// ۰۳ مهر ۹۶ ، ۲۱:۱۸
مردم لَداخی‌

مردم لَداخی‌

هندوستان، مردم لَداخی: لَداخ (به معنی "سرزمین گذرگاه ها")، صحرایی سرد واقع در شمال ایالت جامو و کشمیر در هندوستان است. این ناحیه به دو قسمت عمدتا مسلمان نشین کارگل و عمدتا بودایی نشین له تقسیم شده است. مردم لَداخ دارای فولکلوری غنی هستند که بعضی از آن‌ها به دوران قبل از بودا باز می‌گردند. 

از آنجاییکه فصل کشاورزی در هیمالیا کوتاه است، لداخی‌ها تنها ۴ ماه از سال را به کار مشغول هستند. در این مدت، تمام مردم از هر سنی در کنار یکدیگر به کار پرداخته و به همدیگر کمک می‌کنند. در طی ۸ ماه زمستان، کار کردن به حداقل خود می‌رسد و جای آنرا جشن‌ها و جشنواره هایی که به صورت مرتب در جریان هستند، می‌گیرند. در خلال این مراسم مردم لباس سنتی خود، گنچا، را به تن می‌کنند.
 
شعار آن‌ها چنین است:
"این سرزمین بسیار خشن بوده و در عین حال دارای گذرگاه‌های فراوانی است، این‌ها عواملی هستند که باعث می شوند تنها بهترین دوستان یا بدترین دشمنان به ملاقات ما آیند. "
 
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.