// ۰۶ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۰۰

"پارکور" برای اولین بار در دهه ۸۰ میلادی وارد مصر شد. اما زنان و دختران تنها ۶ ماه است که به طور حرفه‌ای وارد این ورزش شده‌اند. یک مربی مصری تلاش می‌کند با تمرینان فشرده، اولین تیم زنان پارکور مصر را آماده کند.همراه مجله اینترنتی چفچفک باشید.

گروهی از زنان مصری در پارکی در حومه قاهره هر هفته در حال انجام ورزش "پارکور" هستد.

از آنجائی که انجام "پارکور" در جوامع سنتی با محدودیت‌ هایی روبرو است، روی آوردن زنان و دختران مصری به این ورزش کمی عجیب و دور از انتظار است اما آن ها با سرسختی به تلاش خود ادامه می دهند.

"زینب هلال" یکی از فعالان ورزش پارکور است. او می‌گوید طبیعی است که مردم در ابتدا این موضوع را قبول نمی‌کنند چرا که از این فعالیت ورزشی تا پیش از این آگاه نبودند. او می‌گوید: برای جامعه مصر این موضوع پذیرفته نشده است که دختران بتوانند به تنهایی در خیابان‌ ها ورزش کنند.

محمد عمران، سرمربی این دختران نیز می‌گوید اکنون زنان بیشتری هر روز به محل تمرین می‌آیند تا "پارکور" را یاد بگیرند و باید به مردم مصر درباره آن اطلاع رسانی کرد. 

فرارو: Fararu : بخش اخبار داغ و جالب از سایت تفریحی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. پریسا سادات .. | ۰۶ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۳۸ | لینک
    به به
    تشویق:)))
    منم پارکور دوست دارم ولی بلد نیستم:/
    • | ۶ مرداد ۹۷، ۲۰:۲۳
      بدنت میگن باید قوی باشه