های دسامبر تا فوریه و در فصل زمستان از ژوئن تاماه آگوست بهترین زمان برای سفر است. از آنجایی که این مکان کمی دورافتاده است تورهای تفریحی وجود دارد که توسط جیپ صحرایی و راهنماهای با تجربه شما را به این نقطه هدایت می‌کنند. این تورها از شهرهای Calama ،Villazon یا Tupiza شروع می‌شوند. در ادامه شما را به تماشای تصاویری زیبا از این ناحیه دعوت می‌کنیم. wpid-tunupa8.jpgwpid-tunupa6.jpg wpid-tunupa4.jpg wpid-tunupa7.jpg

لاما، نوعی شتر

wpid-tunupa.jpgنظر شما خوانندگان چفچفک در مورد منطقه‌ی آتشفشانی تونیوپا چیست؟ منبع: placestoseeinyourlifetime

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.