// ۱۶ آبان ۹۸ ، ۲۲:۳۷

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از نیمروز : مصر همیشه برای کسانی که می‌خواهند از تاریخ باستان لذت ببرند یکی از مقاصد اولیه سفر بوده است، یک فرهنگ زیبا و غنی، و اماکن و افراد بی‌نظیر. بااین‌حال، همچنان یکی از آن مقاصدی است که بسیاری افراد آرزوی دیدن آن را دارند. در ادامه شما را با ۷ دلیل آشنا می‌کنیم که چرا هر کسی باید حداقل یک بار در زندگی از این کشور دیدن کند.

۱. تحسین فرهنگ باستان، زیبایی مصر و رود نیل

سفر به مصر: اماکن گردشگری و دلایل سفر به مصر

خوب، نکته واضح این است: اگر به فرهنگ باستان، تاریخ، و معماری علاقمند هستید، مصر یکی از بهترین کشورهایی است که می‌توانید از آن دیدن کنید. مصر یکی از منحصر به فردترین و غنی‌ترین تجربیات فرهنگی است که می‌توانید به دست آورید، در دنیا به سختی می‌توان کشوری را پیدا کرد که اماکن تاریخی به ازای هر متر مربع آن کشور از مصر بیشتر باشد.

خواه کتابخانه اسکندریه یا معبد اقصر یا دره پادشاهان، وقتی به آن‌جا برسید مبهوت انتخاب‌تان می‌شوید. اگر می‌خواهید اماکن دیدنی زیادی را ببینید و در عین حال از اکتشاف زیبایی طبیعی دو بدنه آبی مشهور ان لذت ببرید، می‌توانید یک تور دریایی با کشتی‌های کروز بر رود نیل را رزرو کنید.

همچنینین بخوانید:

آشنایی با استانبول

کاخ سلطنتی مادرید

۲. به سافاری صحرا بروید

سفر به مصر: اماکن گردشگری و دلایل سفر به مصر

در کنار جذابیت‌های تاریخی، مناطق دیدنی جذاب مصر گزینه‌های متعددی را به شما عرضه می‌کند. اگر نخستین سفرتان است، پس بهتر است یک موتور چهار چرخ اجاره کنید و روی شن‌های روان موتور سواری کنید، یا در بیابان غرب شتر سواری کنید. مصر سرزمینی چند بیابانی است و شما می‌توانید در برجسته ترین بیابان‌های دنیا مانند بیابان آبی، صحرای سینا، یا دریای ماسه‌ای بزرگ به شتر سواری بپردازید. این بهترین برای تجربه‌ی یک زندگی بکر و دست نخورده است.

۳. فرسنگ‌ها ساحل زیبا

سفر به مصر: اماکن گردشگری و دلایل سفر به مصر

مصر چیزی فراتر از بیابان است: مصر سواحل بسیار زیبایی نیز دارد. این کشور فرسنگ‌ها ساحل زیبا دارد که در هر جایی دیده می‌شود، مانند ساحل کلئوپاترا، ساحل غرام، ساحل هورقادا، و ساحل عجیبا. این سواحل مورد علاقه دوست داران ورزش‌های آبی نیز است، بنابراین اگر عاشق آب‌های آبی عمیق، موج‌های زیبا و سواحل شنی نرم و طلایی هستید، مصر قطعا مکان خوبی برای شما است.

اگر عاشق غواصی هستید، مصر، بهترین نقاط غواصی دنیا را در اختیار دارد. دریای سرخ مملو از ماهی‌های عجیب و غریب و مرجان است. همچنین ده‌ها فرصت غواصی برای شما وجود دارد.

۴. زندگی شبانه

جدا از زیبایی طبیعی و فرهنگ این کشور، زندگی شبانه مصر یکی از منحصر به فردترین زندگی‌های شبانه در دنیا است. غالبا نیویورک را شهری می‌نامند که هرگز نمی‌خوابد، ولی در قاهره، واقعا این گونه است. مغازه‌ها در تمام طول شبانه روز باز هستند و همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد. خیابان‌ها همیشه شلوغ هستند، و به این ترتیب پس از تاریک شدن هوا احساس امنیت بیشتری خواهید کرد. فرقی نمی‌کند بخواهید ساعت ۱ بامداد خوراکی بخورید، ساعت ۳ بامداد به خرید لباس بروید یا ساعت ۵ صبح به تره بار بروید، مصر تمام این فرصت‌ها را برای‌تان ممکن می‌سازد.

۵. از یکی از بازارهای مختلف مصر دیدن کنید

تا زمانی‌که از سوق‌های مختلف مصر دیدن نکنید تجربه مصر گردی‌تان کامل نخواهد شد. خان الخلیلی یکی از بزرگترین سوق‌های این کشور است و مکان عالی برای خرید عطرهای عجیب و غریب، مس و قطعات نقره، رخام گچی و ادویه‌ها است. ولی آماده‌ی یک خرید سخت باشید، تجار محلی متخصص این کار هستند و اگر در این بازی تبحر نداشته باشید، در نهایت خواهید دید که خریدهای زیادی انجام داده‌اید.

۶. در آمیختن با محلی‌ها

مصری‌ها به خاطر مهربانی و مهمان نوازی‌شان مشهور هستند و قطعا به محض ورود به آن‌جا متوجه این ماجرا خواهید شد. مصری‌ها بسیار به کشورشان می‌بالند و برای خوشامد گویی به شما و اطمینان از این‌که اوقات خوبی در این کشور سپری خواهید کرد هر کاری از دست‌شان بر بیاید انجام می‌دهند. اگر واقعا می‌خواهید با فرهنگ محلی آن‌ها آشنا شوید، از مراکز تفریحی و توریسی خارج شوید و با مردم تعامل کنید. شما به این ترتیب فرصت آن را خواهید یافت تا با خوش قلب‌ترین و مهربان‌ترین افراد دنیا آشنا شوید، چه کسی می‌داند، شاید فرصت آن را پیدا کنید تا وقتی در کنار آن‌ها هستید یک فنجان چای مصری نیز نوش جان کنید.

مصر سرزمین عجایب است و در فهرست مقاصد گردشگری در زمره‌ی “مقاصدی که باید دید” قرار دارد. بنابراین، اگر تا به حال به این کشور سفر نکرده‌اید، حتما مقصد بعدی سفرتان را مصر بگذارید.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : نیمروز

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.