نمایشگاهی در موزه اتومبیل پیترسون در لس آنجلس به بررسی لورایدر به عنوان یک کاتالیزور هنری و عنصر فرهنگی میپردازد. طیف وسیعی از کارها از جمله نقاشی، عکاسی و خود وسایل نقلیه نبوغ مربوط به خودرو را با بیان خلاقانه ترکیب میکند.
ال ری، ۲۰۱۱
یک شورلت ایمپالای ۱۹۶۳ با ترکیبی از رنگهای آبنباتی سفارشی، آبکاری کروم و قلم زنی، در این موزه نمایش داده میشود. ال ری «نقطه اوج فرهنگ لورایدر مدرن» نامیده شده و تحسین و توجه زیادی را جلب کرده است. طراحی هندسی نقوش رنگی، خطوط بدنه خودرو را برجستهتر میکند.
جیپسی رز، ۱۹۷۴
این اتومبیل اولین بار در سال ۱۹۷۴ توجه ملی را به سوی خود جلب کرد، وقتی در یک کمدی تلویزیونی نمایش داده شد. جیپسی رز با حدود ۱۵۰ گل رز تزئین شده که با دست نقاشی شده اند و فضای داخلی شامل وسایل صورتی مخملی، لوستر و بار میشود.
المورتوریدر، ۲۰۰۶
این خودرو توسط هنرمندانجان حوتا لینوس و آرتمیو روریگز ساخته شده و یک اثر هنری است مه تمهای پیچیده مربوط به فرهنگ لورایدر را نشان میدهد. این اثر هنری روی شورلت ایمپالای ۱۹۶۸ از تصاویر برگرفته از تاریخ هنر غرب است.
گنگستر اسکواد، ۲۰۱۲
این شورلت مستر دیلوکس نتیجه مشارکت ترکیب هنر گرافیکی تتو و هنرمند گرافیتی و گنگستر اسکواد است. (فیلمی به کارگردانی روبن فلیشر) به عنوان بخشی از همکاری با وارتر بروس، این ماشین به نقاشیهای انجام شده با دست و الهام گرفته از فیلم تبدیل شد.
ماشین خانوادگی ما، ۱۹۸۴
لوجان بااستفاده از رنگهای لاکی و قلم مو، شورلت سدان، ماشین خانواده اش در سال ۱۹۵۰ را به یک لورایدر با روایتی شاد از هنر عامیانه تبدیل کرد.
تگ هاخودروهای خاص