// ۳۰ شهریور ۹۶ ، ۲۲:۳۷

توسط عکاسی رد نور می‌توانید تصاویر حرفه‌ای را که با نورهای کشیده‌ شده در صحنه همراه هستند، داشته باشید. این سری عکس‌ها معمولا از خیابان‌‌های شهر و در هنگام شب گرفته می‌شوند.

تا پیش از این، ثبت این سری از تصاویر تنها توسط دوربین‌های حرفه‌ای امکان‌پذیر بود. اما اخیرا با آمدن قابلیت عکاسی حرفه‌ای یا همان Pro در تلفن‌های هوشمند، قادر به ثبت عکس‌های رد نور خواهید بود. بنابراین تلفن همراه شما حتما باید قابلیت عکاسی حرفه‌ای را داشته باشد تا بتوانید عکاسی رد نور بکنید.

برای گرفتن این سری از عکس‌ها، می‌بایست یک‌سری تغییرات در بخش تنظیمات دستی دوربین اعمال کنید که آن‌ها را در ادامه توضیح داده‌ایم.

برخی از گوشی‌ها مانند تعدادی از مدل‌های هواوی، بخش اختصاصی برای عکاسی رد نور دارند که با روشن کردن آن دیگر نیاز به تنظیم چیزی به‌صورت دستی نخواهد بود و تنها کافی است با فشردن دکمه شاتر، عکس را به ثبت برسانید.

قسمت مهمی که در اصل باعث می‌شود در تصویر‌تان رد نور داشته باشید، سرعت شاتر است. در واقع هرچه سرعت شاتر را کم‌تر کنید، نور بیشتر وارد لنز شده و در این صورت شاهد کشیدگی بیشتر خطوط نور در عکس خواهید بود.

سرعت شاتر در بخش عکاسی Manual یا Pro رابط کاربری دوربین تلفن هوشمند‌تان قابل دسترس است و معمولا با حرف S نشان داده می‌شود. در این بخش باید کاهش سرعت شاتر را تا رسیدن به نتیجه مناسب، ادامه دهید.

مورد بعدی که باید به آن دقت داشته باشید، ISO است. این فاکتور میزان حساس بودن لنز به نور را مشخص می‌کند. بهتر است به هر میزان که سرعت شاتر را کاهش می‌دهید، ISO را کم‌ کنید تا با افت کیفیت و نویز‌های آزاردهنده در تصویر روبه‌رو نشوید.

به‌طور کل هر صحنه و سوژه‌ای در شرایط نوری خاص خود قرار داشته و نمی‌توان یک تنظیم را برای همه اعمال نمود. به همین دلیل هم بهتر است خودتان چندین بار بخش‌های مختلف تنظیمات را دستکاری کنید تا به نتیجه دل خواه‌تان برسید.

در صورتی که تلفن هوشمند شما در بخش دوربین، حالت حرفه‌ای را ندارد، می‌توانید از برخی اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه بهره ببرید.

نظر شما در رابطه با این آموزش چیست؟

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.