// ۱۶ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۴۵
با استایل هنری بیشتر آشنا شویم

استایل هنری چیست؟ استایل یا تیپ هنری نشان‌دهنده تفکری خلاق است و به نوعی نگاه هنری افراد به دنیای پیرامون را به نمایش می‌گذارد. اما چطور استایل هنری داشته باشیم؟ با سیرسیرک همراه باشید تا درباره این استایل پرطرفدار بیشتر بدانید.

 

استایل هنری

 

شاید بارها درباره طرز لباس پوشیدن شخصی، اصطلاح تیپ هنری یا استایل هنری را شنیده باشید. از آنجایی که ممکن است عموم مردم درباره تک تک استایل‌ها اطلاعات دقیقی نداشته باشند بسیاری از سبک‌ها را هنری می‌دانند و در مواردی سبک سنتی را با سبک هنری اشتباه می‌گیرند. هنری‌ها به شیوه‌ای متفاوت از جامعه لباس می‌پوشند و شاید همین باعث شده تا هر ترکیب متفاوتی هنری نامیده شود. 

 

استایل هنری

 

طرفداران این استایل اغلب هنرمندانی هستند که با توجه به رشته‌ هنری، سبک کاری و نگاه شخصی‌شان ترکیب‌های هنری متفاوتی در لباس پوشیدن خود خلق می‌کنند، این گروه الگوی هنردوستانی می‌شوند که ممکن است اصلا هنرمند حرفه‌ای نباشند، اما به خاطر علاقه به هنر یا هنرمند خاصی سبک لباس پوشیدن هنری را انتخاب کرده‌اند.

 

علاوه بر این دو گروه، گاهی افرادی که سر و کاری با هنر ندارند و علایق غیرهنری هم دارند به استایل هنری علاقه‌مند می‌شوند و در برخی موقعیت‌ها این سبک لباس پوشیدن را انتخاب می‌کنند که قطعا استایل آن‌ها نسبت به هنری‌ها پختگی لازم را نخواهد داشت چرا که استایل هنری نمایانگر خلاقیت مستقل شخص است و هنری استایل‌ها می‌خواهند با لباس‌هایی که می‌پوشند نوع نگاه و باورهایشان را نشان دهند.

 

 

سبک هنری می‌تواند از فردی به فردی دیگر کاملا متفاوت باشد چرا که ایده و خلاقیت افراد در هنر هیچ‌گاه یکسان نیست و این همان دلیلی است که باعث ‌می‌شود هنری‌ها سبک خاص خود را داشته باشند. طرفداران استایل هنری هنجارهای سنتی را دنبال نمی‌کنند و گاهی هنر غیرمتعارف‌شان باعث نوآوری می‌شود و روندی کاملا مجزا از جریان صنعتی مد پیدا می‌کند.

 

امروزه همه هنرها می‌توانند الهام‌بخش طراحان باشند و بسیاری هنر و مد را یک روح می‌دانند. طراحان مشهوری همچون السا‌اسکیا پارلی و الکساندرمک‌کوئین از هنرمندانی هستند که سعی داشته‌اند پیوند مد و هنر را همواره زنده نگه دارند و لباس‌‌ها را به آثار ارزشمند هنری تبدیل کرده‌اند. استایل هنری هم از همین آثار و البته سبک شخصی طراحانشان سرچشمه می‌گیرد، از استایل مجموعه جدید طراح در هفته‌های مد گرفته تا سبک شخصی لباس پوشیدن طراح.

 

چطور به سبک هنری لباس بپوشیم؟

قبل از هر چیز باید ذائقه هنری خود را پیدا کنید، مطیع صنعت مد نباشید و با جسارت تمام سبک خودتان را تعریف کنید. اگر اهل رنگارنگی و تنوع هستید و در لباس پوشیدن خلاقیت دارید قطعا استایل هنری مناسب شماست.‌ شاید سطحی و عام به نظر برسد که کسی تنها از روی ظاهر شما را بشناسد اما مطالعاتی که بر شناخت تجسمی صورت گرفته نشان می‌دهد که طرز لباس پوشیدن ما بر درک افراد از روحیات‌مان بسیار موثر است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطمئنا مکان مناسبی برای خرید شما نیست و برای خریدن لباس‌های هنری باید به گالری‌های لباس و اکسسوری دست‌ساز سری بزنید.

 

هنری‌ها درگیر جریان مد نمی‌شوند و اجازه نمی‌دهند که جدیدترین مجموعه‌ یک برند لوکس استایل آن‌ها را هدایت کند. آن‌ها اغلب لباس‌های دست‌دوز می‌پوشند که گاهی توسط خودشان دوخته شده، تزئینات روی لباس‌های هنری هم کار دست خودشان یا هنرمندان محبوب آن‌هاست. نقاشی روی پارچه، چاپ‌های دستی، لباس‌های بافته شده، قلاب بافی و دوخت‌های سنتی همه تزئیناتی است که بر روی لباس‌های هنری می‌بینید. گاهی شاید اضافه کردن یک تکه لباس وینتیج هم برای ترکیب هنری شما بد نباشد. هنری‌های به لباس‌هایی با الیاف طبیعی علاقه ‌دارند و از آنجایی که طرفدار حمایت از حیوانات و محیط زیست هستند چرم مصنوعی را به نمونه طبیعی آن ترجیح می‌دهند.

 

در ترکیب هنری، از مدل مو گرفته تا طراحی کفش‌ها براساس مدل ذهنی خاص هر فرد انتخاب می‌شود و به همین خاطر ویژگی‌هایی کلی برای این استایل درنظر گرفته می‌شود. اغلب لباس‌های راحت می‌پوشند و در بیشتر موقعیت‌ها استایل کژوال دارند.

 

حتی در موقیعت‌های نسبتا رسمی هم به سبک خودشان رسمی هستند، مثلا اگر قرار باشد در مراسمی رسمی کت‌وشلوار بپوشند در رنگی غیرمعمول همچون سبز آن را انتخاب می‌کنند. گاهی لباس‌های کاملا نو را از همان ابتدا به سبک روحیات و هنرشان تغییر شکل می‌دهند، مثلا شلوارهای جین را نقاشی و رنگ‌آمیزی می‌کنند یا با تکه دوزی و گلدوزی آن‌ها را تزئین می‌نمایند.

 

 

همان قدر که به رنگارنگ پوشیدن علاقه‌مندند، ترکیب‌های مشکی، خاکستری و خنثی هم دارند و ممکن است برای رویدادهای کاملا رسمی استایل مونوکروم مشکی را با اکسسوری‌های رنگی و هنری ست ‌کنند. اگر فردی علاقه‌مند به استایل هنری جسارت پوشیدن لباس‌های خلاقانه و خاص را نداشته باشد می‌تواند اکسسوری‌های متفاوت و جذاب هنری را با لباس‌های ساده و تک رنگ هماهنگ ‌کند. اکسسوری‌های چوبی، بافتنی، فلزی و پارچه‌ای بخشی از این آیتم‌های متفاوت هستند. کلاه یکی از تکه‌های محبوب در استایل هنری است، کلاه های لبه پهن یا کلاه های کج همچون بره BERET را بسیار در ترکیب استایل هنری می‌بینید.

 

جلیقه، کمربند و شال گردن هم دیگر تکه‌های پرکاربرد و مورد علاقه یک هنری استایل است و به طور کلی به مجموعه استایل‌شان از لایه‌های بسیار و متفاوت تشکیل شده است.

 

 

در استایل هنری کلیشه‌های جنسیتی معنایی ندارد، چه درمورد انتخاب رنگ‌ها و چه درمورد لباس و آرایش صورت و مو. مدل مو یکی از بخش‌های مهم استایل هنری است، مثلا ممکن است لباس‌هایی خنثی و ساده بپوشند اما برای مو رنگ‌های فانتزی را انتخاب کنند یا مدل‌های کوتاهی بدون تقارن و بافت‌های عجیب و غریب. دختران موهای بسیار کوتاه و پسران موهای بسیار بلند را ترجیح می‌دهند. گاهی هم کاملا داستان برعکس می‌شود یعنی مدل موها ساده، طبیعی و بی هیچ آرایشی است و تمام جزئیات استایل در لباس‌ پوشیدن نمایان می‌شود.

 

پیرسینگ و تاتو از جنبه‌های آرایشی محبوب هنری‌هاست اما همچون پانک‌ها در استفاده از آن افراط نمی‌کنند. برای پسران گذاشتن ریش و سبیل هم از گزینه‌های آرایشی و جذابیت‌شان محسوب ‌می‌شود.

 

 

هنری‌ها لحظات را زندگی می‌کنند و با دقت تمام در جزئیات اطراف‌شان هر لحظه به بهتر شدن سلیقه‌ هنری خود کمک می‌کنند و همین باعث می‌شود تا هربار خوشتیپ‌تر از پیش باشند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.