// ۲۷ خرداد ۹۸ ، ۰۲:۲۰

درست کردن لواشک با میوه های بهاری اصلا سخت نیست و هر کسی با هر میزان بهره از دانش آشپزی می‌تواند آن را درست کند. فقط کافی ست که آن‌ ها را بطور کامل پوره کنید تا صاف و یک دست شود که برای اینکار نیازمند مخلوط کن یا غذا ساز هستید. سایر مراحل هم آسان است.

درست کردن لواشک

درست کردن لواشک سیب

مواد لازم

سیب خرد شده: ۸ پیمانه
سرکه سیب: ۱ پیمانه
دارچین: ۱/۲ قاشق چایخوری
طرز تهیه:

۱. فر را تا ۱۷۰ درجه فارنهایت (۷۶ درجه سلسیوس) گرم کنید. یک سینی فر را با یک لایه سلیکونی یا صفحه پلاستیکی مخصوص مایکروویو بپوشانید.

۲. سیب ها، سرکه سیب و دارچین را داخل یک قابلمه بزرگ ترکیب کنید. آن‌ها را به جوش برسانید، سپس گرما را به درجه پایین کاهش دهید. بهم بزنید و بگذارید به آرامی قل بخورد تا زمانی که سیب‌ها نرم شوند.

۳. این ترکیب را داخل مخلوط کن بریزید تا پوره شود سپس آن را داخل سینی فر آماده شده بریزید. به آرامی تکان دهید تا کل سطح سینی را گرفته و سطحی یکدست داشته باشد. میوه‌ها را تا زمانی که بیشتر آب خود را از دست بدهد، اما هنوز کمی چسبناک باشد، به پختن ادامه دهید.

۴. بگذارید به طور کامل خنک شود سپس آن را به صورت نوار‌هایی ببرید. آن‌ها را در ظرفی دردار نگهداری کنید.

درست کردن لواشک

درست کردن لواشک هندوانه

مواد لازم

هندوانه مکعبی شده: ۸ پیمانه
شکر سفید: ۲/۳ پیمانه
طرز تهیه:

۱. دو سینی فر را با صفحه سیلیکونی بپوشانید. فر را تا ۱۷۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

۲. هندوانه را پوره کنید، آن را از تنظیف یا الک خیلی ریز رد کنید. تقریبا تمام آب آن را خالی کنید و برای مصرف خوراکی نگه دارید.

۳. بخش جامد هندوانه را با شکر ترکیب کنید. دانه‌های آن را خارج کنید و دور بیندازید. در صورت نیاز دوباره در مخلوط کن بریزید تا مخلوطی یکدست شود.

۴. این ترکیب را دو قسمت کرده و در سینی‌های فر بریزید، آن را پهن کنید در حدی که قطر نیم سانتی داشته باشد. به مدت ۳ ساعت یا تا زمانی که رطوبت نداشته باشد، اما مقداری چسبناک باشد، بگذارید در فر بماند. سینی‌ها را ۱۸۰ درجه بچرخانید و هر یک ساعت تا زمان اتمام کار، این کار را انجام دهید.

۵. لواشک آماده شده را روی تخته برش بگذارید و آن را به اندازه دلخواه برش بزنید. آن را در کاغذ روغنی و در ظرفی دردار نگهداری کنید.

درست کردن لواشک

درست کردن لواشک ماست و تمشک

مواد لازم:

تمشک ارگانیک یخ زده: ۱ پیمانه
ماست پرچرب: ۲ پیمانه
اسانس وانیل: ۱ قاشق چایخوری
عسل: ۲ قاشق غذاخوری
طرز تهیه:

۱. همه مواد را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید. آن‌ ها را پوره کنید تا صاف و یکدست شود.

۲. سینی‌ های دستگاه خشک کن را با پلاستیک سلفون یا کاغذ فر بگذارید.

۳. مخلوط ماست و تمشک را روی ۲ تا سه سینی پهن کنید.

۴. دمای خشک کن را روی ۱۳۵ درجه بگذارید و زمان را روی ۶ تا ۸ ساعت. ابتدا از ۴ ساعت شروع کنید، چون میزان رطوبت ممکن است زمان را برای دیگری تغییر دهد.

۵. پس از آماده شدن لواشک، آن را به صورت نوار‌هایی با عرض ۵ سانتی متر برش بزنید.

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی bartarinha : بخش آشپزی از مجله تفریحی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.