// ۰۵ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۵۶

باغ چشمه بلقیس

باغ چشمه بلقیس

باغ چشمه بلقیس

 

 

باغ چشمه بلقیس چرام کهگیلویه گستره ای پردرخت است که در آغوش حصارهای کوتاه سنگی جای گرفته است. باغی است در دره ای پیر که بیدهای مجنون را درون و گرداگرد خود سال هاست با زیبایی خویش حیران کرده است. بوی نشای شالیزارها، چرام را دربر گرفته است و روستای کوچک قنبرآباد در کنار کشتزارها رخ می نمایاند.

 

 

 

جاده پیچ در پیچ ما را به باغ بزرگ و زیبای چشمه بلقیس می رساند. باغ بزرگ بر تپه و در قلب چشمه خروشان بلقیس قرار دارد. درختان سرو، انار، لیموترش و شیرین، سیب،بید مجنون، انگور و نخل های تزئینی و گیاهان متنوع دیگر، مجموعه پیچیده و شگفت انگیزی را فراهم آورده که آدمی را به این فکر وا می دارد که سازنده آن از تمام نقاط، نقبی به گیاهان زده است.

 

 

دهانه کوه شمالی در چرام، پذیرای باغ پر از نخلی است که چشمه بلقیس را در جویبارهای مشبک و با اصول معماری جالب توجه در خود دارد. نهرها پس ازگذر از جای جای باغ و تراوش خنکای خود به گردشگران،به استخری به وسعت ۱۰ متر و ارتفاع ۱‎/۵ متر می ریزد. نهرهای بزرگ با معماری سنتی خاص و پس از ریزش در استخر، دشت پر عطش چرام را سیراب می کند.

 

 

 

باغچه ای به شعاع ۴ متر در درون حوض آب، نشان از هنرمندانه ترین صنعت ساخت بشر است. هیچ مسافری دلزده نمی شود و چرامی ها، خود بیش از سایرین هوای پاک و مهربان چشمه بلقیس افسونگر را به شش ها فرو می برند. امروز چشمه بلقیس کهگیلویه با قدم هایی استوار و وفادار به وطن خود، میزبان هزاران گردشگر است که امید است با دست هایی پر از سبد هوای پاک و روحی پرطراوت به سرپناه خود برگردند.

 

 

 

چشمه بلقیس ۳۸ هزار و ۹۶۰ مترمربع وسعت دارد و به گفته اهالی منطقه در اواخر دوره ساسانی و اوایل دوره اسلامی توسط زنی به نام بلقیس احداث شده است. باغ فعلی چشمه بلقیس در اوایل دوره پهلوی احداث شده است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.