// ۰۶ تیر ۹۷ ، ۲۲:۱۶

امروز تصمیم داریم شما را با چیزهای جالبی درباره فنلاندی ها آشنا کند که اگر برای اولین بار به آنجا بروید شگفت زده می شوید. با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.


محل پارک سگ ها

طبق قانون فنلاندی ها باید یک مکان پارک برای سگ ها داشته باشند و اگر صاحبان مشاغل محل پارک برای سگ ها نداشته باشند مبلغی را به عنوان جریمه باید بپردازند.

شمشیر برای دکترها

در بعضی از دانشگاه های فنلاند رسم است دانشجویانی که مدرک دکترا می گیرند علاوه بر مدرک یک عدد شمشیر هم به آن ها داده می شود.

فنلاندی ها عاشق مطالعه هستند

یکی از ایالات دنیا که مردم آن علاقه بیشتری نسبت به ایالات دیگر به مطالعه دارند فنلاند است. جمعیت فنلاند ۵ میلیون نفر است اما سالیانه ۶۷ میلیون کتاب از کتابخانه ها امانت گرفته می شود. حتی در ایستگاه های گاز و بنزین نیز کتابخانه خصوصی وجود دارد. نکته جالب این جاست که در کتابخانه های بزرگ تر علاوه بر کتاب، ابزارهای موسیقی و تجهیزات ورزشی هم می توان امانت گرفت.

پاداش برای بازگشت از مرخصی

کمپانی های فنلاند به منظور تشویق کارمندان برای بازگشت از مرخصی روز بازگشت به شرکت مبلغی را به عنوان پاداش به آن ها می پردازند. فنلاندی ها هیچوقت نمی توانند این مبلغ پاداش دریافتی خود را پنهان کنند چون با تماس به یک شماره خاص مردم می توانند به راحتی این اطلاعات را به دست بیاورند.

جریمه ها بستگی به درآمد دارد

جریمه سرعت غیرمجاز در فنلاند به درآمد شخص بستگی دارد. هر چه درآمد بیشتر باشد جریمه هم بیشتر خواهد بود.

جشن های دانشجویی

دانشگاه های بزرگ فنلاند مکان هایی برای جشن های دانشجویی دارند و دانشجویان به طور رایگان می توانند جشن های خود را در آن مکان ها برپا کنند.

طرفداران قهوه

فنلاندی ها علاقه زیادی به قهوه دارند و هر شخص در سال ۱۲ کیلوگرم قهوه مصرف می کند.

هلسینکی امن ترین شهر دنیا

طبق آمار و تحقیقات عجیب به دست آمده امین ترین مردم دنیا در پایتخت فنلاند زندگی می کنند. در این تحقیق ۱۲ کیف پول همراه با پول، عکس و شماره موبایل در سطح شهر رها شده و همه کیف ها به صاحب آن ها بازگردانده شد.

همه جا سونا

همانطور که گفتیم جمعیت فنلاند ۵ میلیون نفر است و حدود ۲ میلیون سونا در این کشور وجود دارد که بیشتر از تعداد ماشین های موجود در فنلاند است. تمام کمپانی ها و موسسات دولتی برای کارمندان خود سونا دارند و حتی زندانیان هم هفته ای یک بار اجازه رفتن به سونا دارند.

کشور مسابقات عجیب و غریب

مسابقات عجیبی که در این کشو برگزار می شود در دنیا معروف است. مثل مسابقه پرتاب کردن گوشی موبایل یا فستیوال گیتار مجازی که شرکت کنندگان در آن ادای گیتار زدن را در می آورند.

برترین ها : سایت سرگرمی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.