// ۲۹ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۰۶

چه کارهایی را نباید در آرایشگاه انجام دهیم

مقالات زیادی در رابطه با بایدها و نبایدهای آرایش کردن در منزل وجود دارند. گزارش چفچفک در رابطه با نبایدهایی که بهتر است در سالن آرایشگاه رعایت کنید را بخوانید.

چه کارهایی را نباید در آرایشگاه انجام دهیم

همه ما دوست داریم برای مهمانی و مناسبت‌های خاص یک آرایش کامل و بدون نقص داشته باشیم و گاهی ترجیح می‌دهیم که به یک سالن زیبایی مراجعه کنیم و اجازه دهیم که افراد متخصص این کار را برای ما انجام دهند. بدیهی است هرچقدر که پوست شما آمادگی بهتری داشته باشد آرایشگرها هم بهتر می‌توانند کارشان را انجام دهند. بنابراین ما یکسری نکات لازم که باید قبل و درحین مراجعه به آرایشگاه رعایت کنید را در ادامه آورده‌ایم پس با چفچفک همراه باشید.

 

۱- صورت خود را همان روز اصلاح نکنید

نکات آرایشی

Credit: Byrdie

روزی که می‌خواهید برای آرایشِ صورت به آرایشگاه مراجعه کنید، ابروهای خود را بر ندارید و صورتتان را اصلاح نکنید زیرا این نواحی قرمز و حساس می‌شوند و فاندیشن‌ها به خوبی روی پوست نمی‌نشینند.

 

۲- از اسپری برنزه کننده استفاده نکنید

نکات آرایشی

Credit: Byrdie

محصولاتی مانند مرطوب کننده‌ها وپرایمرها اجازه نمی‌دهند که مواد آرایشی به خوبی جذب پوست شوند. بنابراین ممکن است صورت شما را به طور غیر یکنواخت برنزه کنند و اجازه ندهند که آرایشتان به خوبی خودش را نشان دهد.

 

۳- نظر خود را به آرایشگرتان تحمیل نکنید

نکات آرایشی

Credit: Byrdie

هر شخصی بر اساس تجربه شخصی خودش و توصیه اطرافیان فکر می‌کند که نوع خاصی از آرایش را باید داشته باشد، اما زمانی که به سالن زیبایی مراجعه می‌کنید اجازه تصمیم گیری را به متخصصان این کار بدهید.

۴- روند انجام کار را زیر نظر نداشته باشید

نکات آرایشی

Credit: Byrdie

مهمترین کاری که باید در زمان آرایش شدن انجام دهید این است که روند این فرآیند را زیر نظر نگیرید زیرا انجام این کار ممکن است باعث شود در پایان کار از نتیجه راضی نباشید و در طول انجام فرآیند دچار استرس شوید. اینکه برای آرایش کردن به آرایشگاه مراجعه می‌کنید یک کار لاکچری بوده و باید از انجام آن لذت ببرید. بنابراین به صندلی تکیه داده، آرام باشید و به آرایشگرتان اعتماد کنید. آن‌ها همیشه در پایان می‌توانند نتیجه کار را لذت بخش کنند.

 

۵- انتظار گرفتن نتیجه یکسان را نداشته باشید

نکات آرایشی

Credit: Byrdie

آرایشی مانند آرایش چشم اسموکی می‌تواند نتیجه متفاوتی را در چهره هر فردی داشته باشد. بنابراین اگر یک مدل آرایش را به آرایشگرتان نشان می‌دهید انتظار نداشته باشید که در پایان کار، چهره‌تان مانند همان فرد شده باشد.

 

۶- نترسید از اینکه مدل آرایش مورد علاقه‌تان را به آرایشگر نشان دهید

نکات آرایشیCredit: Byrdie

آن‌ها واقعا دوست دارند که مشتریانشان با نشان دادن تصویر به آن‌ها ایده بدهند. ممکن است در پایان کار ظاهرتان مانند تصویر نشده باشد اما مطمئنا با انجام این کار می‌توانید آرایشگرتان را بهتر راهنمایی کنید.

 

۷- نترسید از اینکه به پیشنهادها گوش دهید

نکات آرایشیCredit: Byrdie

گاهی اوقات ممکن است آرایشگر بر اساس ویژگی‌های صورتتان به شما پیشنهاداتی بدهد، نترسید از اینکه آن‌ها را قبول کنید زیرا شما برای انجام همین کار به آرایشگرتان دستمزد پرداخت می‌کنید.

 

۸- روی ۲ ویژگی به طور همزمان تمرکز نکنید

نکات آرایشی

Credit: Byrdie

از آرایشگرتان بخواهید تنها روی یکی از اجزای چهره‌تان تمرکز کند. چشم، پوست و یا لب.

 

۹- از گذاشتن مژه مصنوعی خجالت نکشید

نکات آرایشی

Credit: Byrdie

چه بخواهید در یک مراسم بزرگ شرکت کنید یا اینکه به یک جمع دوستانه دعوت شده باشید، مژه مصنوعی باعث می‌شود عکس‌ هایتان زیباتر شوند. اگر برای گذاشتن آن‌ها کمی استرس دارید از آرایشگرتان بخواهید آن‌ها را روی مژه‌هایتان بگذارند تا نتیجه کار تمیز و بی‌نقص شود.

 

۱۰- در استفاده از اکلیل زیاده روی نکنید

نکات آرایشی

Credit: Byrdie

مقدار کمی اکلیل روی نواحی مانند چشم و گونه‌ها زیبا می‌شود، اما در استفاده از آن‌ها زیاده روی نکنید.

 

۱۱- پایبند مدل‌های قدیمی نباشید

نکات آرایشی

Credit: Byrdie

زمانی که به آرایشگاه مراجعه می‌کنید سعی کنید نسبت به مدهای جدید آرایشی با دید بازتری نگاه کنید و از روش‌های قدیمی و همیشگی خود برای آرایش کمی فاصله بگیرید. زیرا مدهای جدید، هر فصل عوض می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید کمی تغییر در ظاهر خود ایجاد کنید، از مدل‌های جدید استقبال کنید.

 

۱۲- انتظار آرایش‌های اینستاگرامی را نداشته باشید

نکات آرایشی

Credit: Byrdie

افراد زیادی هستند که به آرایشگاه مراجعه می‌کنند و خواستار آرایش‌هایی هستند که از صفحه‌های مختلف اینستاگرام پیدا می‌کنند. لب‌های تیره، کانتور و هایلایترها و آرایش چشم اسموکی. اما نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که این عکس‌ها قبل از پست شدن ویرایش می‌شوند و رویشان فیلتر گذاشته می‌شوند پس نباید انتظار داشته باشید که آرایشتان دقیقا مانند تصویر مورد نظرتان شود.

 

۱۳- خودتان را بیش از اندازه معذب نکنید

نکات آرایشی

Credit: Byrdie

گاهی اوقات مشتری‌ها انتظار تغییرات زیادی را دارند و زمانی که آرایشگر این تغییرات را اعمال می‌کند، احساس می‌کنند از چهره طبیعی‌شان فاصله زیادی گرفته و به نگاه کردن به آینه خودشان را نمی‌شناسند. سعی کنید با انتخاب‌های درست، خودتان را در این موقعیت قرار ندهید.

 

۱۴- خجالت نکشید

نکات آرایشی

Credit: Byrdie

آرایشگرها برای مدت زیادی است که این کار را انجام می‌دهند و از مشتریانشان توقع دارند که اگر از چیزی خوششان نمی‌آید به آن‌ها بگویند. پس خجالت را کنار گذاشته و با آرایشگرتان رو راست باشید.

 

۱۵- بدون آرایش به آرایشگاه نروید

نکات آرایشی

Credit: Byrdie

اغلب خانم‌ها فکر می‌کنند هنگان مراجعه به آرایشگاه نباید هیچگونه آرایشی روی صورتشان داشته باشند در صورتی که این طرز فکر درست نیست. اگر آرایش داشته باشید، آرایشگرتان می‌تواند آن را به راحتی پاک کند در عوض او از مقدار ایده‌آل آرایش شما می‌تواند مطلع شود، به عنوان مثال خانمی که با یک ریمل ساده به آرایشگاه مراجعه می‌کند و می‌گوید امروز حسابی آرایش کرده‌ام، یعنی آرایش کم و ظاهر طبیعی را بیشتر می‌پسندد. بنابراین آرایشگرش متوجه می‌شود که نباید از آرایش غلیظ برای او استفاده کند. اما زمانی که بدون آرایش به سالن زیبایی مراجعه می‌کنید، این موضوع باعث می‌شود آرایشگر هیچ ایده‌ای از مقدار آرایش مورد علاقه شما نداشته باشد و نتواند انتظارات شما را به خوبی برآورده کند.

 

۱۶- به آرایشگرتان نگویید هرکاری که دوست دارد انجام بدهد

نکات آرایشی

Credit: Byrdie

زمانی که این جمله را به آرایشگرتان می‌گویید، او بر اساس نظر خودش شما را آرایش می‌کند پس انتظار نداشته باشید که همه چیز مطابق میل شما پیش برود. هر انتظاری که دارید را بدون خجالت با آرایشگرتان در میان بگذارید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.