// ۰۶ تیر ۹۷ ، ۲۲:۲۷

در بیشتر کشورها، جنازه را نهایتا چند روز بعد از مرگ دفن می‌کنند، اما در کشور آفریقایی غنا، مراسم تدفین امور پیچیده‌ای دارد که ماه‌ها یا حتی سال‌ ها طول می‌کشد و دفن فوری جسد بی‌حرمتی به مقدسات در نظر گرفته می‌شود، بنابراین علیرغم وصیت مرحوم و خانواده اش، جسد را چند ماه در سردخانه نگه می‌دارند و بعد دفن می‌کنند.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.


تشییع جنازه‌ های طولانی غنا ارتباط زیادی با مفهوم خانواده در این کشور دارد. در طول حیات یک فرد، بچه ها، همسر و والدینش خانواده درجه یک او در نظر گرفته می‌شوند، اما وقتی بمیرد جسد آن‌ها متعلق به خانواده بزرگتری است که در آن متولد شدند. این خانواده گسترده حتی شامل بستگان دوری می‌شود که مرحوم چندین سال است با آن‌ها حرف هم نزده، اما این موضوع تفاوتی ایجاد نمی‌کنند. آن‌ها هستند که می‌گویند جسد کجا، چگونه و چه زمانی دفن شود و وصیت مرحوم و خواست خانواده‌ اش بیهوده است مگر اینکه خانواده گسترده موافقت کنند.


هفته گذشته آژانس خبری این کشور موردی را گزارش داد که شش سال پیش فوت کرده، ولی جسدش هنوز در سردخانه است، چون خانواده نمی‌توانند تصمیم بگیرند چه کسی باید صاحب عزادار باشد. البته توجه کسی جلب نشد، چون چنین مواردی در غنا بسیار رایج است. گاهی اوقات هم خانواده در مورد طرح تابوت، محل تدفین و ... به توافق نمی‌رسند یا منتظر می‌مانند سایر بستگان از گوشه و کنار جهان برای مراسم تدفین برسند. همچنین مهم نیست شما ۵۰ سال همسر فرد مرحوم بوده اید، وقتی کسی می‌میرد جسدش متعلق به خانواده‌ گسترده‌ای است که در آن متولد شده است.


اما خانواده فقط نیمی از مشکلات است. گاهی اوقات آماده شدن برای مراسم زیاد طول می‌کشد. خانه مرحوم باید بازسازی یا کوبیده و از نو ساخته شود تا یک مراسم تدفین باشکوه در آن برگزار شود. همچنین تعیین تاریخی که همه بستگان و عزاداران بتوانند حضور داشته باشند مشکل است. علاوه بر این اگر جنازه را زود و حتی بعد از چند هفته دفن کنند نشانه توهین به مقدسات و لکه ننگ خانواده محسوب می‌شود.

برترین ها : سایت تفریحی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.