// ۲۱ آبان ۹۸ ، ۱۴:۲۰

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از روزیاتو : رزش پرتفو سهام عدالت کاهش یافت؛ افت ارزش ۴۹ شرکت بورسی سهام عدالت در آبان ۹۸ رقم خورد. ارزش سهام عدالت هر یک از دارندگان این سهام، در سال ۹۸ به ۵۰ میلیون ریال رسید. با این حال با توجه به افت محدود بورس در مهر و آبان ۹۸، این ارزش ۵ میلیون تومانی، با تلورانس همراه است که با توجه به رکورد زنی شاخص کل بورس ایران در سال۹۸، پیش بینی می شود که با رشد شاخص، شرکت های مشمول سهام عدالت نیز با رشد قیمتی تا سال ۱۳۹۹ همراه شده و سهامداران، شاهد افزایش ارزش سبد (پرتفو) خود تا سال آینده باشند.

همچنینین بخوانید:

راز انقراض ماموت ها : نه شکارچیان انسان نه تغیرات آب و هوا

آخرین اخبار صنعت خودروهای جهان+عکس و توضیحات تکمیلی

سهام عدالت، بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم ایران را سهامداران بهترین سهام بازار بورس کرده است و شاید خودشان خبر نداشته باشند. دولت، از سود ده ترین سهام بازار بورس ایران، شرکت هایی را در گروه های مختلف صنعتی انتخاب کرده و ده ها میلیون نفر، در قالب سهام عدالت، سهامدار غیر مستقیم این شرکت ها هستند.

سود سهام عدالت در سال مالی ۱۳۹۷ به نسبت سال مالی ۱۳۹۶، ۵۰ تومان افزایش یافت. بنابراین، مشمولان سهام عدالت بر اساس آنچه که در ۳۰ مهر ۹۸ اعلام شد، ۱ میلیون تومان سهام داشته و ۲۲۰ هزار تومان به آن ها سود تعلق می گیرد. سازمان خصوصی ۲ مهر۹۸ اعلام کرده بود که ۱۷۵ هزار تومان سود از محل عملکرد سال مالی ۹۶ شرکت های مشمول سهام عدالت، واریز شده است.

سهام عدالت هم اکنون شامل ۳۵ شرکت بورسی و ۱۴ شرکت غیر بورسی است. کلا ۴۹ شرکت در سهام عدالت حضور دارند. ارزش روز شرکت های بورسی سهام عدالت به ۱/۵۲۶/۰۶۴ میلیارد ریال رسید که به نسبت روز واگذاری، ۷ برابر افزایش یافته است. ارزش شرکت های غیر بورسی هم ۳۸/۵۳۸ میلیارد تومان است.

لایحه ساماندهی سهام عدالت در مجلس، مراحل نهایی خود را میگذراند و لایحه اختیار به دارندگان سهام عدالت این فرصت را می دهد که در قالب ETF یا در قالب سهام هر یک از شرکت های سرمایه پذیر، نسبت به فروش سهام عدالت اقدام کنند. مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز اخیرا اعلام کرده بود که بازار سرمایه برای آزاد سازی سهام عدالت، در حال آماده باش کامل است.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : روزیاتو

 



 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.