// ۱۱ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۴۴
تخم مرغ قهوه‌ای چه فرقی با تخم مرغ سفید دارد و چرا گران‌تر است؟

برخلاف تصور ما که فکر می‌کنیم تخم مرغ‌ها به دلیل اختلاف رنگ با هم فرق دارند و احتمالا خاصیت تخم مرغ‌های قهوه‌ای بیشتر از نوع سفید است، این دو نوع تخم مرغ دارای ویژگی‌های یکسان هستند.

 

تخم مرغ

Credit: LLC

 

حتما برای شما هم پیش آمده که تقلا کرده باشید تا فرق بین تخم مرغ سفید و قهوه‌ای را بفهمید، نه؟ این پرسش که تخم‌ مرغ سفید چه تفاوتی با قهوه‌ای دارد عاقبت به پاسخ رسید.

 

زمانی که قصد خرید تخم مرغ دارید متوجه شده‌اید که همیشه تخم مر‌غ‌های قهوه‌ای از تخم مرغ‌های سفید گران‌تر هستند. برخی بر همین اساس گمان می‌کنند که تخم مرغ‌های قهوه‌ای از تخم مرغ‌های سفید بهترند. این در حالی است که این دو نوع تخم مرغ به هیچ عنوان تفاوت و فرقی با هم ندارند.

 

 

تخم مرغ

 

 

رنگ پوست تخم مرغ بسته به این که از چه مرغی باشد تعیین و مشخص می‌شود. مرغ‌های پر سفید با نرمه‌ی گوش‌های سفید، تخم سفید می‌گذارند و مرغ‌‌های قهوه‌ای یا قرمز که نرمه‌ی گوش‌های آن‌ها قهوه‌ای یا قرمز است تخم قهوه‌ای تحویل می‌دهند. بله! به همین سادگی!

 

از آن جا که تخم مرغ‌های قهوه‌ای گران‌تر هستند مردم خیال می‌کنند که هم ارزش غذایی بیشتری دارند و هم خوشمزه‌ترند. اما اصلا و ابدا چنین موضوعی صحت ندارد. دلیل گرانی تخم مرغ‌های قهوه‌‌ای اندازه و حجم آن‌ها است. مرغ‌های حنایی رنگ در مقایسه با مرغ‌های به رنگ سفید وزن بیشتری دارند و قاعدتا هر چه پرنده‌ای جثه‌اش بزرگ‌تر باشد تخمی که می‌گذارد نیز بزرگ‌تر و درشت‌تر است. مرغ‌های درشت به آب و دانه بیشتری نیاز دارند و برای نگهداری آن‌ها هزینه بیشتری صرف می‌شود و دقیقا به همین علت این نوع مرغ‌ها گران‌تر از دیگر مرغ‌ها هستند.

 

 

تخم مرغ

 

برخی نیز فکر می‌کنند که پوسته‌ی تخم‌ مرغ قهوه‌ای و نیز زرده آن پررنگ‌تر از تخم مرغ‌های سفید است اما این در حالی است که چنین موضوعی درست نیست و رنگ پوسته‌ی تخم مرغ با رنگ زرده آن ارتباطی ندارد. با توجه به همه‌ی این تفاصیل، دفعه‌یبعد که به فروشگاه تشریف بردید و خواستید تخم مرغ خریداری کنید هر تخم مرغی را به هر رنگی که بود بردارید چون هیچ فرقی با هم ندارند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.