// ۰۲ آبان ۹۸ ، ۰۹:۳۵

همین حالا، روی این کره خاکی آدم هایی زندگی می کنند که به برخی از نادرترین و عجیب ترین بیماری ها مبتلایند و عاجز و درمانده به دنبال درمانی برای آنها می گردند. در این قسمت از چفچفک قصد داریم که 12 مورد از عجیب و غریب ترین بیماری ها را به شما معرفی کنیم که تحمل آن ها اصلا کار راحتی برای فرد نمی باشد.

عجیب ترین بیماری ها

موضوع جالب اینجاست که بیماران مبتلا به این بیماری ها هرگز از مشکلات فیزیکی رنج نمی برند . در واقع سخت است که به آن ها بفهمانیم که مشکل آن ها اصلا واقعی نیست و ساخته ذهن خودشان می باشد و بنابراین درمانی برای آن وجود ندارد .

12 مورد از عجیب و غریب ترین بیماری های موجود در دنیا

1. توهم انگلی

این بیماری نیز کاملا ساخته ذهن فرد است و افراد در این بیماری بدون هیچ مشکل واقعی احساساتی از قبیل خارش و درد و دیگر علائم انگل را دارند. آن ها احساس می کنند که انگل در زیر پوست آنان در حال رشد می باشد و گاهی اوقات به علت خاراندن بی مورد و بیش از حد دچار عفونت نیز می شوند. علت این بیماری مصرف داروهای مضر است .

2. سندروم گرگ نمایی

لیکانتروپی یکی دیگر از نام های این سندروم می باشد که البته اصلا ماهیت و وجود واقعی ندارد. بیماران مبتلا به این سندروم به شدت اظهار دارند که در حال تبدیل شدن به گرگ می باشند و در واقع اکثر این بیماران به دلیل مصرف داروها و غذا های بیش از حد مضر برای ذهن به این توهم دچار می شوند و کاملا باور دارند که در حال تبدیل شدن به حیوان هستند و به همین دلیل صدا و رفتار آنان شبیه حیوانات می شود، در حالی که جسمشان کاملا یک انسان باقی می ماند .

3. هیستری توده ای

حتما با نام هیستری آشنا هستید و این نام را بیشتر در اخبار شنیده اید. مثلا این که در فلان کشور در مدرسه ای ناگهان تعدادی از افراد رفتار و عجیب و غریب از خود نشان داده اند و شروع به گاز گرفتن یکدیگر کرده اند و این افراد تصور داشتند که هر چقدر بیشتر یکدیگر را گاز بگیرند ، راحت تر با مشکلات کنار می آیند .

این موضوع می تواند در هر جای دنیا اتفاق بیافتد که کاملا ذهنی و خود ساخته است و در این بیماری افراد به یکباره تصمیم می گیرند که عادات غلط و عجیب را از یکدیگر تقلید کنند و آن را به دیگران نیز منتقل کنند .

4. سندروم خود بیمار پنداری

افراد مبتلا به این سندروم باور دارند که مریض هستند اما واقعا بیمار نیستند . آن ها برای اثبات حرف خودشان سعی دارند که خود را مریض کنند مثلا اقدام به خوردن سم می کنند ، نمک زیاد می خورند یا داروهای نا مرتبطی را مصرف می کنند و البته که آن ها بیمار هستند اما نه آن گونه که خودشان تصور می کنند.

این بیماری ریشه در کودکی این افراد دارند و تحقیقات اینگونه نشان می دهد که بیشتر این افراد در کودکی دچار بیماری هایی بوده اند و خانواده از آنان مراقبت کافی را نداشته و توجه لازم را به آنان نمی کردند و در نتیجه این افراد با کمبود توجه شدید روبرو هستند.

5. لوکورا

این بیماری کاملا رفتار عجیب و غریبی را از فرد بروز می دهد و در واقع این رفتار تا جایی ناشناخته می شود که دیگر قادر نخواهیم بود هیچ یک از جملات این بیماران را بفهمیم . از طرفی مشکلات جسمی مثل سرگیجه ، تنگی نفس نیز برای این افراد به وجود می آید و آن ها حالاتی شبیه به جنون را از خود بروز می دهند و یکی از علت های این اتفاق تعادل نداشتن مواد مغذی در بدن است که می تواند عملکرد مغزی آن ها را مختل کند .

6. تمایل به نوشیدن خون

گروهی از افراد در دنیا هستند که واقعا فکر می کنند خون آشام می باشند . این افراد به شدت به نور آفتاب حساسیت دارند ، رنگ پریده می باشند و فکر می کنند که نوشیدن خون می توانند آرامش پیدا کنند .

خوشبختانه به لطف پیشرفت تکنولوژی می توان این افراد را قبل از اقدام به کار خاصی شناسایی کرد و تحت درمان قرار داد. بیماری انها به گونه ای است که به دلیل تفکرات ذهنی روی جسم انان نیز تاثیر می گذارد و کم کم دچار کم خونی می شوند.

7. تایجین کیوفوشو

این سندروم را می توان سندروم بی اعتماد بنفسی شدید نیز دانست . بیماران مبتلا به این سندروم به شدت از داشتن ظاهر و اندام کنونی خود احساس خجالت و شرمندگی دارند و آن ها از صدا ، بو و قیافه خود کاملا ناراضی هستند و ترس دارند که آن را به دیگران نشان دهند .

زمانی که باید با دیگران تعامل داشته باشند، دچار حالت هایی مثل افزایش ضربان قلب، تنگی نفس، عرق شدید و ترش کردن می شوند و این اتفاق در بین مردم ژاپن شایع تر از دیگر قسمت های دنیا است .

8. مورژلونز

مورژلونز یک بیماری ذهنی است که در آن بیمار بدون هیچ علتی احساس خارش زیادی می کند . در واقع او در تمام نقاط بدن خود احساس سوزش دارد و اظهار می کند که یک دسته مورچه زیر پوست او زندگی می کنند و سعی دارد که با خارش از دست آن ها خلاصی پیدا کند.

بیمار یکسره در حال خاراندن خود می باشد و برای جلوگیری از ابتلا به عفونت باید هر چه سریع تر تحت درمان قرار بگیرد . این بیماری در صورت شدید شدن تا جایی پیش می رود که فرد زخم های به وجود آمده با خارش را بدتر می کنند و به شدت با آن ها ور می رود تا مورچه ها را بیرون بیاورد .

همچنینین بخوانید:

دلایل بیدار شدن در یک ساعت خاص از شب

دلایل مختلف بروز یبوست آشنا شوید

9. همولاکریا

در بیماری همولاکریا ، فرد به جای اشک از چشم هایش خون جاری می شود . اولین بار دختری 15 ساله ای به نام کالوینو اینمان اهل راک وود در تنسی آمریکا وقتی در حال گریه کردن بود ، به آیینه نگاه کرد و مشاهده کرد از چشم هایش به جای اشک ، خون می آید .

او وحشت زده شد و فکر کرد درحال مرگ است . پزشکان با سی تی اسکن، ام.آر.آی و دستگاه تصویربرداری فراصوت چشمان او را بررسی نمودند اما همه آزمایش ها کاملا عادی بود. دلایل این بیماری نادر، آسیب شدید یا ضربه جدی به سر ، تومور غدد اشکی ، عفونت باکتریایی چشم است.

10 . هیرسوتیسم

نوعی اختلال به نام هیرسوتیسم یا نا به جا رویی مو وجود دارد که در آن صورت خانم ها پر از موی نازک می شود. علت بروز این اختلال پس از سن بلوغ افزایش سطح هورمون های آندروژن (هورمون های جنسی مردان) می باشد. در گذشته، خانواده های دختران مبتلا به این بیماری را که صورت پر مو و ریش داری داشتند به سیرک ها می فروختند اما امروزه از راه های هورمون درمانی این اختلال را درمان می کنند.

منبع: نمناک

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.