// ۲۸ تیر ۹۷ ، ۲۳:۳۲

فلفل کاین نه تنها هزاران سال است که به عنوان یک ادویه در آشپزی استفاده می شود، بلکه ابزاری توانمند در پزشکی سنتی و مدرن نیز است.با سایت تفریحی چفچفک همراه باشید.

فلفل کاین ترکیبی قدرتمند با موارد استفاده مختلف است که طی سال های اخیر در رژیم های پاکسازی و سمزدایی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته زیرا از آن برای تحریک گردش خون و خنثی سازی اسید استفاده می کنند.

فلفل کاین چگونه به بهبود شرایط بدن انسان کمک می کند؟

از بازسازی دیواره روده تا نابودی سلول های سرطانی و کمک به کاهش وزن، فلفل کاین یک ابرماده غذایی است که باید از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید. فلفل کاین برای بهبود مشکلات مختلف گوارشی از جمله ناراحتی معده، گاز روده، معده درد، اسهال و گرفتگی های عضلانی استفاده می شود.

همچنین، این محصول در بهبود شرایط قلب و رگ های خونی از جمله گردش خون ضعیف، لخته شدن بیش از حد خون، کلسترول بالا، و پیشگیری از بیماری قلبی کاربرد دارد.

از بین بردن سلول های سرطانی

طی یک مطالعه در دانشگاه پیتسبورگ، پژوهشگران موفق به درمان سلول های سرطانی لوزالمعده با استفاده از کپسایسین، ماده فعال موجود در فلفل شدند. آنها دریافتند که کپسایسین در عملکرد میتوکندری اختلال ایجاد کرده و موجب آپوپتوز (مرگ سلولی برنامه ریزی شده) در سلول های سرطانی بدون تحت تاثیر قرار گرفتن سلول های سالم لوزالمعده می شود.

در مطالعه ای دیگر، پژوهشگران دریافتند که کپسایسین رشد سلول های سرطان پروستات را تا حدود 80 درصد کاهش داده است.

به گفته پژوهشگران دانشکده پزشکی یوسی‌ال‌ای، کپسایسین اثر قابل توجهی در پیشگیری از رشد سلول های سرطان پروستات داشته است. این ماده توسعه تومورهای پروستات را نیز به طور قابل توجهی کند کرده بود.

تقویت کاهش وزن

مطالعات کنترل شده نشان داده اند که افزودن 6 تا 10 گرم فلفل کاین به هر وعده غذایی میزان گرسنگی پس از هر وعده غذایی و میزان کالری های مصرفی بین هر وعده غذایی را نیز کاهش می دهد.

مطالعه ای دیگر در دانشگاه مریلند نیز نشان داد زمانی که 10 گرم فلفل کاین به یک وعده غذایی اضافه می شود، کالری سوزی در بدن افزایش اندکی داشته است.

بهبود شرایط معده و روده

نتایج برخی مطالعات اثرات مفید کپسایسین بر مخاط معده را نشان می دهند. همچنین، فلفل کاین حاوی ویتامین های A، C و B، کلسیم و پتاسیم است که به بدن در بازسازی دیواره داخلی معده و روده کمک می کنند.

کاهش درد

بسیاری از پمادها و کرم ها که برای مدیریت درد استفاده می شوند حاوی کپسایسین هستند. این مساله در مورد روش های درمانی مورد استفاده برای آرتریت و زونا نیز صادق است.

همچنین از کپسایسین برای مدیریت درد در نوروپاتی، فیبرومیالژیا و کمر درد نیز استفاده می شود.

چگونگی ساخت کرم کپسایسین

مواد لازم:

سه قاشق غذاخوری پودر فلفل کاین

یک فنجان روغن زیتون

نصف فنجان موم زنبور عسل رنده شده

یک ظرف دبل بویلر

یک ظرف شیشه ای که درب آن به خوبی بسته می شود

دستورالعمل:

پودر فلفل کاین و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و درون دبل بویلر بریزید.

دبل بویلر را برای 5 تا 10 دقیقه روی حرارت متوسط گرم کنید.

موم رنده شده را درون ظرف ریخته و تا زمانی که کاملا آب شود به هم زدن ادامه دهید.

این ترکیب را برای 10 دقیقه درون یخچال قرار دهید و سپس با قدرت به هم بزنید.

بار دیگر ترکیب را سرد کرده و به هم بزنید.

محصول نهایی را درون ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

این کرم را می توانید برای یک هفته و نیم نگهداری کنید.

کرم را هنگام احساس درد به صورت مستقیم روی موضع بمالید.

پس از استفاده، دست های خود را با سرکه رقیق شده شستشو دهید تا از پاکسازی کپسایسین باقیمانده روی آنها اطمینان حاصل شود زیرا در صورت تماس با چشم یا بینی موجب سوزش می شود.

محافظت از قلب

مطالعه ای در دانشگاه سینسیناتی نشان داد که استفاده از کپسایسین روی بخش های خاصی از پوست در موش ها موجب تحریک اعصاب حسی در پوست و ارسال سیگنال هایی در سیستم عصبی می شود. این سیگنال ها مسیرهایی سلولی در قلب را فعال می کنند که از عضله محافظت می کنند.

پژوهشگران پس از استفاده از کپسایسین کاهش 85 درصدی مرگ سلول های قلب را مشاهده کردند.

به گفته پروفسور کیت جونز، از دانشگاه سینسیناتی، کپسایسین موضعی اثر نامطلوب جدی به همراه ندارد و می توان به راحتی از آن در آمبولانس یا اتاق عمل به منظور پیشگیری از مرگ بافت عروق استفاده کرد.

در صورت اثبات کارایی در انسان، این روش درمانی پتانسیل کاهش آسیب و/یا مرگ در رویدادهای انسداد عروق را دارد، از این رو میزان و پیامدهای حمله قلبی کاهش می یابد.

دکتر جان کریستوفر نیز مصرف چای فلفل کاین، یک قاشق چایخوری فلفل کاین در یک فنجان آب داغ، زمانی که قربانی حمله قلبی در انتظار رسیدن آمبولانس است را توصیه می کند.

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote :بخش سلامت از  مجله اینترنتی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. آرایش صورت عروس
    آرایش صورت عروس | ۲۱ مهر ۹۷ ، ۱۲:۴۲ | لینک
    سلام.من همیشه مطالبتون رو دنبال میکنم.وبسایت خیلی خوبی
    دارید.ممنون