// ۰۹ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۵۸

با عطسه می‌شود به شخصیت افراد پی برد!

امروزه دانشمندان رفتارهای انسان را مورد مطالعه‌ی دقیق قرار می‌دهند تا به حقایق کشف نشده‌ای دست پیدا کنند. در این میان روانشناسان با مطالعه‌ی دقیق رفتار‌های انسانی، تست‌های روانشناسی جذابی تولید کرده‌اند که پرده از حقایق جالبی در مورد شخصیت انسان برمی‌دارد. حالا بگویید چطور عطسه می‌کنید تا بگوییم چه شخصیتی دارید!

با عطسه می‌شود به شخصیت افراد پی برد!

همه‌ی مردم عطسه می‌کنند اما این پدیده در این روزهای بهاری بیشتر اتفاق می‌افتد. جالب است بدانید علت عطسه در تمام افراد یکسان است اما شدت و نحوه‌ی عطسه کردن افراد با هم فرق دارد. نحوه‌ی عطسه کردن افراد می‌تواند حقایقی را در مورد شخصیت آن‌ها بر ملا کند. با بنیتا همراه باشید.

How-to-make-a-baby-sneeze-6-compressed.jpg

عطسه کردن یک دلیل واحد دارد: وقتی که عوامل محرکی مانند گرد و غبار، شوره‌ی حیوانات، گرده‌ی گیاهان و مواردی از این قبیل وارد بینی ما می‌شوند، مغز با سیگنال دستور می‌دهد که بدن خودش را از شر عامل محرک خلاص کند!

در این زمان فرد نفس عمیقی می‌کشد و ماهیچه‌های قفسه‌ی سینه‌اش منقبض می‌شوند، زبان به خاطر فشار موجود به سقف دهان می‌چسبد، هوا با فشار از مجرای بینی خارج می‌شود و عطسه اتفاق می‌افتد!

این فرآیند در همه یکسان است اما شکل ظاهری عطسه در افراد گوناگون فرق دارد. واکنش‌های افراد در هنگام عطسه تحت تاثیر عوامل مختلفی هستند که ابتدایی‌ترینشان آناتومی بدن فرد است. صدای ناشی از عطسه، به نحوه‌ی خروج هوا از دهان و بینی شما بستگی دارد؛ بنابراین سایز مجرای بینی بر شدت عطسه تاثیر مستقیم دارد. شدت عطسه‌ی افرادی که ریه‌های بزرگ‌تری دارند بیشتر است، زیرا هوای بیشتری وارد ریه‌ی این افراد می‌شود و در نتیجه هوای بیشتری را از مجرای بینی خارج می‌کنند. اگر کسی چند عطسه پشت سر هم داشته باشد به این معنی است که یک عطسه نتوانسته عامل محرک را از بدن بیرون براند.

woman-sneezing-w.jpg

پتی وود از مرکز پژوهشی و تحقیقاتی بِنادریل دست به تحقیق جالبی زد که نتیجه‌ی عجیب و شگفت انگیزی داشت. برای این تحقیق، پتی وود از پانصد داوطلب کمک گرفت. او موفق شد افراد را با توجه به نوع عطسه‌هایشان به چهار گروه تقسیم کند.

حقایق جالبی وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها در مورد شخصیت افراد، حدس‌های درستی بزنید:

عطسه‌ی آرام و با ملاحظه

افرادی که فقط یک بار عطسه می‌کنند و در هنگام عطسه، رویشان را از دیگران برمی‌گردانند، عموما از درگیری کناره می‌گیرند و به روابط احترام می‌گذارند و طبیعتی حمایت‌گر دارند.

عطسه‌ی آرام و همراه با پوشاندن دهان

این شخص غالبا در هنگام عطسه جلوی دهانش را می‌گیرد. او شخصی دقیق و مبادی آداب است. او زمان زیادی را به فکر کردن و مزه‌مزه کردن حرف‌هایش قبل از صحبت کردن، اختصاص می‌دهد.

حبس عطسه

برخی افراد به خاطر این که بسیار بلند عطسه می‌کنند، سعی می‌کنند که عطسه‌شان را نگه دارند که این کار بسیار مضر است. این‌گونه افراد غالبا بسیار قاطع و رهبرانی حقیقی هستند که بسیار سریع و مفید کار می‌کنند تا زودتر به هدفشان دست پیدا کنند.

عطسه‌ی بی‌واهمه و آشکار

این شخص بسیار راحت و بی‌دغدغه عطسه می‌کند و اهمیتی نمی‌دهد که بلند عطسه کند یا صدای خنده‌داری در هنگام عطسه تولید کند و یا حتی چند عطسه‌ی پشت سر هم داشته باشد!

او شخصی کاریزماتیک و برون‌گراست که از ابراز احساسات و بیان عقایدش نمی‌ترسد.

عوامل محیطی هم می‌تواند بر نحوه‌ی عطسه کردن تاثیرگذار باشد. طبق نظر وود، ۴۵ درصد از مردم اظهار کرده‌اند که نحوه‌ی عطسه کردن آن‌ها در فضای شخصی‌شان با اماکن عمومی فرق دارد. اما با توجه به تاثیر عوامل ذاتی و غیرارادی می‌توان گفت که این تحقیق جالب، قابل اعتماد است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.