// ۲۱ بهمن ۹۷ ، ۲۲:۰۱
بررسی فیلم حماسه کولی

در این مطلب سعی دارم تا درباره یکی از بهترین فیلم هایی که در این چند سال اخیر دیده ام صحبت کنم، فیلمی درباره خواننده گروه کویین که در سال 1991 بخاطر بیماری ایدز درگذشت. قبل از اینکه این فیلم رو تماشا کنم هیچ وقت فکر نمی کردم که یک بازیگر هرچقدر که توانمند باشد بتواند در نقش یکی از شناخته شده ترین خواننده های راک (مرکوری) به ایفای نقش بپردازد، اما بعد از دیدن این فیلم  نظرم به طور کولی تغیر کرد به شکلی که معتقدم که نه تنها بهترین فیلم 2018 میباشد بلکه بجرائت می توانم بگویم که یکی از برترین فیلم های 10 سال اخیر سینمای هالیوود است. قرار بود تا در ابتدا ساشا باراکوهن در نقش فردی به ایفای نقش بپردازد اما بنا به دلایلی این نقش را یک بازیگر کوتاه قد و بسیار جوان به نام  رامی مالک برعهده گرفت که در ابتدا انتخاب خیلی عجیبی بود اما سرانجام مالک  توانست در این فیلم به خوبی از عهده این نقش برآید و بازی بسیار متفاوتی را از خود به نمایش بگذارد. فیلم Bohemian Rhapsody فیلمی خوش ساخت به کارگردانی برایان سینگر است که موفق شد در این فیلم به زندگی یکی از شناخته شده ترین خواننده های راک که در زمان حیاتش مشغول اجرا بود بپردازد.

داستان فیلم با جوانی فردی اغاز می شود،داستان جوانی که علاقه بسیار زیادی به موسیقی و بخصوص سبک راک دارد و هر شب برای دیدن اجراهای گروه های مختلف حضور پیدا می کند تا سرانجام با دو نفر از نوازندگان بسیار خوب آشنا می شود که به تازگی خواننده خود را از دست داده اند، او که از این خبر خوشحال می شود به آنها پیشنهاد همکاری می دهد اما آنها بخاطر دندان هاییش او را مسخره می کنند ولی زمانی که صدایش را میشنوند در مقابل او سر تعظیم فرو می آورند.


رامی مالک موفق شد تا در این فیلم بسیار بدرخشد و به خوبی شخصیت فردی مرکوری رو همانگونه که بوده و نه کمتر و نه بیشتر به تصویر بکشد، شاید بتوان بازی در فیلم حماسه کولی رو یکی از بهترین نقش آفرینی های رامی مالک در این چند سال اخیر دانست، البته باید اشاره کرد که بازی مالک در فیلم پاپیون که نسخه اصلی آن در سال 1973 با بازی داستین هافمن و استیو مک کوئین بر روی پرده سینماها رفت، بازی بسیار قابل قبولی بود و توانست طرفداران این فیلم را راضی نگهدارد، فیلم پاپیون محصول سال 2018 و به کارگردانیMichael Noerمی باشد که بازیگرانی چون چارلی هونام و رامی مالک در آن حضور یافته اند.

بررسی فیلم حماسه کولی

فیلم Bohemian Rhapsody یا به عبارتی حماسه کولی فیلمی به کارگردانی برایان سینگر و دکستر فلچر می باشد که سعی دارد تا زندگی یکی از مطرح ترین خواننده های جهان ( فردی مرکوری خواننده گروه کوئین) را به تصویر بکشد. این فیلم بر اساس یک زندگی واقعی ساخته شده است و در تمام مدت سعی شده است تا زندگی این شخصیت بسیار معروف به همان شکلی که بوده به تصویر کشیده شود اما ضعف های بسیار زیادی نیز در این فیلم دیده می شود که از جمله آنها می توان به نبودن ضد قهرمان در فیلم اشاره کرد که کار را برای سازندگان این فیلم بسیار سخت و نویسندگان این فیلم را مجبور کرد تا یک ضدقهرمان بسازند. در ابتدا باید اشاره کرد که شروع این فیلم مانند دیگر فیلم ها در این ژانر خیلی معمولی و تا حدودی کسالت آور است، فیلم با یک پسر جوان شروع می شود که علاقه بسیار زیادی به موسیقی دارد و در بیشتر اجراها به عنوان تماشاچی حضور دارد تا اینکه به صورت اتفاقی با یک گروه موسیقی بسیار حرفه ای آشنا می شود، ابتدا افراد این گروه که از دو گیتاریست تشکیل شده است که او را بخاطر دندانهایش مسخره می کنند ولی زمانیکه او قطعه ای را با صدای خودش می خواند آنها به شدت مجذوب صدای فردی میشوند و از او می خواهند تا به عنوان خواننده برای این گروه بر روی سن برود.

باید اشاره کرد که فیلم از میانه داستان دیگر آن روند خسته کننده را رها می کند و روندی سریعتر را به خود می گیرد و بنظر من در این شتاب زدگی چیزی که به فیلم تا حدودی جان تازه ای می بخشد اجراهای هیجان‌انگیز این گروه بر روی صحنه می باشد که شخصیت اصلی را همانند یک ابرقهرمان در مجموعه فیلم های مارول بالا می برد. در اصل باید گفت که شاید در ابتدا تمرکز فیلم بر روی شکل‌گیری و شهرت گروه موسیقی کوئین می باشد اما رفته رفته فیلم تمام وقت خود را به خواننده اصلی این گروه یعنی فردی مرکوری اختصاص می دهد و به این صورت دیگر شخصیت های این گروه که نقش اساسی در شکل گیری این گروه دارند در حاشیه قرار می گیرند. در انتها باید اشاره کرد اگر شما از طرفدارن فیلم های زندگینامه ای هستید شک نکنید این فیلم شما را راضی خواهد کرد و شما از دیدن آن لذت خواهید برد، البته باید به طرفداران این سبک از فیلم ها باید این مژده را داد که سال گذشته پر از فیلم هایی در این سبک بود که از مطرح ترین آنها می توان به فیلم جدید بردلی کوپر، با بازی خواننده مشهور لیدی گاگا اشاره کرد که توانست سر و صدای بسیار زیادی به پا کند و به موفقیت بسیار زیادی دست یابد، فیلم A Star Is Born فیلمی درباره یک خواننده بسیار معروف است که بخاطر مشکلاتی چون اعتیاد رفته رفته شهرت خود را دارد از دست می دهد.

دانلود فیلم جدید خارجی با لینک مستقیم و رایگان در بلکس آپ blaxup : آخرین مطالب سایت در مجله اینترنتی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. ** م** | ۲۲ بهمن ۹۷ ، ۱۲:۲۶ | لینک
    متاسفانه فیلم رو ندیدم *-*
    • | ۲۲ بهمن ۹۷، ۱۳:۴۱
      سپاس از حضورتان