// ۰۲ تیر ۹۸ ، ۱۱:۱۸

«رمان نویسان، خود محصول دوره و زمانه و جامعه‌ای هستند که در آن زندگی می‌کنند.» این گفته روشن می‌کند که با تغییرات جامعه، رمان نیز تغییر می‌کند و شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد.

کارلوس فوئنتس در آغاز مقاله‌ی سروانتس و نقد خواندن می‌گوید:

اگر از من بپرسند عصر جدید از چه زمانی آغاز شد، می‌گویم از آن زمانی که دن کیشوت لامانچا در سال 1605 میلادی دهکده‌ی خود را ترک گفت، به میان دنیا رفت و کشف کرد که دنیا به آنچه او درباره‌اش خوانده، شباهتی ندارد.

به عبارتی، دن کیشوت همان من تنها یا انسان مدرنی است که از نیروهای غیر بشری و حمایت‌های اساطیری بهره‌ای ندارد و خود باید به تنهایی به مبارزه با دنیایی برخیزد که با او بیگانه است. در حالی که در حماسه‌ها و رمانس‌ها و داستان‌های پهلوانی اگر دقت کنیم، می‌بینیم که آشیل و ادیپوس یونانی، جهان را همانطور تفسیر می‌کنند که آرتورشاه انگلیسی و رولان فرانسوی. اینان در آنچه می‌بینند تردید نمی‌کنند و به حقیقتی یگانه باور دارند.

آلخوکار پانتیه می‌گوید سروانتس «من» جدیدی ابداع می کند و اکتاویو پاز در تعریف ادبیات جدید می گوید «ادبیات جدید هم مثل ادبیات گذشته از قهرمانان و اوج و فرود آنان می‌گوید اما آنان را تحلیل هم می‌کند. دن کیشوت، آشیل نیست؛ او در بستر مرگ سخت به کندوکاو در وجدان خود می‌پردازد.

به زبان دیگر، رمان مدرن غربی مبتنی بر اندیشه‌های اومانیستی پس از رنسانس است. در واقع از دن کیشوت به بعد است که همزمان با کشفیات جدید در علم و جنبش‌هایی نظیر دینپیرایی تقابل انسان با گذشته‌ی خویش آغاز می‌شود و فرزندان این زمانه، رمان مدرن می‌نویسند.

دانلود رمان,رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه,رمان 98ia,رمان طنز,سایت رمان 98ia,مرجع دانلود رمان

انجمن نودهشتیا بزرگترین و اولین سایت رمان نویسی در ایران

این کتابخانه مجازی با بیش از 4000 نفر کاربر در تمام ژانرهای رمان فعالیت میکند همچنین در این انجمن علاوه بر رمان داستان ها و مطالب مفید علمی نیز با کیفیت خوب منتشر می شود انجمن نودهشتیا برای کسانی که به نویسندگی علاقه دارند فرصتی برای شکوفایی استعداد آنها فراهم میسازد و آثار آنها را در مراحل مختلف و مهم در سایت اصلی منتشر می کند که این مراحل عبارتند از :
1) انتخاب ناظر رمان برای پیشرفت قلم و راهنمایی نویسنده 
2) طراحی جلد زیر نظر گرافیست های ماهر انجمن 
3) ویراستاری رمان برای اصلاح اشتباه های نوشته 
4) و در آخر آماده سازی فایل pdf و apk رمان جهت انتشار بر روی سایت اصلی 
انجمن نودهشتیا همچنین شامل فراخوان های تست قلم ، مسابقات نویسندگی ، صوتی کردن کتاب ، مصاحبه با نویسندگان و سرگرمی هایی در زمینه علمی و فرهنگی میباشد 
خانواده بزرگ نودهشتیا با داشتن مدیریت تخصصی و مناسب و کارشناسان ارشد ماهر مفتخر است کتاب های مفید و با کیفیت را به دست دوستداران کتاب برساند
همچنین برای دانلود رمان وارد سایت نودهشتیا شوید تا رمان مورد نظر خود را دانلود کنید

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.