// ۱۶ آبان ۹۸ ، ۲۳:۰۲

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از تکناز : واشر سر سیلندر بین بلوک موتور که قطعاتی مانند میل لنگ و پیستون ها داخل آن قرار دارند و فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب بندی می کند تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری کند.

واشر سرسیلندر

کار واشر سرسیلندر چیست؟

واشر سرسیلندر سه وظیفه اصلی دارد:

آب بندی سیلندر:

همانطور که در این بخش از سرگرمی چفچفک توضیح خواهیم داد وقتی موتور در حال کار کردن است، فشار سیلندر در موتور بنزینی به راحتی می تواند به 700 psi و در موتور دیزلی، تا 2 هزار psi برسد. واشر سرسیلندر سبب بهینه تر شدن حالت کارکرد سیلندر می شود . آب بندی واشر سرسیلندر با اهمیت است زیرا هر گونه نشتی گاز در دقت کار موتور تاثیر گذار بوده و موجب کاهش قدرت و راندمان موتور می گردد. واشرسر سیلندر باید بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل نماید.در صورتی که آب رادیاتور اندک باشد فشار زیادی به موتور و واتر پمپ وارد می شود و موجب سوختن واشر سر سیلندر می شود ، تعمیر واشر سر سیلندر هزینه هنگفتی را به همراه دارد.

کار واشر سر سیلندر چیست؟

وظایف اصلی واشر سرسیلندر 

همچنینین بخوانید:

رونمایی خودروی جدید و خفن بی ام و

​​خودروی یک میلیون دلاری با روکش طلا +عکس

هدایت مایعات :

داخل بلوک موتور و سرسیلندر مایع خنک کننده موتور و هم روغن موتور مورد نیاز هستند و مسیرهایی در واشر سرسیلندر وجود دارند که بین سر سیلندر و بلوک موتور در گردش باشند. در سرسیلندر، وظیفه مایع خنک کننده تنظیم دمای سوپاپ و شمع ها است.

حفظ و نگهداری مایعات از وظایف واشر سرسیلندر:

مسیرهای مخصوص مایع خنک کننده و روغن موتور تنها چند میلی متر با هم فاصله دارند. جلوگیری از ترکیب مایع خنک کننده و روغن موتور با هم یکی از وظایف اصل واشر سرسیلندر است. یکی دیگر از وظایف واشر سرسیلندر جلوگیری از نزدیک شدن گازهای احتراق به مسیرهای مخصوص مایع خنک کننده و روغن موتور است.

کار واشر سریلندر

وظیفه های واشر سرسیلندر و نشانه های سوختن آن  

نشانه های سوختن واشر سرسیلندر

1. کم شدن آب رادیاتور

2.مسدود شدن مجراهای عبور آب در موتور

3. خنک نشدن آب رادیاتور به علت رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه.

4. نقص فنی در ترموستات.

5. نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور.

6. پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.

7. رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما.

از دیگر علائم سوختن واشر سرسیلندر گرمای بیش از حد موتور، زدن جوش کاذب در رادیاتور، وجود آب در سرپیستون ها، مخلوط شدن آب و روغن، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین کم شدن قدرت و کشش موتور هستند.

نکته :در سوختن واشر سر سیلندر اول آب رادیاتور داغ می شود و حرارت افزایش می یابد و پس از چند دقیقه بعد از رسیدن آمپر به خط قرمز واشر شروع به صدمه دیدن می کند.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : تکناز

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.