// ۱۶ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۲۰
جیب کوچک شلوارها جین چه حکمتی دارد!؟

شلوار جین که در ایران با نام شلوار لی شناخته می‌شود دارای جیب کوچکی است که شاید کمتر کسی کاربرد آن را بداند.

 

جیب کوچک شلوارها جین چه حکمتی دارد!؟

Credit: Elite Readers

 

به فرض این که فردی میانسال باشید می‌خواهیم از شما بپرسیم که تاکنون چند دست لباس جین برای خود خریداری کرده‌اید؟ بیست دست؟ پنجاه دست؟

 

حاضریم با شما شرط ببندیم که در بین همه‌ی لباس‌های جینی که داشته‌اید حتی یک بار به ذهنتان خطور نکرده و این پرسش برای شما پیش نیامده که جیب کوچک شلوار جین که معمولا هم در قسمت جیب اصلی سمت راست دوخته می‌شود برای چه کاری است!

 

جیب کوچک شلوارها جین چه حکمتی دارد!؟

Credit: Today

 

از شما چه پنهان این موضوع نیز یکی از نکات ریز زندگی هر کسی است که جین پوش است. جین پوش‌ها در این جیب کوچک غالب اوقات دسته کلید، فندک یا پول خرد خود را جا می‌دهند.

 

شاید بپرسید چه اهمیتی دارد که بدانیم این جیب کوچک برای چیست و اصلا چه استفاده‌ای دارد اما فراموش نکنید که وقتی کسی جین می‌پوشد جور دیگری به او نگاه می‌کنند و محال است که مورد پرسش قرار نگیرد که برای مثال شلوار جین‌ات را از کجا خریدی؟ یا این که تو که جین پوش نبودی چطور شد یک دفعه تیپ جین زدی؟ حالا با توجه به جواب‌های شما به همه این پرسش‌ها و دفاعی که از لباس جین خود کرده‌اید اگر کسی از راه رسید و پرسید جیب کوچک شلوار جین برای چیست چه جوابی دارید که به او بدهید؟

 

جیب کوچک شلوارها ی جین چه حکمتی دارد!؟

Credit: annahar

 

می‌بینید که جیب کوچک شلوار جین که در نظر اول کم اهمیت جلوه می‌کند می‌تواند آدم را به قول امروزی‌ها ضایع کند. پس اصولا خوب است که آدم همیشه پاسخی برای انتخاب‌های خود داشته باشد چون سخت است و خیلی کم از کسی برمی‌آید که در پاسخ به پرسش دیگران بگوید: «به شما چه ربطی دارد؟»

 

اکنون که مشتاق شدید که بدانید عاقبت این جیب کوچک به چه کاری می‌آید خدمت شما باید عرض کنیم که این جیب را برای نگهداری ساعت به شلوار جین اضافه کرده‌اند. بله، ساعت!

 

تریسی پنک، تاریخ‌نگار شرکت لیوای استراوس که از زمان‌های قدیم در کار تولید لباس جین بوده است، می‌گوید: «این جیب کوچک تقریبا قدمتی به اندازه خود شلوار جین دارد که به سال ۱۸۷۹ برمی‌گردد.»

 

جیب کوچک شلوارها ی جین چه حکمتی دارد!؟

Credit: Elite Readers

 

جین‌های اصلی که رگه‌های رنگ مسی نیز در آن‌ها دیده می‌شد از همان ابتدا با این جیب کوچک تولید شدند تا کارگران، نجاران، معدنچیان و مهندسان راه‌آهن که عمدتا مشتریان اصلی این نوع لباس و به ویژه شلوار جین بودند بتوانند ساعت خود را در آن نگهداری کنند. همین علت موجب شد تا شلوار جین با این جیب کوچک حتی تا به امروز اصالت پیدا کند.

 

این روزها اما دیگر از آن ساعت‌های قدیمی بدون بند زنجیردار خبری نیست و همه تقریبا ساعت مچی دارند و یا این که در نهایت برای دانستن وقت و زمان به گوشی تلفن همراه خود نگاه می‌کنند. به همین علت است شاید که جیب کوچک شلوار جین که در ایران بیشتر با نام شلوار لی شناخته می‌شود بدون استفاده و بی‌کار مانده است.

 

 Credit: wikihow

 

با این همه، ما تلاش بنیانگذاران لباس‌های جین را قدر می‌دانیم و به احترام همین جیب کوچک جا دارد که از جا برخیزیم و کلاه از سر برداریم!

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.