// ۱۰ تیر ۹۷ ، ۰۹:۵۳

این که یک اثر را هنر در نظر بگیریم به تعریف شخصی هرکس از هنر بستگی دارد، بنابراین ارزش یک اثر هنری از نظر افراد مختلف یکسان نیست. بسیاری از هنرمندان در دوران خودشان نادیده گرفته می‌شدند و بعد از مرگ مشهور شدند. برخی آثار هنری در طول زمان ارزش خود را حفظ کرده و در موزه‌ها نمایش داده شدند و کلکسیونر‌های شخصی مایلند میلیون‌ها دلار بابت آن‌ها بپردازند.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

اما قیمت گذاری روی برخی آثار هنری واقعا دشوار است، مثلا هیچکس واقعا نمی‌تواند روی مجسمه حضرت داوود میکلانژ قیمت بگذارد. همچنین جالب است بدانید برخی آثار هنری مشهور به اندازه‌ای که فکر می‌کنید گران نیستند. در این مطلب گران‌ ترین آثار هنری دنیا را به شما معرفی می‌کنیم که نشان می‌دهد یک نقاشی خوب چقدر ارزش دارد.

پرستار- ۹۶ میلیون دلار

پرستار اثر هنرمند مشهور پاپ آرت «روی لینخشتاین» است. این تصویر به وضوح از کمیک های عاشقانه ای است که در دهه ۱۹۶۰ رایج بود و یکی از بهترین آثار این هنرمند به شمار می‌رود.

سلف پرتره‌های ونگوک، ۱۰۰ میلیون دلار

کم پیش می‌آید هنرمندی پرتره خودش را بکشد، اما ونسان ونگوک یک هنرمند معمولی نیست. او پرتره‌های زیادی از خودش کشیده که سیر تحول او را در زندگی نشان می‌دهد و اینکه چطور به عنوان یک هنرمند از سبک واقع گرایانه به سبک منحصر به فردش رسیده است. به طور کلی همین که ونگوک آن‌ها را کشیده باعث می‌شود ارزش زیادی داشته باشند. شاید جمع آوری همه پرتره‌ها کار سختی باشد، اما بسیاری افراد معتقدند ارزشش را دارد.

خانواده رولن- ۱۰۰ میلیون دلار

خانواده رولن یک مجموعه نقاشی است. ژوزف رولن دوست خوب ونگوک در آرلس بود که در دوران سخت زندگیش کمک زیادی به او کرد. به همین دلیل ونگوک چند پرتره از او و خانواده‌اش کشید. ژوزف کمتر از ۶۰ دلار بابت همه نقاشی‌ها پرداخت کرد، اما قیمت آن‌ها در قرن اخیر افزایش یافت و به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسید.

گل‌های زنبق - ۱۰۰ میلیون دلار

گل‌ های زنبق یکی از آخرین آثار ونگوک قبل از مرگ و یکی از بهترین آثار او است. تصویری از مزرعه گل‌های زنبق که به جز یکی از گل ها همگی آبی هستند. بسیاری معتقدند این گل سفید تنهایی ونگوک را نشان می‌دهد. او این اثر را از پنجره بیمارستان کشیده، ولی گل سفید را خودش اضافه کرده است. این اثر در سال ۱۹۸۷ به قیمت ۵۰ میلیون دلار فروخته شد و ارزش آن اکنون افزایش یافته است.

تصادف ماشین نقره‌ای -۱۰۵ میلیون دلار

تصادف ماشین نقره‌ای اثر اندی وارهول است که دید منحصر به فردی برای ترکیب هنر و عکاسی داشت. در این مورد خاص او توانست چند عکس از یک تصادف بگیرد در حالی که راننده هنوز داخل اتومبیل بود. این اثر به اندازه آثار بعدی او محبوب نبود، اما چشمگیر بود و ۲۰ سال است که در کلکسیون یک شخص ناشناس نگهداری می‌شود. این اثر یکی از گران‌ترین آثار وارهول است.

بدون عنوان - ۱۱۰ میلیون دلار

«ژان میشل باسکیت» هنرمند گرافیتی دهه ۱۹۸۰، با آثار هنری جدی خود مشهور شد. تصاویر او به سرعت توجه منتقدان را جلب کرد، اما متاسفانه خیلی زود در سن ۲۷ سالگی درگذشت. اثر بدون عنوان او در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۱۰ میلیون دلار فروخته شد.


هشت الویس - ۱۱۲ میلیون دلار

اندی وارهول مجذوب سلبریتی‌ها و جایگاهشان در دنیا بود؛ بنابراین در بسیاری از آثارش از آن‌ها استفاده می‌کرد. در این اثر الویس پریسلی را انتخاب کرده و هشت تصویر مختلف او را به کار گرفته است. این اثر گرانترین اثر وارهول است و در یک حراج خصوصی در سال ۲۰۰۸ فروخته شد.


مرد در حال قدم زدن ۱ - ۱۱۷ میلیون دلار

شش مجسمه برنزی مثل این تندیس، اثر آلبرتو جاکومتی وجود دارد. او به بهترین نحو نشان می‌دهد که چطور یک گام ساده نماد نیروی حیات انسان می‌شود. این اثر به دلیل ابعاد و توجه به جزئیات مشهور است. هرچند این اثر در یک کلکسیون شخصی نگهداری می‌شود، اما موزه‌های مختلف از سنت پترزبورگ تا ایران نسخه‌های دیگر آن را نگه می‌دارند.

پرچم - ۱۲۱ میلیون دلار

«پرچم» اثر جاسپر جونز تصویر ساده‌ای از پرچم آمریکا را نشان می‌دهد، اما توجه منتقدان زیادی را جلب کرده است. این اثر در حراج سال ۲۰۱۰ به قیمت ۱۱۰ میلیون لار فروخته شد و ارزش آن اکنون افزایش یافته است.


جیغ - ۱۲۵ میلیون دلار

جیغ یکی از مشهورترین نقاشی‌های تاریخ است. هیچکس نمی‌داند ادوارد مونک هنگام خلق آن چه فکری می‌کرده، اما بسیار تاثیرگذار است. این اثر آنقدر ارزشمند است که دوبار از موزه دزدیده شده است. آخرین بار سال ۲۰۰۴ بود که دو سال بعد پیدا شد. جیغ در سال ۲۰۱۲ به تاجر نروژی پیتر اولسن فروخته شد و در حال حاضر در اسلو نمایش داده می‌شود.


طوفان در دریای جلیل - ۱۳۰ میلیون دلار

این اثر رامبرانت تجسمی از آرام‌کردن طوفان دریای جلیل توسط حضرت عیسی است و به خاطر نمایش جزئیات و قدرت و شگفتی یک شاهکار به شمار می‌رود. این اثر سال‌ها در موزه بوستون نگهداری می‌شد و یک جاذبه توریستی بود. اما در سال ۱۹۹۰ دزدیده شد. تا به امروز موزه قاب خالی این اثر را آویزان کرده به امید روزی که نقاشی پیدا شود.


پسری با پیپ - ۱۳۲ میلیون دلار

این اثر یکی از اولین آثار پیکاسو است که در ۲۴ سالگی کشیده است؛ بنابراین سبک آن با بیشتر آثار مشهورش فرق دارد. این اثر اولین بار در سال ۱۹۳۰ به قیمت ۳۰۰۰۰ دلار خریده شد، اما در سال ۲۰۰۴ با قیمت ۱۰۰ میلیون دلار به یک خریدار شخصی فروخته شد. شهرت این نقاشی بیشتر به خاطر نقاش آن است نه خود اثر.


مرد نشانگر - ۱۴۱ میلیون دلار

مرد نشانگر اثر مجسمه ساز مشهور سوئیسی آلبروتو جاکومتی است که استاد ساخت مجسمه‌ های کوچک، اما منحصر به فرد بود. او شش نسخه برنزی از این اثر ایجاد کرد. مرد نشانگر گرانترین مجسمه‌ای است که تا به حال فروخته شده است.


سه مطالعه بر لوسین فروید - ۱۴۸ میلیون دلار

این اثر فرانسیس بیکن از هنرمند بریتانیایی لوسین فروید است که علیرغم تفاوت هایشان برای استعداد یکدیگر احترام قائل بودند. آن‌ها یک رقابت دوستانه داشتند و پرتره‌هایی از یکدیگر می‌کشیدند. فروید از دیدن خودش از نگاه بیکن لذت می‌برد. بیکن در سال ۱۹۲۲ و فروید در سال ۲۰۱۱ درگذشتند.


پرتره دکتر گاشه - ۱۵۱ میلیون دلار

این اثر یکی از بهترین آثار ونگوک است. دکتر گاشه در سال‌های آخر عمر ونگوک از او مراقبت می‌کرد. ونگوک که از مشکلات جسمی و روحی رنج می‌برد می‌دانست که به زودی عمرش به پایان می‌رسد، اما قدردان دکتر گاشه بود؛ بنابراین تصمیم گرفت پرتره او را به سبک منحصر به فردش بکشد. دو نسخه از این پرتره با رنگ‌های مختلف وجود دارد که هر دو آخرین شاهکار ونگوک هستند.


پرتره آدل بلوخ باوئر اول - ۱۵۸ میلیون دلار

وقتی گوستاو کلیمت پرتره آدل، همسر دوست یهودی خود فردیناند بلوخ باوئر را در سال ۱۹۰۵ می‌کشید، فکر نمی‌کرد در سال ۲۰۱۵ به این شهرت برسد. کلیمت در سال ۱۹۱۸ درگذشت. وقتی نازی‌ها آلمان را به دست گرفتند، بلوخ باوئر یکی از یهودیانی بود که همه آثار هنریش به سرقت رفت. وقتی جنگ به پایان رسید، تصور می‌شد که این نقاشی از بین رفته، اما بعد از چند دهه جستجو، خواهر زاده آدل آن را پیدا کرد. در نهایت رونالد لادر این اثر را برای نمایش در گالری نیویورک خود خرید.


خواب، ۱۵۹ میلیون دلار

پیکاسو این اثر را در بعدازظهر ۲۴ ژانویه ۱۹۳۲ نقاشی کرده و مدلش ماری ترز والتر بوده است. طراحی سر این اثر جالب توجه است و مثل بسیاری از آثار پیکاسو منتقدان سعی می‌کند معنای جدیدی در آن پیدا کنند. این اثر در سال ۲۰۱۳ به استیون کوهن فروخته شد.


چز تورتونی - ۱۷۰ میلیون دلار

ادوارد مانه این اثر مشهور را در سال ۱۸۸۰ کشیده است. این اثر تصویر ساده‌ای از مردی با لباس های شیک در کافه پاریس است و به نظر می‌رسد طراحی می‌کند. چز تورتونی در موزه ایزابلا استوارت گاردنر در بوستون نگهداری می‌شد اما در سال 1990 به سرقت رفت. هرچند به اندازه سایر نقاشی‌های به سرفت رفته مشهور نیست، اما به خاطر نام مانه مشهور و گران قیمت است.


شماره ۱۷ آ - ۲۰۰ میلیون دلار

مانند بسیار از آثار جکسون پولاک، به سختی می‌توان حس واقعی در این اثر پیدا کرد. سبک او اساسا ریختن رنگ روی بوم و سپس به هم ریختن آن بود. این اثر در سال ۱۹۴۸ خلق شد و انتقاد شدیدی را به خاطر «بی سبک بودن» برانگیخت، اما بعد از مرگش بهتر دیده شد. این اثر چندین دهه در موسسه هنری شیکاگو نمایش داده می‌شدد و بعد به کنت گریفین به قیمت ۲۰۰ میلیون دلار فروخته شد.

کنسرت - ۲۰۰ میلیون دلار

یوهانس فرمیر در دوران حیات خود موفقیت کمی داشت. بسیاری از آثار او توسط صاحبانی که آن‌ها را درک نمی‌کردند از بین رفت یا نادیده گرفته شد. کنسرت یکی از ۳۴ آثار باقی مانده از این هنرمند است که شهرت زیادی کسب کرده است. این اثر هم از موزه بوستون در سال ۱۹۹۰ به سرقت رفت.

کی ازدواج می‌کنی؟ - ۲۱۳ میلیون دلار

این تابلو اثر پل گوگن، یکی دیگر از نقاشانی است که در زمان حیاتش نادیده گرفته می‌شد، اما آثارش اکنون شاهکار به حساب می‌آید. پیکاسو گوگن را یکی از تاثیرگذاران اصلی خود می‌داند. او در سال ۱۹۰۳ درگذشت. این اثر بعد از نیم قرن نگهداری در موزه سوئیس به خانواده سلطنتی قطر به قیمت ۲۱۳ میلیون دلار فروخته شد.


کارت باز‌ها - ۲۷۰ میلیون دلار

پل سزان یکی از بهترین هنرمندان پست امپرسیونیست فرانسه بود. اولین آثار او عمدتا مناظر حومه فرانسه بود، اما در سال‌های بعد بهترین آثارش را خلق کرد. کارت باز‌ها یک اثر ساده، اما برجسته است. پنج نسخه از این نقاشی وجود دارد که تعداد کارت باز‌ها عوض می‌شود. یکی از این تابلو‌ها در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۲۷۰ میلیون دلار به خانواده سلطنتی قطر فروخته شد و دو اثر دیران در لندن هستند.

سالواتور موندی - ۴۵۰ میلیون دلار

این اثر شاهکار داوینچی است و تصور می‌شد که حدود سال ۱۵۰۰ به عنوان هدیه‌ای برای شاه لوئیس دوازدهم فرانسه سفارش داده شده و حضرت عیسی را در حال نیایش نشان می‌دهد. این اثر در سال ۲۰۱۷ در یک حراجی به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شد. بیشترین قیمتی که تا به حال برای یک اثر هنری پرداخته شده و آن را در میان گران‌ترین آثارهنری یک موزه قرار می‌دهد.

مونالیزا - ۸۰۰ میلیون دلار

شاهکار لئوناردو داوینچی قرن هاست که مورد بحث و تحلیل قرار دارد. هرچند مدل این نقاشی کیست و چه زمانی کشیده شده، اما هیچکس نمی‌تواند شهرت و قدرت آن را انکار کند. این اثر بازیدکنندگان زیادی را جذب موزه لوور می‌کند و بخش زیادی از بودجه موزه به نگهداری از آن اختصاص دارد. این اثر در سال ۱۹۱۱ دزدیده شد و در سال ۱۹۶۲ به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار بیمه شد که یعنی امروزه نزدیک به یک میلیارد دلار ارزش دارد.

برترین ها : سایت سرگرمی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. سنبل
    سنبل | ۰۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۰:۱۸ | لینک
    تا گل های زنبق مطلبو خوندم بعد که دیدم عکسش برام باز نمیشه یا عکس نداره بی میل شدم.
    • | ۴ ارديبهشت ۹۸، ۰۹:۵۲
      سپاس از حضورتان