// ۰۹ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۳۲

 چگونه رشد ناخن هایتان را سریع تر کنید

آیا دوست دارید که ناخن های شما سریع تر رشد کنند؟ ناخن های افراد مختلف با سرعت های متفاوتی رشد می کنند، اما راه هایی وجود دارد تا رشد ناخن ها را در فاصله بین کوتاه کردن آنها، سریع تر کنیم. در پائین، به نکاتی درباره عادت ها، تغییرات رژیم غذایی و محصولاتی که باعث رشد سریع تر ناخن ها می شوند، اشاره شده است:

1- نگهداری و تقویت ناخن: اگر ناخن های شما نرم و ناهموار شوند، باعث می شود که ضعیف شوند و سریع شکسته می شوند. برای داشتن ناخن هایی بلند و محکم، باید از آنها به خوبی نگهداری کرد و همیشه آنها را تمیز نگه داشت. 

• ناخن های خود را سوهان بکشید. برای جلوگیری از شکستن آنها، باید یاد بگیرید که چطور آنها را بطور صحیح سوهان بکشید.

• روی ناخن خود را با سوهان های مخصوص صیقل دهید تا زیبا به نظر برسند.

2- از تماس مستقیم شوینده های قوی با ناخن خود جلوگیری کنید: استفاده از مواد شیمیایی قوی و تماس مستقیم آنها با دست ها و ناخن های شما ، باعث می شوند که ناخن های شما با گذشت زمان ضعیف شوند. سعی کنید که از لاک ها و استون های شیمیایی کمتر استفاده کنید و از تماس مستقیم دست با شوینده های قوی که در طول روز با آنها سر و کار دارید، اجتناب کنید. 

• هنگام تمیز کردن منزل، برای جلوگیری از تماس شوینده ها و سفید کننده ها با دست و ناخن هایتان، از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

• هنگام شستن ظرفها، از دستکش استفاده کنید، چرا که مایع ظرفشویی باعث خشک شدن ناخن های شما می شود و آنها شکننده می شوند.

3- با ناخن های خود به آرامی رفتار کنید: جویدن ناخن ها، ضربه زدن به آنها و یا آسیب های دیگر، باعث می شوند که ناخن هایتان ضعیف و نرم شوند. با ناخن های خود به آرامی رفتار کنید تا سالم بمانند و سریع تر رشد کنند.

 

4- ناخن های خود را نجوید: اگر ناخن های خود را بجوید، رشد نمیکنند، پس این عادت را هرچه سریع تر ترک کنید، چون به ناخن های شما آسیب شدیدی می زنند. اگر نمی توانید اینکار را ترک کنید، از داروخانه محصولاتی را بخرید که به منظور جلوگیری از جویدن ناخن ها هستند. این محصولات را روی ناخن خود می زنید و باعث می شوند ناخن های خود را نجوید. 

• به جای سوهان کشیدن و گرفتن ناخن هایتان با ناخن گیر، آنها را با دندان هایتان نَکَنید. 

• ژل ها و موادی که برای کاشت ناخن روی ناخن هستند را با ناخن نَکَنید، برای اینکار به آرایشگاه مراجعه کنید.

5- از لاک های تقویت کننده ناخن استفاده کنید: داروخانه ها لاک هایی را می فروشند که باعث تقویت ناخن می شوند. این ناخن ها دارای مواد مغذی لازم برای افزایش سلامت و رشد ناخن ها هستند. 

برای افزایش رشد ناخن ها نیاز است که تغییراتی را در سیستم زندگی خود به وجود بیاورید، یکی از این تغییرات افزایش گردش خون بدن است. داشتن گردش خون خوب، باعث افزایش رشد ناخن ها میشود. بهترین راه برای افزایش گردش خون بدن، فعالیت بدنی است. بیشتر ورزش کنید و از دستانتان زیاد استفاده کنید ( کارهایی مثل: بافتنی بافتن، ورزش دادن انگشتان دست و ... ). 

• باغبانی، تایپ کردن، تنیس بازی کردن، و تعداد زیادی از فعالیت های دیگر، باعث افزایش گردش خون در انگشتان می شوند.

• وزنه برداری  یا کار با وزنه برای افزایش گردش خون کل بدن مناسب است. اگر این ورزش را در کنار فعالیت ورزشی هفتگی خود قرار دهید و هفته ای سه بار اینکار را انجام دهید، تاثیرات معجزه آسای آن را مشاهده خواهید کرد.

تغییر در عادت های غذایی نیز به رشد ناخن ها کمک می کند، تعدادی از این تغییرات شامل موارد زیر هستند: 

 1- پروتئین زیاد مصرف کنید. ناخن ها از پروتئین ساخته شده اند، در نتیجه اولین چیزی که می توانید به رژیم غذاییتان اضافه کنید، پروتئین است. مرغ، ماهی و گوشت زیاد بخورید. همچنین خوردن اسفناج و سبزیجات دیگر که حاوی پروتئین هستند، برای داشتن ناخن هایی سالم مفید هستند.

• برای افزایش سریع ذخیره پروتئین بدن خود، پودرهای آماده حاوی پروتئین را که ورزشکاران در باشگاه از آن استفاده می کنند، در یک لیوان شیر حل کنید و آن را بنوشید. 

• تخم مرغ ها و مغزیجات منبع غنی پروتئین هستند، مخصوصا اگر شما گیاه خوار هستید و نمی توانید برای افزایش میزان پروتئین بدن خود گوشت و مرغ و ماهی بخورید. 

2- ویتامین مصرف کنید. علاوه بر پروتئین، ویتامین ها نیز در افزایش سلامت ناخن ها موثر هستند. برای اینکه ناخن های شما رشد زیادی داشته باشند، نیاز به مقدار زیادی ویتامین D، C و  A دارید. 

• لبنیات، مخصوصا شیر، منبع غنی ویتامین D هستند.

• اسفناج، کلم، پرتقال و کیوی زیاد بخورید تا نیاز بدن خود را به ویتامین C تامین کنید. 

• هویج، سیب زمینی شیرین و پرتقال دارای مقدار زیادی ویتامین A هستند و باعث رشد سریع ناخن ها می شوند.

3- رژیم لاغری خود را متوقف کنید. ممکن است که رژیم غذایی در کاهش وزن به شما کمک کند، اما باعث توقف رشد ناخن ها نیز می شود. اگر متوجه شدید که رشد ناخن هایتان کند شده است، بدن شما ویتامین کافی دریافت نمی کند.

• مطئمن شوید که در رژیم لاغری تان به اندازه کافی مواد مغذی، مخصوصا پروتئین، به بدن شما می رسد. 

• تمام میوه ها و سبزیجات را بخورید و به ویتامین موجود در قرص ها و غذاها در رژیم لاغری تان اکتفا نکنید.

• اگر رژیم گیاه خواری دارید، وعده های غذایی شما باید دارای مقدار بیشتری پروتئین باشند. حبوبات و اسفناج بخورید تا پروتئین کافی به بدن شما برسد. از میزان پروتئین دریافتی بدن خود مطمئن شوید، چرا که اگر مقدار پروتئین مورد نیاز بدن شما به آن نرسد، سلامت و رشد ناخن هایتان به خطر می افتد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.