// ۲۷ مرداد ۹۶ ، ۱۱:۲۹

با ناخن‌های شکننده خود چه کنیم؟

اگر ناخن‌های‌تان شکننده هستند، باید با مراقبت‌های ویژه برای تقویت آنها تلاش کنید.شاید لازم باشد تا اول اطلاعات بیشتری دراین رابطه کسب کنید.

 ناخن سالم

چرا ناخن‌ها شکننده می‌شوند؟

دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد. استفاده بیش ازحد از سوهان‌های‌زبر، استفاده نادرست از وسایل زیبایی، کمبود آب در ناخن‌ها و یا تغذیه ناسالم از جمله عوامل شایع در بروز این مشکل هستند. اگر ناخن‌های شما دائما می‌شکنند، حتما از توصیه‌های زیر برای مراقبت، حفظ و کمک به ناخن‌های‌تان بهره بگیرید.

ناخن

تغذیه و آبرسانی

کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل کلسیم می‌تواند باعث ضعیف شدن ناخن‌ها ودر نتیجه شکننده شدن آنها شود.  برای اجتناب از این مشکل، باید میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید و درکنار آن مکمل‌های ویتامینه و مواد غذایی حاوی کلسیم مصرف نمائید.

کمبود آب در بدن

کمبود آب در بدن هم به راحتی با نوشیدن آب کافی در طول روز قابل حل است. البته مصرف آب را باقرار دادن ناخن‌ها در معرض آب، اشتباه نگیرید: کسانی که ناخن‌های‌شان مدت زیادی در معرض آب قرار دارد، بیشتر دچار خشکی و شکنندگی انگشت‌ها و ناخن‌ها می‌شوند. به علاوه تماس مواد شیمیایی و مواد شوینده با ناخن هم باعث ضعیف شدن ناخن‌ها می‌شود. از همین رو درهنگام انجام کارهای نظافتی دست‌کش به دست کنید و در پایان ، دست‌ها وناخن‌های‌تان را با صابون بشوئید و به خوبی خشک کنید و سپس از کرم مرطوب کننده استفاده نمائید.

تقویت ناخن

توصیه‌هایی برای تقویت ناخن‌ها

در مغازه‌های آرایشی و زیبایی می‌توانید با پرداخت مبلغی جزئی، مواد تقویت کننده برای ناخن‌های‌تان تهیه کنید. روغن‌های جلادهنده ناخن را بعد از شست‌وشوی دست‌ها‌ی‌تان مورد استفاده قرار دهید وبعد از استفاده از آنها بگذارید خوب خشک شوند.

اگر از شکنندگی ناخن‌های‌تان رنج می‌برید، بهتر است همیشه ناخن‌های‌تان را کوتاه نگاه دارید و به صورت هم‌زمان به تقویت آن‌ها بپردازید. این کار آسیب شکنندگی ناخن را به حداقل می‌رساند ودر عین حال کمک می‌کند تا ناخن‌های‌تان سالم و قوی رشد کنند. اگر قصد استفاده از سوهان ناخن را دارید به سراغ سوهان‌های نرم بروید وهیچ وقت روی ناخن‌های‌تان سوهان نکشید؛ چون باعث نازک شدن و شکننده شدن ناخن‌ها می‌شوید.

برای تمیز کردن لاک ناخن‌ها هم از مصرف  لاک پاک‌کن ها و یا حلال های استون‌دار خودداری کنید. چون این محصولات سطح ناخن وحتی محل رشد ناخن را ضعیف می‌کند.

اگر حس می‌کنید که ناخن‌های‌تان لکه یا قارچ دارند، به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که این‌ها می‌توانند نشانه بیماری‌های دیگری نیز باشند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.