// ۰۵ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۴۳

سازمان فضایی ناسا از یک مریخ نورد مفهومی جدید رونمایی کرده است که با هدف انجام مأموریت هم به عنوان یک وسیله‌ی نقلیه و هم به عنوان یک آزمیشگاه سیار برای نسل بعدی مسافران فضایی طراحی شده است.

اختصاصی «تابناک باتو» ؛ چشم‌انداز علمی و تخیلی آینده شبیه به هیچ چیزی نیست جز ربات‌هایی که به سیاره‌ی سرخ سفر کرده‌اند.

 سازمان فضایی ناسا از یک مریخ نورد مفهومی جدید رونمایی کرده است که با هدف انجام مأموریت هم به عنوان یک وسیله‌ی نقلیه و هم به عنوان یک آزمیشگاه سیار برای نسل بعدی مسافران فضایی طراحی شده است.

مریخ نورد,سازمان فضایی،آمریکا,ناسا،سیاره سرخ,وسیله‌ی نقلیه,طراحی و ساخت,آزمایشگاه سیار

این وسیله‌ی نقلیه هشت و نیم متری متعلق به فیلم‌های علمی و تخیلی نیست. شش چرخ بزرگ این وسیله‌ی نقلیه پیشرفته، این امکان را فراهم می‌کنند تا این وسیله بتواند از روی صخره‌ها، سنگ‌ها، دهانه‌ها و تپه‌های شنی عبور کند. جلوی شیب‌دار این وسیله نقلیه یادآور خودروی بتمن در فیلم‌ها کریستوفر نولان است. این وسیله همچنین از پنل‌های خورشیدی برای تأمین انرژی تمام کارها بهره می‌برد.

 

ناسا اعالام کرد: «این مریخ نورد دارای سیستم‌های پشتیبانی از حیات، سیستم‌های جهت‌یابی و برقراری ارتباطات و همچنین طراحی و مصالحی مرتبط با منابع و شرایط سطح مریخ است.»

 

این وسیله‌ی نقلیه‌ی ساخته شده توسط «پارکر برادرز کانسپتس» (Parker Brothers Concepts) – که شبیه هیچ وسیله‌ی نقلیه دیگری نیست به جز وسایل نقلیه‌ای که بتوانند ۵۵ میلیون کیلومتر دورتر در سطح مریخ حرکت کنند – مأموریت «تابستان مریخ» (summer of Mars) ناسا را به جلو خواهد برد تا ناسا بتواند به جوانان در مورد تلاش‌های خود برای فرود انسان در جهانی در همسایگی زمین آموزش دهد و اطلاع‌رسانی کند.

این وسیله‌ی نقلیه‌ی مفهومی هرگز قصد ندارد که تپه‌های شنی مریخ را درنوردد اما ناسا معتقد است: «یک و یا بیشتر ارکان این وسیله‌ی نقلیه که بیشتر راه را برای تبدیل شدن به یک مریخ نورد طی کرده‌اند، باعث می‌شوند که این وسیله‌ی نقلیه بتواند در سطح مریخ به گشت و گذار بپردازد.»

 

مریخ نورد رباتیک بعدی این سازمان فضایی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ روی سیاره مریخ فرود بیاید تا به جستجوی علائم حیات میکروبی در گذشته بپردازد و نمونه‌های مغزه را برای بازگشت بالقوه به زمین جمع‌آوری کند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.