// ۱۹ آبان ۹۸ ، ۱۵:۱۵

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از مندل : HPV شایع ترین عفونت مقاربتی در ایالات متحده است.

  • دستورالعمل ها ، واکسن های HPV  را برای زنان باردار توصیه نمیکنند.

  • بعید است که HPV در دوران بارداری باعث ایجاد عوارض شود.

ویروس پاپیلومای انسانی ( HPV ) ، نوعی عفونت مقاربتی (STI) میباشد. بیشتر انواع HPV از طریق رابطه جنسی دهانی ، واژنی یا مقعدی منتقل می شوند.HPV بسیار شایع است. در واقع ، براساس منابع قابل اطمینان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) بیماری HPV رایج ترین عفونت مقاربتی ( STI ) در ایالات متحده است.

حدود 80 درصد مردم HPV را در مراحل مختلف زندگی خود کسب می کنند. این امر به این دلیل است که بیش از 150 نوع مختلف HPV وجود دارد. بسیاری از آنها معمولا مشکلی ایجاد نمی کنند و بدون درمان از بین می روند. تعداد کمی از افراد متوجه وجود HPV میشوند.

حدود 40 سویه از HPV می توانند دستگاه تناسلی را آلوده کنند. این امر ممکن است باعث ایجاد زگیل تناسلی و سرطان در این نواحی از بدن شود :

  • گردن رحم
  • واژن
  • دستگاه تناسلی خارجی زنان
  • آلت تناسلی مردان
  • مقعد

برای کاهش خطر ابتلا به سرطان گردن رحم به علت HPV ، واکسن HPV برای هدف قرار دادن سویه های خاص HPV که به سرطان گردن رحم مربوط میباشند ، ایجاد شده است. این واکسن در دوران بارداری توصیه نمی شود.

HPV معمولاً هیچ مشکلی در دوران بارداری ایجاد نمی کند. با این وجود ، اگر باردار هستید و مبتلا به HPV میباشید ، باید در مورد چند عارضه نادر مطلع باشید.

همچنینین بخوانید:

6 میوه ای که برای جلوگیری و درمان سرطان موثر است

مواد غذایی ممنوعه برای زخم معده/افزایش اسید معده

علائم ویروس پاپیلومای انسانی HPV چیست ؟

وجود HPV ممکن است به هیچ وجه علائمی از خود نشان ندهد. رایج ترین علامت آن زگیل است. زگیل ها برجستگی های گوشتی رنگی هستند که به تنهایی یا به صورت خوشه هایی شبیه گل کلم رشد میکنند.

نوع HPV شما بسته به اینکه زگیل ها روی کدام قسمت بدن شما رشد میکنند ، تشخیص داده میشود :

  • زگیل های تناسلی روی واژن ، دستگاه تناسلی خارجی ، گردن رحم یا مقعد در زنان و آلت تناسلی ، کیسه بیضه یا مقعد در مردان رشد میکنند.
  • زگیل های رایج روی دست ها یا زانوها تشکیل میشوند.
  • زگیل های کف پایی روی قسمت پایینی پنجه یا پاشنه پا ایجاد میشوند.
  • زگیل های مسطح معمولا روی صورت کودکان و افراد مذکر و روی پاهای افراد مونث ظاهر میشوند.
  • احتمالا شما زگیل ها را احساس نخواهید کرد ، اما گاهی میتوانند باعث خارش یا سوزش شوند.

چگونه بارداری میتواند علائم بیماری HPV را تحت تاثیر قرار دهد ؟

در حاملگی ، تغییر در سطح هورمون میتواند باعث شود که زگیل ها  سریعتر از حد معمول رشد کنند. بعلاوه ، زنان باردار دارای میزان زیادی ترشحات واژن میباشند که برای رشد زگیل ها محلی گرم و مرطوب فراهم میکنند.

داشتن انواع خاصی از HPV می تواند خطر ابتلا به سرطان گردن رحم را افزایش دهد. این نوع سرطان معمولاً تا زمانی که شروع به گسترش نکند ، علائمی ایجاد نمی کند. پس از پخش سرطان ، علائمی مانند موارد زیر ممکن است وجود داشته باشند :

  • خونریزی غیرطبیعی از واژن یا خونریزی که به علت قاعدگی نمیباشد
  • ترشحات واژن که ممکن است حاوی خون باشند
  • درد در هنگام رابطه جنسی

چگونه HPV حین بارداری تشخیص داده میشود ؟

بیشتر متخصصان زنان معمولا HPV را حین بارداری بررسی نمیکنند مگر این که دلیلی داشته باشد.

تشخیص HPV معمولاً در صورتی که پزشک شما زگیل هایی را مشاهده کند یا طی آزمایش روتین پاپ اسمیر  صورت میگیرد. در طی آزمایش پاپ ، پزشک شما از یک سواب استفاده می کند تا تعداد کمی از سلول های گردن رحم را بردارد. آنها این نمونه را به آزمایشگاه می فرستند و آن را برای وجود سلول های پیش سرطانی آزمایش می کنند. وجود سلولهای پیش سرطانی نشان میدهد که ممکن است شما داری HPV باشید.

اگر بالای 30 سال سن دارید ، پزشک شما می تواند آزمایش HPV DNA (ژنوتایپینگ ویروس پاپیلومای انسانی) را به همراه تست پاپ اسمیر به شما پیشنهاد دهد. این آزمایش می تواند تعیین کند که شما دارای نوعی از HPV که می تواند باعث ایجاد سرطان گردن رحم شود هستید یا خیر.

چگونه بیماری HPV حین بارداری درمان میشود ؟

در حال حاضر ، درمانی برای HPV وجود ندارد ، اما بیشتر خانم ها در دوران بارداری به هیچ درمانی نیاز ندارند. هیچ دارویی برای درمان خود ویروس موجود نیست. درعوض ، درمان بر مدیریت علائم متمرکز است.HPV نباید خطری برای نوزاد شما ایجاد کند.

زگیل ها  نیز نیازی به درمان ندارند مگر اینکه بسیار بزرگ یا آزاردهنده باشند. در صورت بروز این موارد ، پزشک می تواند آنها را از طریق روش های زیر از بین ببرد :

  1. فریز کردن توسط نیتروژن مایع ( کرایوتراپی )
  2. لیزر درمانی
  3. استفاده از یک سوزن گرما دیده ( الکتروکوتر )
  4. جراحی یا برش کوچک

آیا زگیل های HPV زایمان من را تحت تاثیر قرار میدهند ؟

  • داشتن زگیل های تناسلی نباید زایمان را تحت تاثیر قرار دهد.

  • گاهی ، زگیل های بزرگ ممکن است باعث خونریزی حین زایمان شوند. ندرتا ، زگیل های تناسلی می توانند در طول بارداری به اندازه ای بزرگ شوند که کانال تولد را مسدود کرده یا زایمان را مشکل تر کنند. اگر این اتفاق بیفتد ، احتمالاً پزشک شما توصیه می کند که سزارین کنید.

چگونه  HPV بعد از زایمان درمان میشود ؟

اگر آزمایش پاپ اسمیر نشان دهد که شما دارای سلول های پیش سرطانی در گردن رحم خود هستید ، پزشک شما ممکن است برای درمان تا بعد از زایمان صبر کند. زمانیکه نوزاد شما متولد شد ، شما احتمالا یک آزمایش پاپ دیگر خواهید داشت.

HPV اغلب بدون درمان از بین میرود. اگر شما بعد از زایمان هنوز هم دارای سلول های غیرطبیعی بودید ، پزشک شما ممکن است با حذف بافت غیرطبیعی از طریق یکی از فرآیندهای زیر شما را درمان کند :

  • جراحی کرایو که شامل استفاده از سرمای بیش از حد برای فریز کردن سلول های غیرطبیعی میباشد.
  • بیوپسی مخروطی که شامل استفاده از یک چاقو برای حذف یک برش مخروطی از بافت میباشد.
  • فرآیند برش با لوپ الکتروسرجری (LEEP) که شامل حذف بافت غیرطبیعی با یک لوپ جراحی گرم شده الکتریکی میباشد.

آیا HPV میتواند حین زایمان منتقل شود؟

داشتن HPV در دوران بارداری نباید بر سلامت نوزاد شما تأثیر بگذارد. شما ممکن است در دوران بارداری یا زایمان ، HPV را به نوزاد متولد نشده خود منتقل کنید ، اما بعید است.

نتایج مطالعات در مورد میزان انتقال HPV از مادر به نوزاد متفاوت است. در یک مطالعه در سال 2016 ، محققان دریافتند که حدود 11 درصد از نوزادان متولد شده از مادران HPV مثبت ، دارای این ویروس هستند. با این حال ، این تحقیق به بررسی های بیشتری نیاز دارد.اکثر نوزادانی که در رحم دچار HPV  میشوند ، ویروس را به تنهایی و بدون هیچ مشکل طولانی مدتی حذف میکنند.

در موارد نادر ، زگیل های تناسلی ممکن است به کودک منتقل شوند. زگیل ها ممکن است بر روی حنجره یا تارهای صوتی نوزاد تازه متولد شده ایجاد شوند. وقتی زگیل ها در این مکان ها ایجاد می شوند ، به آنها پاپیلوماتوز تنفسی عود کننده گفته می شود. درمان شامل جراحی برای جلوگیری از رشد بیشتر میباشد.

واکسن HPV و بارداری

دو راه مناسب برای اجتناب از ابتلا به HPV ، داشتن رابطه جنسی ایمن و واکسیناسیون میباشد.

دستورالعمل های قدیمی تر ، واکسن HPV Gardasil را برای افراد مونث بین سنین 11 تا 26 سال و برای افراد مذکر تا 21 سال توصیه می کنند.

در حال حاضر دستورالعمل های فعلی اعلام می کنند که هم زنان و هم مردان بین 27 تا 45 سال که قبلاً برای HPV واکسینه نشده اند ، اکنون واجد شرایط واکسن گارداسیل 9 هستند. مجموعه کامل واکسیناسیون شامل دو یا سه دوز میباشد.

دو دوزه. دو دوز واکسن برای بیشتر افراد قبل از تولد 15 سالگی توصیه می شود. دوز دوم باید بین 6 تا 12 ماه پس از اولین دوز تزریق شود.

سه دوزه. سه دوز برای هر کسی که اولین دوز خود را بین 15 تا 26 سالگی زده است و یا برای هر کسی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی میباشد ، توصیه می شود.

برای محافظت کامل باید از سری کامل واکسیناسیون استفاده کنید.اگر قبل از بارداری واکسن نزده اید ، یا سری واکسن را شروع کرده اید اما آن را به اتمام نرسانده اید ، لازم است تا بعد از زایمان منتظر بمانید تا واکسن را بزنید یا واکسیناسیون را تکمیل کنید. دستورالعمل ها ، واکسن HPV را به زنان باردار توصیه نمی کنند.

چرا واکسن HPV به زنان باردار توصیه نمیشود ؟

طبق منبع معتبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، واکسن HPV تاثیرات منفی حین بارداری نشان نداده است. با این حال ، داده های مربوط به واکسیناسیون در دوران بارداری محدود میباشند. بنابراین ، آنها توصیه می کنند واکسیناسیون را به بعد از بارداری موکول کنید.

اگر بیش از 30 سال دارید ، با پزشک صحبت کنید تا آزمایش HPV را در کنار تست معمول پاپ اسمیر خود انجام دهید. در این صورت ، اگر تشخیص دادید که HPV دارید ، می توانید در مورد هر گونه بررسی تخصصی مورد نیاز حین بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

به یاد داشته باشید که تقریباً همه بزرگسالان فعال از نظر جنسی ، در بعضی از مراحل زندگی خود دچار HPV میشوند. تلاش مداوم برای داشتن رابطه جنسی ایمن و انجام آزمایشات ، به جلوگیری از ابتلا به عفونت های مقاربتی کمک خواهند کرد.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : مندل

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.