// ۲۳ شهریور ۹۶ ، ۲۰:۵۸

این کیک شکلاتی خوشمزه را بپزید و با میوه های تابستانی تزئین کنید و از میهمان ها پذیرایی کنید.

مدت زمان آماده سازی: 20 دقیقه
مدت زمان پخت: 35 تا 40 دقیقه
میزان سرو: 10 تا 12 نفر

مواد لازم
تخم مرغ: 3 عدد
شکر: 200 گرم
وانیل: یک هشتم ق چ
روغن مایع: یک و یک چهارم پیمانه
شیر: 1 پیمانه
آرد: 300 گرم
پودر کاکائو: 3 ق س
بیکینگ پودر: 2 ق چ
نمک: کمی
طرز تهیه کیک‌شکلاتی با میوه‌های تابستانی

میوه های تابستانی: به سلیقه شما
مواد لازم گاناژ
خامه صبحانه: 100 گرم
شکلات تلخ یا شیری: 120 گرم

طرز تهیه
1. ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر با دور متوسط همزن بزنید تا کرمی و سبک شود سپس وانیل و روغن را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا خوب مخلوط شوند، در این مرحله همزن را خاموش کنید و کار را با لیسک ادامه دهید مخلوط آرد، کاکائو، نمک و بیکینگ پودر را به همراه شیر به تناوب به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. دقت کنید که مواد خشک را در هنگام اضافه کردن حتما الک کنید. مواد کیک آماده را درون قالب پای با قطر 28 سانتی متر که از قبل چرب کرده اید بریزید و درون فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد و به مدت تقریبی 30 تا 40 دقیقه قرار دهید.
2. چون دمای فرها متفاوت است، حتما از 30 دقیقه کیک را با خلال دندان تست کنید و اگر از مواد به خلال نچسبید به پخت خاتمه دهید.
3. بعد از پخت، کیک را 10 دقیقه بر روی توری خنک کنید و سپس از قالب خارج کنید و اجازه دهید کاملا خنک شود سپس با گاناژ کیک را روکش کنید و با میوه های دلخواه تان تزیین کنید.

طرز تهیه گاناژ
1. خامه را درون ظرف مناسبی ریخته و بر روی شعله ملایم قرار دهید تا گرم شود سپس شکلات های خرد شده را اضافه کنید و از روی شعله بردارید و مرتب هم بزنید تا شکلات ذوب شود و صاف و یکدست شود.

نکته
1. برای اضافه کردن کاکائو 3 قاشق سوپ خوری از آرد بردارید.
2. این کیک را در هر قالبی که دوست دارید می توانید تهیه کنید فقط دقت کنید که اگر قطر قالب کمتر باشد ممکن است به زمان بیشتری برای پخت نیاز داشته باشید.
3. اجازه دهید گاناژ و کیک هر دو خنک شوند بعد با گاناژ، کیک را روکش کنید.
 
منبع: ماهنامه کیک و شیرینی
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.