// ۲۱ دی ۹۶ ، ۱۰:۴۳

مدرسه محلی است که باید دانش‌ آموزان در آن‌جا احساس نشاط و شادابی داشته باشند و در یک محیط سالم و سرشار از انرژی‌های مثبت به یادگیری مشغول شوند.

اما در برخی از مدارس در کشورهای مختلف جهان قوانین سفت و سختی اعمال می‌شود که برای بسیاری از والدین، روانشناسان، معلمان و حتی مدیرهای مدرسه جای سوال دارند!

برای اینکه با قوانین عجیب و سخت مدارس در گوشه‌وکنار دنیا آشنا شوید، ادامه مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

۱۰- نخود منجمد

این عکس را یک دانش‌ آموز چینی منتشر کرده و گفته که معلم برای تنبیه او، مجبورش کرده تا با زانو روی نخودهای منجد بایستد. برخی از رسانه ها ادعا می کنند که این روش تنبیهی در میان والدین و دبیران در این کشور آسیایی رایج است.

۹- دوستان صمیمی

در کشور انگلستان و توابع آن داشتن دوست صمیمی در مدارس ممنوع است. این روش مورد تایید والدین، دبیران و روانشناسان قرار دارد. به این خاطر که وقتی دانش‌آموزان گروه‌های چند نفری از دوستان را تشکیل می‌دهند، بسیار شادتر خواهند بود و هیچ دانش‌آموزی نیز تنها نمی‌ماند.

البته این طرح با انتقادهایی نیز همراه است. در تحقیقاتی در رابطه با رشد و پرورش کودکان ثابت شده، آن‌ دسته از دانش‌آموزانی که دوستان صمیمی برای خود دارند، به لحاظ ذهنی از سلامت بیشتری در طول زندگی برخوردار خواهند بود.

۸- رنگ موها

مدارس توکیو اجازه رنگ کردن موها را به دانش‌آموزان نمی دهد. ۵۷ درصد از مدارس عمومی در پایتخت کشور ژاپن، باید ثابت کنند که رنگ موهایش طبیعی است. برای پیشگیری از دروغگویی دانش‌آموزان، دبیران با خانواده آن‌ها تماس گرفته و در رابطه با رنگ موهایشان سوال می پرسند.

این قانون برای این است که همه دانش‌آموزان در مدرسه با هم برابر باشند. از آنجا که همه دانش‌آموزان یونیفورم‌های یکدست دارند، کوچک‌ترین تفاوتی بسیار مشخص و واضح خواهد بود و ممکن است انتقادهایی به دنبال داشته باشد.

۷- ممنوعیت به زبان آوردن کلمه‌هایی همچون «ثروت»، «تولد» و ۴۸ واژه دیگر

قوانین عجیب مدارس جهان

بر اساس قوانین مصوبه در شهر نیویورک، دانش‌آموزان اجازه بیان کلماتی همانند ثروت، تولد، طلاق، بیماری و … را ندارند. دلیل این است که این واژه های حساس که هر کدام به موضوع خاصی اشاره دارند، می تواند برای دیگر دانش‌آموزان یادآور خاطره های تلخی باشد.

۶- خودکار قرمز

قوانین عجیب مدارس جهان

در دوران تحصیل بیشتر ما، معلم ها برای تصحیح برگه های امتحانی، املاء و … همیشه از خودکار قرمز استفاده می کردند. اما در سال های اخیر در کشورهایی همانند استرالیا و انگلستان استفاده از رنگ قرمز توسط دبیران ممنوع شده است. به این خاطر که می گویند این رنگ در کودک نوعی ترس ایجاد کرده و به لحاظ روانشناسی در روحیه او تاثیر منفی می گذارد.

رنگ هایی همانند سبز، صورتی، زرد، بنفش و آبی رنگ های ملایم تری محسوب می شوند و حسی از تهدید را منتقل نمی کنند.

۵- دست بلند کردن

قوانین عجیب مدارس جهان

در دوران مدرسه، دانش‌آموزانی که داوطلب پاسخ دادن به سوالات هستند، دست خود را بلند می کنند. اما در ناتینگهام شایر در کشور انگلستان این کار ممنوع است. به این خاطر که می گویند همیشه یک تعداد دانش‌آموزان مشخص این کار را انجام می دهند و این امر در یادگیری بقیه دانش‌آموزان تاثیر منفی دارد. در مدارس این شهر معلم ها خودشان انتخاب می کنند که کدام دانش آموز به سوال پاسخ دهد.

البته این طرح چندان موردتایید والدین قرار ندارد. گفته می شود در این حالت، دانش‌آموران همیشه استرس دارند که برای پاسخ‌گویی سوالی که جواب آن را نمی دانند، انتخاب شوند. این در حالی است که کسی که پاسخ درست را می داند، فرصت جوابگویی ندارد.

۴- دئودورانت

در مدارس پنسیلوانیا، استفاده از اسپری بدن ممنوع است به این خاطر که تا پیش از آن، چندین دانش‌آموز واکنس آلرژیک جدی به این اسپری نشان داده بودند. البته از دیگر دلایش هم این بود که برخی از نوجوان ها در استفاده از این اسپری های خوشبو کننده افراط می کردند.

۳- چُرت ظهرگاهی

دانش‌آموزان در کشور چین اجازه دارند که به مدت ۳۰ دقیقه در طول روز چُرت بزنند. معلم ها باور دارند که این خواب کوتاه در میانه روز به افزایش انرژی و قدرت یادگیری کودکان می افزاید. دانش آموزان مقطع ابتدایی اجازه دارند تا روی میزهای خود در کلاس درس بخوابند. برای این منظور، می توانند با خود پتو و بالش بیاورند. دانش‌آموزان بزرگ تر باید روی نیمکت بخوابند که اغلب هم موجب کمر درد و بروز مشکلاتی در ستون فقرات می شود.

۲- زمان دستشویی رفتن

در دبیرستان های شیکاگو، قانون عجیبی برای دستشویی رفتن وجود دارد. دانش‌آموزان فقط اجازه دارند ۳ بار در هر نیم‌سال تحصیلی کلاس را برای دستشویی رفتن ترک کنند. دلیل گذاشتن چنین قانونی هم این بوده که در گذشته دبیرستانی ها به هوای سرویس بهداشتی کلاس را ترک کرده و دیگر باز نمی گشتند.

۱- ایستادن روی دست ها

تنبیه ها و قوانین خیلی عجیب بیشتر در کشورهای آسیایی مشاهده می شود. یکی از این موارد، ایستادن روی دست هاست که دانش‌آموزان در نتیجه حرف زدن در کلاس یا دیر آمدن، باید در گوشه کلاس یا حیاط سر و ته بایستند. البته دویدن و بالا نگه داشتن دست ها در آسمان هم از دیگر تنبیه ها بشمار می روند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.