// ۲۴ تیر ۹۶ ، ۲۱:۱۷

پل بروکلین (Brooklyn Bridge) یکی از قدیمی ترین پل های معلق در ایالات متحده آمریکا است .ساخت این پل در سال۱۸۶۹ آغاز شد و در سال ۱۸۸۳ تکمیل شد و بر روی رودخانه شرق واقع شده است که بروکلین را به منتهن متصل می کند . این پل ۱۸۲۵ متر طول دارد و بزرگترین پلمعلق جهان تا سال ۱۹۰۳ بوده است و همچنین این پل اولین پل معلق سیم فولادی (steel-wiree) جهان است.

نیویورک یکی از زیباترین خط افق های جهان را دارد که دورنمای این پل در منظره شهر ، خط افق نیویورک را دوچندان زیباتر می کند .

پل بروکلین

پل بروکلین در مه ۱۸۸۳ افتتاح شد . طراحان این پل : John A. Roebling – Washington Roebling و Emily Warren Roebling بودند. Roebling می گوید این پل نه تنها در ظاهر باشکوه و مقاوم است بلکه در واقعیت هم همینطور است .

دو برج هر کدام به ارتفاع ۸۴ متر در وسط پل ساخته شده است که بسیاری از کابل ها به آن ها متصل شده اند . یک شبکه کابل های مقاوم هر کدام به ضخامت ۱۱ اینچ این پل را در برابر سقوط محافظ می کند .

حتی Roebling ادعا کرد که این پل بدون این کابل ها هم فرو نمی ریزد و صرفا خم می شود . اما بعد از افتتاح این پل هنوز خیلی از نیویورکی ها امن بودن این پل را باور نداشتن و برای اثبات سخنان Roebling تعداد ۲۱ فیل به صورت همزمان از روی پل عبور کردند .

پل بروکلن به عنوان یکی از بزرگترین پل های مهندسی در قرن ۱۹ هنوز باقی مانده است و یکی از محبوب ترین پل های جهان در شهر نیویورک است .

پل بروکلین

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.