// ۲۵ آذر ۹۶ ، ۱۰:۳۶

 مرد هزار چهره که با وعده ازدواج، اعتماد زنان بیوه و دختران جوان را جلب کرده و پس از دریافت دسته چک به نام طعمه‌های فریب خورده‌اش، با چک‌های بلامحل، میلیارد‌ها تومان کلاهبرداری کرده بود سرانجام ازسوی پلیس دستگیرشد.
دوم مهر امسال زن جوانی به نام افسانه به کلانتری 134 شهرک قدس-غرب- رفت و از خواستگارفریبکارش به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد مرد 39 ساله که خود را علیرضا معرفی کرده بود از طریق شبکه‌های مجازی با زن جوان آشنا شده و به او پیشنهاد ازدواج داده بود.
علیرضا که خود را دانش آموخته دکترای بازرگانی معرفی کرده بود با طرح موضوع ازدواج مدعی شده بود همسرش فوت کرده و به همین خاطربه دنبال زنی برای ازدواج است. او حتی برای اثبات ادعایش عکس سنگ قبری را به افسانه نشان داده و حتی برگه فوت همسرش را به افسانه و خانواده او ارائه کرده بود تا ثابت کند همسرش مرده است.
افسانه در ادامه تحقیقات به مأموران گفت: «علیرضا برای جلب اعتماد من و خانواده‌ام، اسناد چندین ملک میلیاردی در مناطق سعادت آباد، الهیه، فرشته و یک باغ ویلا در شهرستان ارومیه را نشانمان داد.ضمن اینکه خود را مدیرعامل «شرکت سون مدیا» در امارت متحده عربی معرفی کرد.
این مرد حتی گفت دارای دکترای بازرگانی است و تجارت بین‌المللی می‌کند وبه خاطر کارهایش مجبور است سفرهای زیادی به خارج از کشور داشته باشد تا به دفاترش در هفت کشور اروپایی و آسیایی سر بزند. سرانجام پس ازفریب ماهرانه من وخانواده‌ام یک روزبه بهانه اثبات حسن نیتش مرا به بانک برد و حسابی به نامم افتتاح کرد تا در نبودش بتوانم پول از حساب مشترکمان برداشت کنم.
اما چند روز پس از افتتاح حساب ودریافت دسته چک، علیرضا ناپدید شد.تا اینکه از بانک اطلاع دادند چندین فقره از چک هایم برگشت خورده است. درادامه وپس ازمراجعه به بانک متوجه شدم علیرضا که خود را همسرم معرفی کرده بود با مراجعه به بانک چند دسته چک به نام من گرفته و چک هایم را در بازار خرج کرده است.»در پی شکایت زن جوان، به دستور دادیار شعبه سوم ناحیه 2 دادسرای تهران، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای پیگیری ماجرا وارد عمل شدند. در بررسی سوابق علیرضا مشخص شد او متهم سابقه‌داری است که 9 فقره سابقه کیفری ازجمله فریب در ازدواج، جعل، کلاهبرداری، سرقت در شهرهای تهران، اصفهان، رشت و کرج را در پرونده‌اش دارد و تحت تعقیب است.
دومین فریب خورده
در حالی که «علیرضا»متواری بود، بانوی جوان دیگری به اداره آگاهی رفت که مشخص شد او نیز به همین شیوه و شگرد فریب خورده است.اما وی به دلایل شخصی و خانوادگی هیچگونه شکایتی را تا آن زمان ثبت نکرده بود. در شرایطی که متهم هیچگونه رد و نشانی از خود برجا نگذاشته و از تهران نیز متواری شده بود، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی موفق به شناسایی مخفیگاه وی در شهرستان رویان واقع در استان مازندران شدند.
شناسایی تبهکارهزارچهره
پس ازهماهنگی‌های لازم قضایی، کارآگاهان پلیس تهران راهی شهرستان رویان شدند.اما پس ازبررسی‌های تخصصی نامحسوس پی بردند متهم برای اجرای نقشه دیگری، با خودرو پژو 206 به تهران برگشته است.بنابراین بلافاصله طرح مهار در محدوده تردد متهم- بزرگراه اشرفی اصفهانی- انجام شد و سرانجام او 28 آبان امسال در خیابان گلاب شناسایی و درعملیات ضربتی دستگیر شد. در بازرسی از خودرواش نیز تعداد زیادی اسناد تجاری شامل اوراق بانکی، دسته چک، کارت های عابربانک، اسناد مالکیت و مهرهای جعلی کشف شد.
 
علیرضا پس از انتقال به اداره آگاهی به جرایمش اعتراف کرد و گفت: «بیش از 400 حساب بانکی دارم و از بانک‌های مختلف به نام خودم و افراد دیگر دسته چک گرفته‌ام. چک‌ها را نیزپس ازخرید کالاهای مختلف در بازارهای تهران، اصفهان و پرند خرج می‌کردم.بعدازتحویل گرفتن کالاها، آنها را باقیمتی ارزانترمی فروختم. ازاین طریق چندین خودروی گران قیمت واملاکی درمحله‌های الهیه، فرشته، قیطریه، سعادت آباد و شهرستان ارومیه به مبلغ 26 میلیارد تومان خریداری کرده‌ام.
 
شناسایی دفتر کار کلاهبردار
در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم با تهیه دفتری در خیابان شوش، جوانی به نام «میثم» را به‌عنوان مدیر دفتر استخدام و پس از اغفال مرد جوان، به نام او نیز در بانک‌های مختلف افتتاح حساب کرده و دسته چک گرفته است. با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد هشت فقره از چک‌های وی به مبلغ بیست و هشت میلیارد و هفتصد میلیون تومان نیزبرگشت خورده است.
 
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: «در این پرونده تاکنون بیش از 20 تن از مالباختگان در سطح بازار تهران شناسایی شده‌اند. همچنین در ادامه تحقیقات، چند زن ودخترفریب خورده هم شناسایی شدند که متهم پرونده پس از مواجهه حضوری با آنها اعتراف کرد که علاوه بر فریب شان، از خانه دو نفر از آنها نیزمیلیون‌ها تومان طلا، جواهرات وارزسرقت کرده است.هم‌اکنون نیزبازجویی‌های فنی، تخصصی ازاین تبهکارادامه دارد.»
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.